X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליטיו של נתניהו בבקשה שהגישו לביהמ"ש:

הפרקליטות ממשיכה בהשלמות חקירה פסולות

טוענים שגם לאבירם אלעד ומיכל קליין, לשעבר עורכים בכירים באתר וואלה, בוצעו השלמות חקירה במסווה של ראיונות עדים - לאחר שהדבר נעשה בשבע פגישות הרענון עם אילן ישועה ההערכה: בית המשפט לא ישלח את ישועה להשלמת חקירה במשטרה, שכן הדבר יעכב במספר שבועות את פתיחת שלב ההוכחות, אלא ידחה לפסק הדין את ההכרעה בדבר המשקל של עדותו המאוחרת
▪  ▪  ▪
בן-צור ונתניהו בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]
נתניהו יבקש מביהמ"ש פטור
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבקש כצפוי לפטור אותו מנוכחות בדיונים בעדותו של אילן ישועה, בנימוק שלא היה כל קשר ביניהם ונוכחותו לא תתרום לדיון. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם צפויים להיענות לבקשה. החקירה הראשית של ישועה צפויה להימשך שש-שמונה ישיבות, והחקירות הנגדיות - לפחות כמספר הזה.

הפרקליטות ממשיכה לבצע השלמות חקירה פסולות לעדים בתיק 4000, במסווה של "ראיונות עדים" - טוענים (יום ד', 31.3.21) סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההגנה - כולל סניגוריהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ - שבה ומבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את הרענונים שנערכו למנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, ולשלוח אותו להשלמת חקירה במשטרה, בנימוק שהתנהלות הפרקליטות פוגעת קשות ביכולת לקיים חקירה נגדית לישועה.
ישועה הוא עד התביעה הראשון בשלב ההוכחות, האמור להיפתח בשבוע הבא (5.4.21). אם תתקבל בקשת ההגנה, יהיה צורך לעכב במספר שבועות את תחילת ההוכחות - עד שישועה יחקר שוב במשטרה, התיעוד של חקירותיו יועבר להגנה והיא תלמד אותו. ההנחה היא, שהשופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם לא יסכימו לדחייה כזאת, אלא יאפשרו לתביעה להסתמך על הרענונים ולהציג את המסמכים אליהם התייחס ישועה, תוך שההכרעה לגבי משקלם תידחה לפסק הדין.
ההגנה טוענת, כי המזכר שהעבירה הפרקליטות לגבי שבע פגישות הרענון עם ישועה מלמד, כי הוצגו לו לראשונה מאות מסמכים אליהם לא התייחס בתשע חקירותיו הממושכות ברשות ניירות ערך ובמשטרה. סניגוריו של נתניהו, בראשותו של עו"ד בועז בן-צור, אומרים, כי בין היתר התייחס ישועה לראשונה להודעות דוברות שהועברו לוואלה ולמהלכים שקדמו לעדותו (בעקבות טענות ההגנה במענה לכתב האישום) ואמר לראשונה שדעותיו הפוליטיות לא השפיעו על החלטותיו המקצועיות (מה שמהווה לטענת ההגנה הכוונה שלו לקראת החקירה הנגדית).
לדברי בן-צור, מזכרים על רענוני עדים שהעבירה הפרקליטות בשבוע שעבר מלמדים, כי היא נקטה אותה שיטה מול העורך הראשי לשעבר של וואלה, אבירם אלעד, ומול מי שהייתה עורכת החדשות של האתר, מיכל קליין. "זכותו של המבקש [נתניהו] להליך הוגן נפגעת, פעם אחר פעם, שעה שעדים שעדותם צפויה להישמע בתוך זמן קצר נקראים למשרדי המאשימה, ומוסרים גרסאות שזכרן לא בא בחקירותיהם ביחס לחומרי החקירה - כך שהדברים יישמעו לראשונה על דוכן העדים. למעשה, אנו חוזים כעת בהיפוך סדרי בראשית: המאשימה הופכת עצמה לרשות חוקרת, וערב פתיחת שלב ההוכחות מנהלת 'חקירות' מחודשות, מחוץ לחדרי החקירות וכשהיא רואה עצמה משוחררת מהכללים החלים על חקירות עדים".
בן-צור ופרקליטיהם של אלוביץ - בראשותם של עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר - אומרים, כי הפרקליטות לא הגיבה לגופן של הטענות שהעלו בבקשותיהם בשבוע שעבר. היא לא התייחסה לעובדות שעלו מן המזכר שלה-עצמה ולא הסבירה מדוע הציגה לישועה לראשונה מסמכים והקלטות שהיו ברשות החוקרים לאורך כל הדרך. "כעת, ולאחר שנחשפה לטענות ההגנה שהובאו בפירוט במסגרת התשובה לאישום, המאשימה הבינה שעליה להשלים את העניין, ו'לשפץ' את העדות לקראת החקירה בבית המשפט", טוען בן-צור.
הטענה העיקרית של ההגנה היא, שהצגת חומר ראיות לראשונה בפני עד צריכה להיעשות בידי הרשות החוקרת, על כל כללי התיעוד המחייבים אותה, ולא ברגע האחרון בידי הפרקליטות שיכולה להסתפק במזכר קצר של עיקרי הדברים, ובלא שניתן לדעת האם הוא תודרך מה לענות. הסניגורים מזכירים, כי תשע חקירותיו של ישועה הניבו תמליל בן 1,400 עמודים, בעוד שבעת מפגשי הרענון איתו סוכמו במזכר בן שבעה עמודים בלבד.
חן ורוזן-עוזר מוסיפים, כי התנהלות זו של הפרקליטות מהווה חריגה מהצהרותיה בפני בית המשפט, לפיהן ככלל - העדים יעידו על בסיס הראיות שהוצגו להם בחקירותיהם, ורק במקרים חריגים יוצגו להם מסמכים נוספים. לדבריהם, לא ניתן להשלים עם מצב בו הפרקליטים מציגים לישועה מאות עמודים ומבקשים את התייחסותו העניינית אליהם, ולאחר מכן טוענת הפרקליטות שמדובר רק ב"דוגמאות" וב"רוח הדברים". עוד הם טוענים, כי במסגרת הרענונים נשאל ישועה על נושאים שכלל לא עלו בחקירותיו ושהוא מסר בהם גרסה הסותרת חזיתית גרסאות קודמות שלו.

תאריך:  31/03/2021   |   עודכן:  31/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות ממשיכה בהשלמות חקירה פסולות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ומתברר שתהילה פרידמן שותפה
אביחי בלומנפלד  |  1/04/21 02:25
2
ומתברר שתהילה פרידמן שותפה
אביחי בלומנפלד  |  1/04/21 02:25
3
ומתברר שתהילה פרידמן שותפה
אביחי בלומנפלד  |  1/04/21 02:25
4
ומתברר שתהילה פרידמן שותפה
אביחי בלומנפלד  |  1/04/21 02:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גנץ מסיים את תפקידו כממלא-מקום שר המשפטים, ובהעדר שר קבוע - התיק יוחזק בידי נתניהו, בניגוד מוחלט להסדר ניגוד העניינים שהכין מנדלבליט וקיבל תוקף של פסק דין בבג"ץ    גנץ: מחר יהיה יום שבו ראש הממשלה מבקש לשבש מהלכי משפט ולהטיל מורא על הפרקליטים שעוסקים בתיקיו, השופטים ואזרחי ישראל כולם
מירב ארד
ענקית התרופות הצהירה כי החיסון שפיתחה הציג 100% יעילות בגילי 15-12    החברה פועלת להגיש ל-FDA את נתוני הניסוי בהקדם    השר אדלשטיין: "בשורה נהדרת לאזרחי ישראל. אין דבר מתבקש יותר כעת מאישור מהיר של רכש חיסונים נוסף"
מירב ארד
הקבוצה רשמה הפסד של 1.8 מיליארד ש"ח ב-2020 לעומת רווח של 786 מלש"ח ב-2019    לקבוצה חוב נטו של 4.34 מיליארד ש"ח ומניותיה רושמות ירידות חדות בבורסה בתל אביב
יצחק דנון
שפיר הנדסה והחברה הספרדית CAF מבקשות לפסול את הצעתה של אורבניקס, המשותפת לאגד ושיכון ובינוי, להקמת הקווים הירוק והסגול של הרכבת בגוש-דן
יצחק דנון
KGK Diamonds תובעת 2.3 מיליון שקל מחברת היהלומים הישראלית איי.ג'יי דיאמונדס ובעליה, יגאל יעקב, בטענה שלא שילמו תמורת יהלומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il