X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת חריפה של אגמון-גונן על סירובה של רשות האוכלוסין, במשך עשר שנים, להעניק מעמד של קבע לרעייתו של נכה צה"ל - בשל תפיסה צרה של זוגיות
▪  ▪  ▪
"התנהלות לא ראויה ולא הוגנת"

רשות האוכלוסין לא הייתה מכירה בכנות הקשר בין ר' עקיבא לרעייתו רחל, לנוכח העובדה שחיו בנפרד 24 שנים - אומרת (13.4.21) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גןנן, בפסק דין המותח ביקורת חריפה על הרשות. היא הורתה לה להעניק מיידית מעמד קבע לבת-זוגו של נכה צה"ל, לאחר שהשניים נישאו בקפריסין.
דוד שילנסקי נפצע קשה במלחמת יום הכיפורים והוא נכה צה"ל. לפני עשר שנים התחתן עם מרינה דוידיוק, שהייתה בעבר מטפלת סיעודית, אך השניים ישנים בחדרים נפרדים בשל מצבו של שילנסקי ואין להם חשבון בנק משותף. לאורך כל השנים סירבה הרשות להעניק לדוידיוק מעמד של קבע בישראל, בשל אופי זה של יחסיהם, וטענה שמדובר במתכונת קרובה יותר לזו של מטפל-מטופל; היא כלל לא הביאה בחשבון שמדובר בנכה צה"ל.
אגמון-גונן קובעת, כי תיאור העובדות בידי הרשות היה רחוק מן המציאות ואף כוזב. "על אף שהמערערים שלפני הסבירו את האילוצים שהביאו אותם לבחור לנהל כך את חיי הזוגיות שלהם, אני סבורה, כי גם ללא הסברים כאלה, יכולים בני זוג לבחור כיצד לנהל את חייהם המשותפים, וכי יש להבהיר לרשות האוכלוסין וההגירה כי הזכות לחיי משפחה כוללת זוגיות על גווניה ופניה הרבים והשונים, לרבות בני זוג המעדיפים לישון בנפרד, ולנהל חשבונות בנק בנפרד.
"...על הרשות לבחון את כנות הקשר, אולם לא ניתן לקבוע הנחות יסוד, המבוססות על תפיסת זוגיות צרה, וכאשר אלו אינן מתקיימות, לשלול את כנות הקשר. בוודאי כך כשמדובר בזכות יסוד בסיסית וחשובה כמו הזכות לזוגיות ולחיי משפחה.
"...איש מעובדי הרשות, לא המראיינים ולא כל אלו שדנו בבקשות והחליטו בהם, לא עצר רגע כדי לחשוב האם זהו הטיפול הראוי בבקשה של נכה צה"ל. איש מכל אלו שלקחו את התיק לידם לא גילה ולו שביב של הבנה או חמלה. ההפך הוא הנכון, דווקא בשל היותו של המערער נכה, ייחסו לשניים מערכת יחסים של מטופל ומטופלת, למרות שלא היה לכך בסיס בחומר הרפואי, או במצבו של המערער שלא נזקק לטיפול סיעודי אלא לתרופות בלבד.
"...השתלשלות העניינים הארוכה מצביעה על התנהלות לא ראויה ולא הוגנת מצד רשות האוכלוסין וההגירה בכל ההיבטים הללו. המערערים מנהלים במשך עשר שנים הליכים להכרה במעמדה של המערערת. עשר שנים מאז נישאו, בהן אין מחלוקת כי הם חיים יחד. במקרה הטוב מדובר כאן בביורוקרטיה במריעה, בהעדר חמלה והתייחסות לבאים בשערי הרשות, ובמקרה הרע, סחבת מכוונת כדי להביא לכך שהמערערת לא תזכה למעמד על-אף חייה הזוגיים המשותפים כאשתו של המערער. בשני המקרים מדובר בהפרה בוטה הן של חובת הרשות להתבסס על תשתית עובדתית הולמת, הן של חובת ההגינות של הרשות".
אגמון-גונן הורתה לרשות להעניק מיד לדוידיוק אזרחות ישראלית או היתר לישיבת קבע, וחייבה אותה בהוצאות בסך 100,000 שקל - סכום המכסה את כל שכר הטרחה ששילמו לעורכת דינם. את בני הזוג ייצגה עו"ד עו"ד ליאת שטיינברג- חרל"פ, ואת הרשות - עו"ד וסים סיבאט.

תאריך:  13/04/2021   |   עודכן:  13/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרשות לא הייתה מכירה בקשר בין ר' עקיבא לרחל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניכר שזו שופטת יהודיה ל"ת
רואה נכוחה  |  13/04/21 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אזורים נמצאת במשא-ומתן מתקדם, באמצעות חברה בת, עם חברת דלק נכסים לשינוי ייעוד מקרקעין שעליהם נמצאות כיום תחנות דלק - לבנייה למגורים ולמסחר    הצדדים ישקיעו 132.5 מיליון שקל וינסו לקדם שינוי תב"ע
מירב ארד
המרגל שישב בכלא האמריקני כתב בזמן שהייתו בבית הכלא ספר תורה שייעד אתו לקבר יוסף    12 שנים לאחר מכן זכה הלילה להגשים את שחלם    פולארד: "אני מרגיש חיבור אישי מאוד למקום הזה וליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו"
מירב ארד
התביעות של נפגעי כוחות הביטחון מובאות לוועדות רפואיות המורכבות מרופאים שממונים ע"י משרד הביטחון ובדרך כלל אמורים ליישר קו עם דרישות המשרד ולאו-דווקא עם תביעות הנפגע.    לאומ"ץ הגיע מידע כי רופאים אשר אינם פועלים בקו זה אינם נקראים לשבת עוד במסגרת הוועדות
איציק וולף
ח"כ גלעד קריב הגיע לרחבת הכותל כשבתיקו ספר תורה קטן    הודיע למאבטחים שבשל החסינות הפרלמנטרית אסור להם לפתוח את התיק    "גאה להשתמש בחסינות שלי על-מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן"
איציק וולף
הרמטכ"ל שוחח עם אחותו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שסובל מפוסט טראומה אחרי שנלחם במבצע צוק איתן שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום    "בין לוחמינו ואנשי המילואים שלנו נמצאים אלו שאת פציעותיהם לא ניתן לראות והם סוחבים בנפשם את צלקות הקרב משך שנים רבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il