X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה גמליאל נגד שינוע נפט במפרץ אילת

"שינוע דלק פוסילי במקום רגיש - צעד שגוי"

השרה להגנת הסביבה הביעה חשש מסיכוני שפך נפט למפרץ אילת, ובהגדלת הסיכון הסביבתי באשקלון בשל הזרמת הנפט בקווי קצא"א במפרץ אילת על רגישותו האקולוגית התייחסה לזיהום הזפת בים התיכון וציינה כי נעשה בזדון "או שהאונייה שפכה בכוונה את השמן לים, או שהשמן נשפך עקב תקלה - ובעל האונייה היה חסר חמלה כלפי בעלי החיים והטבע ולא התריע לרשויות"
▪  ▪  ▪
שונית האלמוגים באילת, חשש לנזק בלתי הפיך [צילום: עמרי יוסף, רשות הטבע והגנים באילת]

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, טוענת כי הכוונה לשנע דלקים פוסיליים במפרץ אילת - תכנון שנובע מהסכמי אברהם בין ישראל למדינות המפרץ הפרסי - הוא צעד שגוי, בשל החשש לזיהום נפט במפרץ אילת.
"אין צורך להכביר במילים על ההשלכות הסביבתיות החמורות אשר עלולות להתרחש במימי הים התיכון והים האדום, כפי שחווינו בזעיר אנפין רק בשבוע שעבר, כשנשפכו כמויות נפט קטנות לאין שיעור מאלו שאליהן אנחנו מדברים במקרה של קצא"א. הדברים באים לידי ביטוי בפן התכנוני, הגולל הגדלת פעילות שינוע דלקים פוסיליים במקום כה רגיש כמפרץ אילת, בהתחשב בהתרחבותה והתבססותה התיירותית של העיר אילת - במה שמצטייר כצעד בכיוון שגוי. עלינו לקיים דיון דחוף עם כלל גורמי הממשלה הרלוונטיים בנוגע לתוכנית להגדלת נפח פעילות שינוע נפט גולמי בקווי קצא"א", אמרה (יום ג', 2.3.21) בדיון שהתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.
לטענת השרה גמליאל, בפן המדיני-גלובלי, מדובר ביוזמה בלתי סביבתית בעליל של הגדלת נפחי שינוע נפט גולמי. "במקום לעודד השקעות באנרגיה מתחדשת ובכלכלה דלת פחמן. כמו-כן, יגדלו סיכוני שפך נפט למפרץ אילת, ובהתאמה יגדל גם הסיכון באשקלון, בדגש על רגישות המערכת האקולוגית בים סוף", טענה.
עוד הוסיפה כי צמצום השימוש של ישראל בדלקים פוסיליים הוא יעד לאומי אסטרטגי, שהכרחי לצמצום זיהום האוויר והתחלואה והתמותה הנובעים ממנו. "ישראל התחייבה לקדם מעבר לכלכלה דלת פחמן, כחלק מהתהליך הבינלאומי בהובלת ה-OECD והאו"ם למאבק במשבר האקלים", אמרה.
גמליאל התיייחסה לזיהום חופי ישראל בזפת ואמרה כי בשונה מזיהומי ים רבים - כאן המקרה נעשה בוודאות בזדון. "או שהאונייה שפכה בכוונה את השמן לים, או שהשמן נשפך עקב תקלה - ובעל האונייה היה חסר חמלה כלפי בעלי החיים והטבע ולא התריע לרשויות. אנחנו נעשה הכול, ונגיע לאן שצריך, בארץ ובעולם - במטרה לאתר את האונייה שאחראית לזיהום חופי ארצנו. האירוע שחווינו הוא בדרגת חומרה של 2 מתוך 3, כאשר אירוע בדרגה 3 יוביל לשינוי פני הנוף כפי שאנו מכירים אותו", אמרה.

תאריך:  02/03/2021   |   עודכן:  02/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שינוע דלק פוסילי במקום רגיש - צעד שגוי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
איציק וולף
במהלך המבצע, שהתמקד בעסקים לגביהם עלה חשד להעלמות מס בעקבות מידע שנאסף בזמן הגבלות הקורונה, נערכו ביקורות ב-104 בתי עסק, ונמצא כי ב-43 מתוכם לא נרשמו הכנסות כחוק    כמו-כן, במהלך הביקורות נמצאו 18 הפרות של חוק המזומן
איציק וולף
יו"ר סיעת יהדות התורה טוען כי יש לשבת שבעה על בן שמחליט להתחתן עם מי שעברה גיור בצה"ל    יו"ר יהדות התורה: כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד
עידן יוסף
חברת גרוור פיתחה פתרון מבוסס ענן אשר ינחה את החקלאי כיצד לגדל את הצמח על-מנת להשיג כ-30% יותר בתוצרת תוך חיסכון של עד 40% בתשומות    הפיתוח מתאים לרוב סוגי הגידולים    "מאמינים שהפתרון שלנו ימקם את ישראל כראשונה בעולם ביצור קנביס"
איציק וולף
מינהל המזון והתרופות האמריקני העניק אישור חירום לערכת בדיקה ביתית לאבחון קורונה    הבדיקה מאושרת לשימוש על-פי מרשם, עבור בעלי תסמיני קורונה מגיל שמונה ומעלה, בששת הימים הראשונים להופעת התסמינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il