X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יורשי המולטי-מיליונר הקנדי סמואל גנז טוענים:

"המתווך משה חרש מעל באמון ובכספים"

חרש, מבעלי חברת תיווך הנדל"ן גמולב, רכש בשמו של גנז נדל"ן בישראל ב-50 מיליון דולר וניהל אותם באמצעות גמולב היורשים טוענים שפעל בניגוד עניינים, כולל מכירת נכסים שהיו בבעלות גמולב עצמה גמולב וחרש מכחישים: גנז קיבל דיווחים מלאים והיה מעורב בעסקות; בנו ניסה לשנות לטובתו את תנאי הסכמי הניהול
▪  ▪  ▪
קרליבך 1 ת"א. אחד הנכסים [צילום: סטריט וויו]

יורשיו של המולטי-מיליונר היהודי-קנדי סמואל גנז טוענים, כי מתווך הנדל"ן משה חרש מעל בכספו ובאמונו של גנז. חרש טוען, כי יורשיו של גנז השיבו רעה תחת טובה והפרו את ההסכמים שנחתמו בינו לבין המנוח ואשר הניבו למשפחתו תשואה של עשרות מיליוני דולרים. הסכסוך בין הצדדים, שהחל בשנת 2016 בבית המשפט המחוזי מרכז והועבר לגישור, צף כעת על פני השטח בעקבות תביעה נוספת שהגישו חברות שבשליטת גנז.
חרש הוא בן-משפחתו של סמואל גנז ושולט יחד עם ליאור רוזנמן בחברת התיווך המובילה גמולב נדל"ן (רוזנמן וגמולב גם הם צד לסכסוך). גנז - שעשה את הונו בעסקי נדל"ן וצעצועים ושרכושו הסתכם במאות מיליוני דולרים - החל בשנת 2009 לרכוש נכסי מקרקעין בישראל באמצעות חרש וגמולב. הוא רכש את בניין המשרדים ברחוב קרליבך 1 בתל אביב, ארבע קומות ו-100 מקומות חניה במגדל משה אביב ברמת גן, בניין משרדים ברחוב תוצרת הארץ 16 בתל אביב ו-60% ממניות המרכז המסחרי "ראשון ביזנס סנטר" בראשון לציון. חרש ניהל את הנכסים תמורת עמלות ודמי ניהול.
היורשים טוענים, כי עם פטירתו של גנז בשנת 2014, נכנסו הם ורעייתו, גיטה גנז, לעובי הקורה בנוגע להשקעות בישראל ובחנו את התנהלותו של חרש. לדבריהם, חרש ניצל את אמונם של בני הזוג - שהיו בני למעלה מ-80 בשנת 2009 - "תוך שהוא מועל באמון זה ובכספים שהופקדו בידיו, פועל בניגוד עניינים, עושה לביתו על חשבון מר גנז המנוח, מעביר דיווחים חלקיים ומגמתיים, מסתיר מידע ופרטים חיוניים ממר גנז המנוח" ומנצל את העובדה שהאחרון אינו בודק את המתרחש.
לדברי היורשים, גמולב ובעליה היו בעלי השליטה בחברת טגן - בעלת הבניין ברחוב תוצרת הארץ ושליש ממניות המרכז המסחרי בראשל"צ - שהייתה במצב קשה, אך חרש הסתיר מ-גנז עובדה זו. עוד התגלה, כי חרש לא גילה שהוא מקבל עמלות גם ממוכרי הנכסים שרכש עבור גנז והסתיר עניינים אישיים נוספים בהם היה נגוע בעסקות גנז. בעקבות זאת הודיעו גיטה גנז ויתר היורשים ביוני 2016 על ביטול הסכם הניהול עם חרש.
בעקבות הודעה זו הגישה גמולב תביעה בסך 5.3 מיליון שקל נגד גיטה גנז והווארד גנז, בנם של בני הזוג. לדבריה, היא סיכמה עם גנז על שותפות בעסקותיו בישראל: בתחום הנדל"ן המניב תעסוק גמולב באיתור הנכסים ובניהולם, והם יהיו בבעלותו המלאה של גנז; ובתחום היזמות הם יתחלקו בשווה בבעלות, כאשר גנז ישקיע 90% מהסכום וגמולב - 10%. עוד סוכם, כי 25% מהשקעותיו של גנז בישראל יהיו בעסקות משותפות. גמולב טוענת, כי חרש הזניח את רוב עיסוקיו האחרים והקדיש את מרבית זמנו לעסקות עם גנז. בסך-הכל השקיע גנז בישראל 50 מיליון דולר.
לדברי גמולב, הדוחות הכספיים הועברו בצורה שוטפת ל-גנז והוא התעניין בפרטיהן של כל העסקות; חרש ביקר בקנדה מספר פעמים בשנה, ואילו גנז ביקר בישראל פעם בשנה. הסכמי הניהול בין הצדדים העניקו לגמולב עמלה של 1.5%-2% מן התמורה בכל רכישה ומכירה של נכס, ו-5% מדמי השכירות החודשיים בנכסים שבבעלות גנז. ההסכמים אמורים היו להיות לכל הפחות לכל חייהם של בני הזוג, אך לטענת גמולב - לאחר פטירתו של סמואל גנז בשנת 2014, דרש בנו לשנות לטובתו את תנאי ההסכמים ואיים לבטלם אם לא ייענה, כפי שאכן עשה. גמולב טענה בתביעתה, כי הביטול נעשה שלא כדין ובהתבסס על תיאוריות קונספירציה של הווארד גנז. בתגובה לתביעה זו, הגישו בני משפחת גנז תביעה משלהם בסך 1.3 מיליון שקל, ובה העלו את טענותיהם נגד חרש. בשנת 2018 הועבר הסכסוך לגישור.
התביעה הנוכחית (שהוגשה ב-8.3.21 לבית המשפט המחוזי בתל אביב) היא בנוגע למסמכים של החברות והנכסים שלטענת היורשים מצויים בידי חרש, אשר מסרב למסור אותם. לדבריהם, במסגרת הליך הגישור הם שבו ודרשו מ-חרש להעביר להם את המסמכים, אך הוא סירב והתנה זאת בכך שיוותרו על כל טענותיהם כלפיו. חרש מחזיק את המסמכים כקלף מיקוח ומפר את חובת האמון שלו לחברות בהן שימש כדירקטור יחיד, טוענים היורשים. מדובר בין היתר בהסכמי הרכישה של הנכסים, המיסים וההליכים המשפטיים הנוגעים להם, הסכמי שכירות וניהול בהם, פרוטוקולים של החברות, דיווחיהן לרשם החברות, הקצאות מניות, מסמכי הנהלת החשבונות שלהן והתכתבויות דוא"ל שלהן. גנז והחברות מיוצגים בידי עוה"ד צבי פירון, רונן קצף וניר פרץ, וגמולב ובעליה - בידי עוה"ד בועז בן-צור ואפרים אברהמוף.

תאריך:  08/03/2021   |   עודכן:  08/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המתווך משה חרש מעל באמון ובכספים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בטיסת LY003 של אל-על הממריאה הלילה לניו-יורק התבצע תהליך בדיקת אנטיגן חדשני, בשיתוף המרכז הרפואי שיבא וקבוצת גלובל, שמטרתו לבדוק שנוסעים שאינם מחוסנים או מחלימים, העתידים לעלות על הטיסה לא נושאים נגיפי קורונה
יצחק דנון
273 מתושבי אשקלון והסביבה תובעים 4.1 מיליון שקל בעקבות אירועים בנובמבר ודצמבר אשתקד; מזהירים שהסכנות יגברו עם שינוע הנפט מאיחוד האמירויות
איציק וולף
ההסתדרות טוענת כי הנהלת החברה גוררת רגליים ומתנהלת בחוסר תום לב במשא-ומתן עם נציגות העובדים על הסכם קיבוצי
עידן יוסף
50 אוטובוסים של אגד ינועו בין קלפיות עמוסות במטרה לווסת עומסים ולצורך הצבעה בקרב מצביעי "הצבע וסע
עידן יוסף
נוה צדק, מתקן הכליאה החדש של צה"ל במחנה בית ליד, יחליף את כלא 4 ואת כלא 6    בבסיס הכליאה ניתן לאכלס ב-940 כלואים, לעומת 770 הכלואים שניתן לאכלס כיום בשני בסיסי הכליאה יחדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il