X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלטה של ביהמ"ש חושפת: האחיות ויקטוריה שדה וסברינה תותחני טוענות שאחיהן אלברט מוהדב פועל בניגוד עניינים ונוטל לעצמו הזדמנויות עסקיות; מוהדב טוען שאחיותיו חמדניות ומקבלות שכר גבוה על עבודה מועטה
▪  ▪  ▪
קבוצה פרטית הפועלת מאז 1983

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, מאפשרת (25.3.21) לאחיות ויקטוריה שדה וסברינה תותחני להדיח את אחיהן, אלברט מוהדב, מתפקידו כמנכ"ל החברה המנהלת את חנות מטבחי סמל ברמת השרון. מוהדב הוא בעל השליטה ביצרנית מטבחי סמל, בעוד אחיותיו הן בעלות השליטה בחברת סמל ארכיטקטס המחזיקה בחנות זו ושולטת בחברה המחזיקה בחנות הרשת בנמל תל אביב.
החלטתה של רונן חושפת סכסוך משפחתי-עסקי עמוק בחברה המשפחתית, אותה הקים מוהדב בשנת 1983 ואליה הצטרפו אחיותיו תשע שנים מאוחר יותר. האחיות טוענות, כי מוהדב פועל בניגוד עניינים בין החברות ומעדיף את אלו שבשליטתו על פני אלו המשותפות לכל השלושה. לדבריהן, מוהדב הבריח חלק מן הפעילות לחברה שבשליטתו וזו אף חילקה דיבידנד בסך 12 מיליון שקל על חשבון החברות המשותפות. מוהדב דוחה את הדברים וטוען, כי אחיותיו פועלות מתוך חמדנות, מקבלות שכר גבוה תמורת עבודה מועטה וכעת מנסות להשתלט שלא כדין על החנויות ברמת השרון ובתל אביב.
מוהדב ביקש צו מניעה שיאסור זמנית על האחיות להדיח אותו ולמנות את עצמן במקומו, אך רונן דחתה בקשה זו. היא אומרת כי ההחלטות בהן מדובר מצויות בסמכות האסיפה הכללית של סמל ארכיטקטס בה יש רוב לשדה ותותחני, וכי הוא לא הוכיח שהן מנצלות את זכות ההצבעה שלהן לרעה ומתוך מניעים פסולים. רונן מוסיפה:
"העובדה שבין החברות המשותפות לבין החברות שבבעלותו הפרטית של מוהדב מתקיימות עסקות בהן מוהדב מצוי בשני עברי המו"מ, היא כשלעצמה בעייתית. קיומן של עסקות כאלה מייצר באופן מבני את החשש כי מוהדב ישקול את טובתו האישית ויעדיף אותה על פני זו של החברות המשותפות. אכן, מוהדב טען כי אלה אינם פני הדברים, וכי הוא אף היטיב עם החברות המשותפות כאשר לא עמד על השבת ההלוואות שסמל פרפקטו [שבשליטתו] הלוותה להן. אולם, נכון לשלב זה של הדיון, לא ניתן לקבוע כי אלה הם פני הדברים.
"משהאחיות מבקשות להחליף את ניהול החברות המשותפות, החשש מפני ניגוד העניינים שהיה קיים כאשר החברות נוהלו על-ידי מוהדב - מצטמצם. לאחיות אין חברות נוספות בבעלותן שעורכות עסקות עם החברות המשותפות. לכן, על פני הדברים אין מקום לחשש כי הן ירצו להזיק לחברות המשותפות או למנוע מהן להרוויח. עוד יצוין כי גם בהנחה שמוהדב הוא זה שהעניק את המניות לאחיות [כטענתו], הדבר אינו משליך על זכויותיהן כבעלות מניות בהן במשך שנים רבות".
רונן דחתה גם את רוב בקשותיהן של שדה ותותחני. היא קובעת, כי מאחר שהן מתמנות למנהלות החברה המשותפת - שוב אין מקום לבקשות הנוגעות לניהולה של זו. הבקשות הנוגעות לעסקות עבר אינן עניין לצו זמני, ואין מקום להתערבות של בית המשפט בניהול החברות הפרטיות של מוהדב. רונן אסרה על מוהדב לפתוח חנויות נוספות שלא באמצעות החברות המשותפות, ובכך מנעה - לפחות זמנית - את מימוש כוונתו לפתוח חנות בהרצליה. מוהדב חויב בתשלום הוצאות בסך 7,000 שקל.

תאריך:  25/03/2021   |   עודכן:  25/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך עסקי-משפחתי בין בעלי קבוצת מטבחי סמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את ערעור החברה על הקנס שהטיל הממונה על התחרות, בשל הפסקת שירות ייחודי ללקוחות שעברו לרכוש חשמל מיצרנים פרטיים    אישר גם הטלת קנסות על שני משנים למנכ"ל
איתמר לוין
עו"ד יצחק מולכו טען, כי על מזרחי ודיסקונט להחזיר סכום זה לקופת הפירוק של הקבוצה שנוהלה בידי בועז יונה    ברון: ההלוואות שנתנו הבנקים לקבוצה לא היו חייבות באישור של עסקות בעלי עניין, משום שהן נעשו בין חברות שכולן היה בשליטה ובניהול של משפחת יונה; העסקות לא היו לרעת החברות
איציק וולף
ספינת המשא לורי, בבעלות איש העסקים אודי אנג'ל, נפגעה על ידי טיל קטן כששטה בים הערבי בדרכה להודו
איציק וולף
איציק וולף
ועדת הבחירות המרכזית סיימה את ספירת כל קולות הבוחרים ותפרסם מחר בצהריים את התוצאות הרשמיות    לנתניהו יש 59 מנדטים יחד עם בנט, למתנגדי נתניהו יש 61 מנדטים יחד עם המשותפת ורע"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il