X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהודעת הפרקליטות לבג"ץ לא ברור האם נתניהו התחייב גם למנות שר בעשרת הימים הקרובים מנדלבליט רומז: אם לא ימונו שרים - יש מקום שבג"ץ יורה למנות אותם
▪  ▪  ▪
"מצג חריג ביותר" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח שמינוי השרים החסרים - ובראשם שר המשפטים - יובא לדיון בממשלה עד סוף החודש. כך מוסרת הפרקליטות (יום ב', 19.4.21), בתגובתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לעתירה בנוגע למינוי השרים שתפקידיהם התפנו בעקבות התפטרויות אנשי כחול-לבן ותקווה חדשה. מן התגובה לא ברור האם נתניהו התחייב גם למנות שרים, או רק לדון בכך.
השרים החסרים הם במשרדי המשפטים, התקשורת, ההשכלה הגבוהה, המים, השוויון החברתי והמדע. החוק מאפשר למנות ממלאי-מקום לשלושה חודשים בלבד, ולכן אין כיום שרים בחלק מן המשרדים ובראשם כאמור משרד המשפטים. מתגובת הפרקליטות עולה, כי אלמלא הודעתו של נתניהו - היה מנדלבליט תומך בהוצאת צו שיחייב את הממשלה למנות שרים.
"פקיעת כהונתם של ממלאי-מקום השרים ואי-מינוי שרים קבועים תחתיהם - ובפרט, אי-מינוי שר משפטים - מביאה למצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית, ולפגיעה קשה בתפקוד הממשלה. פגיעה זו הולכת ומחמירה עם חלוף הזמן, וככל שמתארך המצב בו לא עומדים שרים בראש חלק ממשרדי הממשלה", אומרת הפרקליטות. למרות שחלק מן הסמכויות הואצלו, מדובר בפתרון חלקי ביותר. "יש צורך חיוני בקידום מינויים קבועים של שרים למשרדים הרלוונטיים, ובפרט למשרד המשפטים, וזאת על-אף העובדה שאנו מצויים בתקופה של ממשלת מעבר".
לדעת מנדלבליט, "ככל שיתארך משך הזמן שבו בראש מספר לא מבוטל של משרדי ממשלה לא מכהנים שרים - באופן שיביא להחרפת הפגיעה בתפקודה השוטף של הממשלה, ובאינטרסים ציבורים חיוניים הנגזרים מכך - עלול יהיה הדבר להוביל להביא לכך שהימנעות הממשלה מאיוש משרות שרים תיחשב להתנהלות בלתי סבירה באופן קיצוני, כך שתקום חובה משפטית לאייש משרות אלו".
עם זאת, לנוכח הודעתו של נתניהו, מבקשת הפרקליטות לאפשר לה למסור הודעת עידכון בתחילת החודש הבא, "וכי העתירה תיקבע לדיון בפני הרכב במועד קרוב לאחר מכן (למקרה שהסוגיה לא תתייתר עד אז), תוך המשך בחינה קפדנית של ההשלכות הנובעות מאי-מינוי השרים דנן". הפרקליטות מציינת, כי ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, תומך בהוצאת צו על תנאי כבר עתה. תגובתו של מנדלבליט הוגשה באמצעות עוה"ד ענר הלמן, מוריה פרימן ואודי איתן.

תאריך:  19/04/2021   |   עודכן:  19/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: מינוי שר המשפטים יידון עד סוף החודש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען בתגובה לעתירה לבג"ץ, כי סמכות כזו אינה מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט העליון; מזכיר שהכנסת נתנה בו את אמונה לאחר הגשת כתב האישום נגדו
איציק וולף
התעשייה האווירית: היישר מקו הייצור- מערכת ההגנה האווירית 'ברק' מסיימת סדרת ניסויים מוצלחת של מיירט Barak ER לטווח 150 ק"מ ומתחילה אספקה ללקוחות
עידן יוסף
ימינה הצביעה בעד הצעת הליכוד, אך ברגע האחרון הושג הרוב של המתנגדים עם ההצבעות של שלושה ח"כים מרע"ם    ח"כ מיקי זוהר: "הלכה למעשה בנט היום יכריע לא בעניין הוועדה המסדרת אלא יכריע מי הולך להרכיב ממשלה"    ח"כ מאיר כהן הציג ת הצעת יש עתיד: "יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד"
עידן יוסף
יו"ר הליכוד נועד עם יו"ר ימינה ובפתח ישיבת הסיעה הצהיר כי מינויו לראשות הממשלה היא אבסורד    "עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה. עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל ואף משאירה בידיו את זכות הוטו ולתמוך בפתרון הבחירה הישירה"
איתמר לוין
מנכ"ל וואלה לשעבר התייעץ עם עורכי דינו לאחר פרסום התחקיר בעיתון הארץ על יחסי האתר עם נתניהו    אומר שתגובתו לתחקיר תואמה עם אלוביץ וחפץ ו"לא הייתה נכונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il