חברת אדוקס מדיה, המפתחת מערכות לאופטימיזציה של שטחי פרסום באינטרנט, מבקשת מבית המשפט המחוזי מרכז להוציא צו לפירוקה. בבקשה נאמר (15.3.21), כי החברה היא חדלת פירעון בשל חובות של 10 מיליון שקל, אין ביכולתה לשאת בעלויות תפעולה השוטפות ונוכח זאת היא פיטרה בחודש ינואר את כל עובדיה.
לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה התבססה בעיקרה על פרסום באמצעות סרטונים בתוך מודעות, שיטה שהייתה רווחת בתעשיית הפרסום באינטרנט מהלך שנות פעילותה. אולם עם הזמן החלה ירידה ביקושים ובצריכה של שיטת פרסום זו מצד המפרסמים ובעלי אתרים. עוד היא טוענת, כי במהלך השנים החילו חברות ההיי-טק הגדולות רגולציה נוקשה משלהם על סוג פרסום זה.
הדבר הגביל משמעותית את פעילות החברה, הן מצד המפרסמים והן מצד בעלי האתרים וחברות המדיה. השינויים הללו גרמו לירידה ניכרת במכירותיה מבלי שהוצאותיה הקבועות השתנו. גם פערי התיווך ירדו בשל צמצום בשטחי הפרסום עקב הירידה בביקוש, וכתוצאה מכך ירד הרווח הגולמי של החברה.
בנוסף, היא טוענת, משבר הקורונה יצר אפקט הרסני בשוק הפרסום באינטרנט ולגבי החברה בפרט. עוד מציינת החברה, כי בשל משבר הקורונה נכשלה טכנולוגיה נוספת שפיתחה הממזערת את סיכון הרגולציה וסוג הפרסום. החברה מצויה כיום בבעלות החברה הקנדית Solavid. הבקשה הוגשה שהוגשה באמצעות עוה"ד אשר אנגלמן וסמיון קידר.