X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות עתירת איחוד הישיבות בארץ ישראל:

סוף לבילוש האזרחי אחרי משוחררות מגיוס

חוקרים פרטיים אזרחיים הופעלו לבדוק את אמיתות הצהרותיהן של חייבות גיוס בדבר אורח חיים דתי המונע מהן להתגייס לצה"ל בעקבות העתירה הודיעה המדינה, כי "בחינת בקשות פטור אלו תבוצע על-ידי גורמים צבאיים בעלי כשירות מתאימה לעניין"
▪  ▪  ▪
כרוזים חרדיים נגד גיוס בנות

צה"ל יפסיק להפעיל בלשים אזרחיים לעקוב אחרי בנות המשתחררות משירות מטעמים דתיים, ויפעילו אנשי צבא שיוכשרו למשימה זו. כך הודיעה המדינה לבג"ץ, בעקבות עתירה של הארגון החרדי "איחוד הישיבות בארץ ישראל".
מאז הקמת המדינה יכולות צעירות חייבות גיוס לקבל פטור משירות צבאי, אם הן מצהירות על אורח חיים דתי שלדבריהן מונע מהן את השירות. מאחר שמדובר בהצהרה בלבד, ניתן לנצל לרעה הליך זה - כפי שאכן מתרחש בפועל. צה"ל הפעיל חוקרים פרטיים אזרחים, אשר עקבו אחרי משוחררות כדי לבדוק האם הן אכן דתיות או שהצהרותיהן היו שקריות (בדומה, למשל, להפעלת חוקרים פרטיים בידי הביטוח הלאומי במקרים בהם מתעורר חשד להוצאת קצבאות נכות במרמה).
העתירה הוגשה בשלהי 2019, בג"ץ הורה למשרד הביטחון ולצה"ל להשיב עד מארס 2020. כמו במקרים רבים אחרים, המדינה ביקשה וקיבלה עוד ועוד ארכות ולבסוף הגישה את תגובתה רק בחודש שעבר. השופט יצחק עמית מתאר אותה (יום ג', 9.3.21): "לאחר בחינה שנערכה בנושא, הוחלט להפסיק את ההסתייעות בחוקרים פרטיים במסגרת הטיפול בבקשות של מיועדות לשירות ביטחון המבקשות פטור משירות מטעמי הכרה דתית. חלף האמור, בחינת בקשות פטור אלו תבוצע על-ידי גורמים צבאיים בעלי כשירות מתאימה לעניין. המשיבים הבהירו כי הם פועלים לעידכון הנהלים בעניין זה בהתאם לכלל הוראות הדין".
איחוד הישיבות ביקש להורות למדינה שלא לקיים חקירות כלשהן עד שייקבע נוהל סדור, אך עמית דחה את הבקשה. הוא אומר: "איננו רואים צורך להורות על איסור המשך חקירות כפי שביקשה העותרת, באשר חזקה על המשיבים כי כל עוד לא ייקבע נוהל מתאים, הם יפעלו וימשיכו לפעול על-פי דין. מובן כי אם וכאשר ייקבע נוהל חדש, הרי שככל שתהיינה לעותרת טענות כלפיו, היא תוכל להעלותן במסגרות המתאימות כפוף לכל דין".
בג"ץ נמנע מלפסוק הוצאות לטובת איחוד הישיבות, למרות שבמקרים דומים הוא הורה לשלם לעותרים שהובילו לשינוי בהתנהלות המדינה. השופטים ניל הנדל ונעם סולברג הסכימו עם עמית. את איחוד הישיבות ייצג עו"ד שמואל הורביץ, ואת המדינה - עוה"ד רן רוזנברג ושי כהן.

תאריך:  09/03/2021   |   עודכן:  09/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף לבילוש האזרחי אחרי משוחררות מגיוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
48.4% מהחוזרים לעבודה עם צעירים מתחת לגיל 34    כ-37% הם בגילאים 35-54, קבוצת הגיל העיקרית בשוק העבודה    67.5% מכלל החוזרים מאז היציאה מהסגר השלישי הן נשים
מירב ארד
תנועת המטוסים ירידה בכמעט 70% לעומת 2019    ירידה מעל 55% בטיסות הפנים וירידה של 8.73% בהיקף שינוע המטענים
מירב ארד
הבהיר: "אני מוטרד שאין לו מספיק מאבטחים, אנחנו רואים איך זה נגמר בוושינגטון"    האשים את נתניהו: "ראש הממשלה תדלק נגד מערכת המשפט"
מירב ארד
דודו לביא שימש מנהל מחלקת השקעות ב 12 השנים האחרונות    קודם לכן, לביא שימש כמנהל המחלקה לפיקוח על קרנות נאמנות וכסגן מנהלת המחלקה
איציק וולף
צו קיום צוואה חילק את החזקות חברת נכסי מיכאל שטראוס בין ילדיו    חברת ההחזקות שולטת בשטראוס אחזקות ובאמצעותה בשטראוס    בעלי השליטה בשטראוס הם עפרה שטראוס, עירית שטראוס ועדי שטראוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il