X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפרק העמותה, רונן מטרי, טוען בבית המשפט:

עסקות פסולות במיליונים בנכסי "עץ חיים"

העמותה קיימת מזה 180 שנה והיא מן המפורסמות בציבור החרדי בירושלים מטרי טוען, כי עורכי הדין ידידיה לוונטהל וחיים וייספיש רכשו בנזיד עדשים 11 נכסים של העמותה ב-8 מיליון שקל, תוך ניצול חוסר הידע של מנהלי העמותה ושימוש באנשי קש מטרי מבקש לבטל את העסקות ולהחזיר את הנכסים לעמותה
▪  ▪  ▪
הפרויקט בישיבת עץ חיים

מנהלי עמותת עץ חיים בירושלים מכרו בצורה פסולה 11 נכסים ב-8 מיליון שקל לשני עורכי דין, תוך שימוש באנשי קש ובתמורה נמוכה בהרבה מהשווי האמיתי שלהם. כך טוען מפרק העמותה, עו"ד רונן מטרי, המבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל ארבע מעסקות אלו.
עץ חיים היא אחד ממוסדות החינוך הדתיים הוותיקים והידועים ביותר בירושלים, אשר הוקמה לפני 180 שנה. הנכס המרכזי של העמותה היה הישיבה שנשאה את שמה ברחוב יפו, ליד שוק מחנה יהודה, עליו מוקם כיום פרויקט רחב ידיים. עסקה זו ועסקות אחרות שביצעה העמותה מצויות מזה מספר שנים בחקירת משטרה, שטרם הבשילה למסקנות. התביעה הנוכחית (13.4.21) נוגעת לשתי דירות ברחוב הפלמ"ח בירושלים ולחברה שבבעלותה שני בניינים ברחוב שנקין בתל אביב. הם נמכרו בשנת 2011 ב-2.8 מיליון שקל.
התביעה הוגשה נגד עו"ד ידידיה לוונטהל, שהיה בא-כוחה של העמותה בשנים 2012-2008 וטיפל בענייני נדל"ן רבים שלה; ונגד עו"ד חיים וייספיש, איש עסקים בתחום הנדל"ן, שלדברי מטרי היה שותפו של לוונהטל בעסקות בהן מדובר. נתבעים פורמליים הם אסתר ויסלר ועו"ד דוד איזקסון, אשר הוצגו כרוכשי ארבעת הנכסים, אך לדברי מטרי - הם היו כסות בלבד למכירתם ללוונטהל ו-וייספיש. לדברי מטרי, באותה שנה היו לוונטהל ו-וייספיש מעורבים במכירתם של לפחות שבעה נכסים נוספים (שישה בירושלים ואחד בתל אביב) בצורה המעוררת חשד שלמעשה הם היו רוכשיהם האמיתיים. נכסים אלו נמכרו ב-7.9 מיליון שקל.
מטרי אומר כי גרסתם של לוונטהל ו-וייספיש היא, שהם העמידו הלוואה לעמותה אשר נפרעה מתמורת מכירת הנכסים. "גרסה זו אינה נתמכת באסמכתא כלשהי, מתאפיינת בחוסר בהירות ובגרסאות סותרות בין הנתבעים לבין עצמם, ועומדת בסתירה גמורה הן להסכמי המכר, הן לספרי המוסדות, הן לגרסת מנהלי המוסדות בחקירתם והן לפרוטוקולים של ישיבות ההנהלה של המוסדות", טוען מטרי. על-פי גרסתם של מנהלי העמותה באותה עת, בראשותו של יוסף טוקצ'ינסקי, לוונטהל ו-וייספיש אמורים היו להשביח את הנכסים ולמכור אותם ולהתחלק ברווח עם העמותה - אך הדבר לא נעשה, ובפועל השניים נטלו לעצמם את הנכסים במחיר נמוך משמעותית מערכם האמיתי.
מטרי מבקש מבית המשפט לבטל עסקות אלו ולהורות להחזיר את הנכסים לידי העמותה, שכן לא הוכח שהיא קיבלה תמורה כלשהי בעדם. הוא מייחס ללוונהטל ו-וייספיש הטעיה ועושק, וטוען שכל העסקות שביצעו מנהלי המוסדות נוהלו "בצורה רשלנית, שלא לומר פושעת" - כאשר הם הסתמכו על יועצים חיצוניים. לטענתו, לוונטהל ו-וייספיש ניצלו את חוסר נסיונם וחוסר בקיאותם של מנהלי העמותה, על-מנת לגרום להם למכור את הנכסים בנזיד עדשים. עוד אומר מטרי, כי מדובר בחוזים למראית עין שלא אושרו כדין, וגם בשל כך יש לבטלם. טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  19/04/2021   |   עודכן:  19/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקות פסולות במיליונים בנכסי "עץ חיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
החוק יסדיר להסדיר בחקיקה את הפחתת גזי החממה של ישראל והיערכותה לשינוי האקלים בעולם    עיקרי החוק כוללים תוכנית לאומית להפחתת פליטות גזי חממה שתאושר על-ידי הממשלה עד 2025, הקמת ועדה מייעצת לשינוי אקלים ועוד
עידן יוסף
רבע מתושבי ישראל ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, אבל רק 40% מהציבור מודע לכך שיש בעירם מתקני איסוף וכך יכולת מחזור הפסולת האלקטרונית גבוהה לעומת המצב הקיים בפועל    ומי ממחזר יותר - גברים או נשים?
עידן יוסף
איילת פישביין
חושש כי מהלך כזה עלול לשנות את אופיים של אזורים שלמים בארץ ולפגוע ביכולתה של המדינה לייצר מזון בעתיד    הגיב בחומרה לבקשת קיבוץ אדמית להקים מתקן סולארי במטע מוזנח סמוך לקיבוץ, בנימוק שמתקן סולארי רווחי יותר ממטע
איתמר לוין
הבעלים לשעבר של בית ההשקעות אלפא פלטינום הודה שקיבל במרמה 40 מיליון שקל מכספי המשקיעים והשתמש בהם לחברות שבבעלותו, להונאת פונזי ולצרכיו הפרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il