X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוען שקיים הסכם מחייב לפיו ירכוש ב-13 מיליון דולר את מניותיה של סמסונג בחברת סטורדוט, שלפי פרסום קודם - מנהלת מו"מ למיזוג לפי 3.5 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
חוגג. מבקש לאכוף את ההסכם [צילום: פלאש 90]

משה חוגג טוען, כי קרן הון סיכון מקבוצת סמסונג הפרה הסכם עימו, על פיו הוא אמור לרכוש תמורת 13 מיליון דולר חלק ממניותיה של חברת סטורדוט לפיתוח סוללות ייחודיות לרכב. חוגג - שעיקר פעילותו בתחום המטבעות הווירטואליים והוא גם בעלי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים - מבקש (29.3.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאכוף את קיום ההסכם.
התביעה הוגשה נגד חברת New Technology Business Investment - קרן השותפה עם חוגג בחברת סטורדוט. החברה מפתחת טכנולוגיה לטעינה מהירה של סוללות, תחום בעל חשיבות רבה עם הגידול בשימוש במכוניות חשמליות והדגש הגובר על איכות הסביבה. לפני שבועיים פורסם, כי היא מנהלת מו"מ למיזוג לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר, חודש לאחר שהציגה סוללת ליתיום הנטענת בתוך חמש דקות. מבנה הבעלות בחברת סטורדוט סבוך מאוד, בשל קיומם של ארבע סוגי מניות המוחזקות בידי 55 משקיעים. מייסד החברה והמנכ"ל שלה הוא דורון מאירסדורף; אחד הדירקטורים בה הוא פרופ' סימון ליצין מן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב.
אחד מבעלי המניות האחרים בחברה הוא נתן מיליקובסקי, בן-דודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו (עימו היו לנתניהו קשרים עסקיים בעשור הקודם, אשר נחקרו במסגרת פרשת הצוללות אך לא הבשילו לאישום). בע מניות נוסף הוא עודד מוזס, בן דודו של נוני מוזס, בעל השליטה בקבוצת ידיעות אחרונות. גם רמות, חברת מסחור הידע של אוניברסיטת תל אביב, מחזיקה במניות בחברה, ולצידה - קרנות ההשתלמות של המורים והגננות. גם קבוצת דיימלר, בעלת השליטה במרצדס, היא בעלת מניות ב-סטורדוט.
על-פי התביעה, לפני חודשיים נוצר קשר בין חוגג לבין אורי קירשנר, נציג סמסונג בארץ ודירקטור מטעמה ב-סטורדוט, בדבר האפשרות שחוגג ירכוש את מניות הקונצרן הדרום-קוריאני. לטענת חוגג, הצדדים הגיעו להסכמה לפיה חוגג ישלם 11.6 מיליון דולר תמורת מניות בכורה א' שבידי סמסונג וישלם עד סוף חודש יוני. בתחילת מארס הודיע קירשנר לחוגג, כי קונה דרום-קוריאני הציע לסמסונג 13 מיליון דולר תמורת המניות, וחוגג הסכים להשוות את ההצעה. חוגג גם הסכים, לדבריו, להוסיף לעסקה נאמן מס שיחזיק במניות עד שיתקבל פטור מניכוי מס במקור.
לטענת חוגג, חילופי הווסטאפים בינו לבין קירשנר מלמדים, כי למעשה כבר היה הסכם וכל שנותר הוא לחתום על החוזה הרשמי. אלא שבשבוע שעבר הודיעה לפתע סמסונג, כי היא מתכחשת לסיכומים וכי על חוגג למשוך את הודעתו מהשבוע שלפני כן, אליה צירף את ההסכם כשהוא חתום על ידו. לטענת חוגג, הסיבה לכך שהיא שהתאגיד הקוריאני קיבל הצעה טובה יותר. לדבריו, המו"מ הגיע לשלב בו על-פי החוק קיים הסכם מחייב בין הצדדים, ולכן הוא מבקש מבית המשפט לאכוף אותו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יורם בר ושחר מילצ'ן, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  30/03/2021   |   עודכן:  30/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוגג נגד קבוצת סמסונג בחברה לייצור סוללות מתקדמות לרכב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המוטציה יצרה שרשרת חדשה שגרמה ל-181 נדבקים    החיסון נמצא יעיל נגד המוטציה    לגבי מלאי החיסונים: קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי    המשרד הבהיר: יש צורך ברכישת מיליוני חיסונים נוספים, כדי להתכונן לתרחישים שונים
מירב ארד
מוסיפה: "אומרים שגנץ 'דואג לג'ובים', אבל שוכחים שמדובר במשרת שר משפטים"    "דווקא בעידן שבו משמיצים את הפקידות יותר מכל - משאירים אותה ללא השגחה"
מירב ארד
לראשונה מאז השקת תוכנית הרמזור: אין יישובים אדומים בישראל    356 מאומתים חדשים אובחנו אתמול    שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.9%    דוח אמ"ן: עדיין לא ניתן לקבוע בשלב זה שהמגפה מאחורינו
עידן יוסף
במסגרת הצו המוסכם תשלם טבולה 5 מיליון שקלים לאוצר המדינה    טבולה הייתה מעורבת בייזום מכתב מאת ynet התומך במיזוג בניגוד לדין
עידן יוסף
במפלגתו של מנסור עבאס שוקלים לפנות לציבור ולהעביר מסר היסטורי שיקרא לשיתוף פעולה יהודי-ערבי    בכיר בצוות המו"מ של רע"ם: "עבאס לא יתמוך בממשלה עם בן-גביר וסמוטריץ'. זה לא קו אדום, זה קו שחור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il