X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשמעות: נת"ע תוכל להמשיך לבצע עבודות דחופות בשבתות, למרות התנגדות העירייה עמית: בני ברק איננה שטח אוטונומי; את החפירה הזאת אי-אפשר להפסיק
▪  ▪  ▪
הפגנה בבני ברק נגד העבודות [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

משרד התחבורה פעל כהלכה כאשר הפקיע קרקעות בבני ברק לצורך הקמת הרכבת הקלה בעיר, לאחר שהעירייה פעלה נגד ביצוע עבודות בשבת. כך קובע (יום ב', 19.4.21) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
בשנת 2007 חתמו העירייה והממשלה על הסכם הרשאה, לפיו עבודות הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה לא יבוצעו בשבת והרכבת עצמה לא תפעל בעיר בשבת. אלא שבפועל היה צורך להמשיך ברציפות (כולל בשבתות) את כריית המנהרה בה תעבור הרכבת, שכן הפסקתה עלולה לגרום לקריסה ולהתמוטטות של הקרקע. באוגוסט 2018 הוציא ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, צו הפסקה מינהלי במטרה למנוע את הכרייה בשבת; חודש לאחר מכן התיר בית המשפט לחברת נת"ע לבצע רק עבודות שמטרתן למנוע סכנת חיים (ובהן הכרייה).
על-רקע סכסוך זה, דרשה עיריית בני ברק שחברת נת"ע תסלק את ידה מקרקעות בעיר. בתגובה ביקשה נת"ע משר התחבורה דאז, ישראל כ"ץ, להפקיע את הקרקעות הדרושות לה, והוא נענה וקבע שהחברה תוכל להשתמש בהן. העירייה עתרה נגד הפקעה זו, ובג"ץ החליט להכריע בה למרות שעבודות הכרייה הסתיימו - שכן צפויות עבודות דחופות נוספות בשבתות בתחומי בני ברק.
בדחותו את העתירה, אומר עמית: "אין לעיריית בני ברק אלא להלין על עצמה, על שהביאה והניעה במו ידיה ומעשיה את המדינה ואת נת"ע לנקוט הליכי ההפקעה. זאת, לאור דרישותיה של העירייה שנת"ע תסלק ידה מהמקרקעין, דרישה שהופנתה לנת"ע הן לפני ההפקעה והן לאחר ההפקעה. השימוש שעשתה העירייה בזכויותיה הקנייניות כבעלת המקרקעין יצר חשש שחייב את נת"ע ואת המדינה לפעול מיד על-מנת להבטיח את הגישה החופשית לקרקע לצורך המשך ביצוע עבודות ההקמה של הקו האדום.
"העיר בני ברק איננה שטח אוטונומי במדינת ישראל, וכאמור, היא אחת מחמש עיריות שהקו האדום עובר בשטחן, כך שאת החפירה הזאת אי-אפשר להפסיק. בתל אביב-יפו, פתח תקוה ובת ים שבשטחן מבוצעות עבודות הקו האדום, העיריות לא עשו שימוש בזכותן הקניינית כדי להערים קשיים על ביצוע עבודות הקו האדום ולמנוע אותן, ולא בכדי לא בוצעה הפקעה בשטחן של רשויות אלה".
עמית מוסיף: "במצב דברים זה, שבו עיריית בני ברק נקטה בצעדים כדי לכפות על נת"ע להפסיק ביצוע עבודות בשבת על-אף הסכנה הכרוכה בכך, תוך שימוש בזכותה הקניינית בקרקע, נדרשו המשיבים לנקוט הליכי הפקעה על-מנת להבטיח את האינטרס הציבורי ולאפשר את המשך ביצוע העבודות של מיזם תשתית לאומי חיוני. למותר לציין, כי הרכבת הקלה נועדה לשמש את כלל הציבור, לרבות ציבור התושבים בבני ברק.
"נחזור ונדגיש, כי נת"ע והמדינה חזרו והצהירו כי אין בדעתם להתנער מחוזה ההרשאה, ונת"ע ממשיכה להטיל על עצמה מגבלות בנוגע לביצוע עבודות בשבת בשטח העיר בני ברק. דומה כי הצהרה זו שומטת את הבסיס לטענת עיריית בני ברק כי הליך ההפקעה נועד 'לעקוף' את הסכם ההרשאה ולהתנער ממנו. לכן, אין בדעתנו להיגרר במסגרת פסק דין זה לנושאים כבדי משקל של התחשבות בשמירת השבת וקדושתה ופגיעה ברגשות דת אל מול אינטרס הציבור".
עמית דחה גם את טענותיה המינהליות של עיריית בני ברק נגד ההפקעה. בין היתר הוא מזכיר את דבריה, לפיהם היא עשויה לתבוע פיצוי במאות מיליוני שקלים, ומעיר: "לכאורה נוצר מצב אבסורדי, שבו דווקא רשות מקומית שמערימה קשיים על ביצוע העבודות תזכה ב'פרס' על כך בדמות פיצויי הפקעה". העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. השופטות ענת ברון ויעל וילנר הסכימו עם עמית. את העירייה ייצג עו"ד אריאל יונגר, את המדינה ייצג עו"ד יונתן נד"ב, ואת נת"ע - עוה"ד שרית דנה וטל צפריר.

תאריך:  19/04/2021   |   עודכן:  19/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אשרר הפקעת קרקעות בבני ברק לצורך הרכבת הקלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המליאה תצביע על הרכב הוועדה השולטת בסדר היום של הכנסת    נתניהו ביטל את ישיבת שרי הליכוד    בנט וסמוטריץ' ימסרו הצהרות לתקשורת בפתח ישיבת הסיעות
מירב ארד
העסקה נעשית לפי שווי של 130 מיליון שקל    אלקטרה צריכה תשלם 80 מיליון שקל - מחציתם ישולמו ישירות לבעלי מניות סער ומחציתם יושקעו בתוך החברה
איתמר לוין, יצחק דנון
העמותה קיימת מזה 180 שנה והיא מן המפורסמות בציבור החרדי בירושלים    מטרי טוען, כי עורכי הדין ידידיה לוונטהל וחיים וייספיש רכשו בנזיד עדשים 11 נכסים של העמותה ב-8 מיליון שקל, תוך ניצול חוסר הידע של מנהלי העמותה ושימוש באנשי קש    מטרי מבקש לבטל את העסקות ולהחזיר את הנכסים לעמותה
מירב ארד
החוק יסדיר להסדיר בחקיקה את הפחתת גזי החממה של ישראל והיערכותה לשינוי האקלים בעולם    עיקרי החוק כוללים תוכנית לאומית להפחתת פליטות גזי חממה שתאושר על-ידי הממשלה עד 2025, הקמת ועדה מייעצת לשינוי אקלים ועוד
עידן יוסף
רבע מתושבי ישראל ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, אבל רק 40% מהציבור מודע לכך שיש בעירם מתקני איסוף וכך יכולת מחזור הפסולת האלקטרונית גבוהה לעומת המצב הקיים בפועל    ומי ממחזר יותר - גברים או נשים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il