רשות המיסים פתחה (יום א', 114.21) מערכת שתאפשר לראשונה הגשה באינטרנט באופן מקוון מלא של הדוח השנתי במס הכנסה ליחידים, לשנים 2019, 2020 ואילך תוך צירוף המסמכים המאמתים הנלווים. המערכת החדשה מייתרת את הצורך להגיש פיזית את הדוח עם המסמכים המצורפים במשרדי השומה.
פתיחת המערכת היום משלימה את המהלך שהושק בנובמבר אשתקד עת נפתחה המערכת שאפשרה למייצגים (רואי חשבון ויועצי מס) להגיש עבור לקוחותיהם דוח שנתי מקוון מלא במערכת המייצגים. יישומו של הפרויקט נוגע למאות אלפי נישומים ומייצגים והשפעתו עליהם ועל עבודת הרשות היא משמעותית ביותר. כמו-כן, הפרויקט מהווה תשתית לפרויקטים דיגיטליים נוספים שמתוכננים ברשות.
הגשת דוח שנתי מקוון מלא מאפשרת לנישום ליהנות משורה ארוכה של יתרונות, בהם טיפול מהיר בדוחות, קבלת החזרי מס במהירות, זמינות הגשה של 24/7. המערכת החדשה תאפשר שימוש יעיל במשאבי כוח אדם, זמן, אחסון, שינוע ועוד, הן למגישי הדוחות והן לרשות. לפי ההערכות, המערכת תחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה לקופת המדינה וכן עשרות מיליוני שקלים נוספים למייצגים. בשלב זה, הגשת דוח שנתי מקוון מלא הינה בגדר רשות וניתן יהיה בינתיים להמשיך ולהגיש כפי שנעשה עד כה, קרי הקלדה ושידור הדוח במחשב, הדפסתו והגשתו במשרדי מס הכנסה בצירוף הנספחים.
בנוסף, המערכת החדשה, לאחר שבוצעו בה התאמות, תאפשר גם למי שאין להם תיק מתנהל במס הכנסה, להגיש בקשה מקוונת להחזר מס לשנים 2019 ו-2020, אם הגישו בקשה להחזר מס בשנתיים הקודמות לשנה בגינה נדרש ההחזר.
הרשות הודיעה על מתן ארכה להגשת הדוחות השנתיים ליחידים ולחברות לשנת 2020 עד ל-30.6.2021, על-מנת להקל על חייבי הגשת הדוחות ולאפשר להם זמן היערכות וכי מתחילת חודש מאי יפעלו לשכות ההדרכה לצורך מתן סיוע לציבור במילוי הדוח השנתי.