X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסתיימה עדותו הראשית של אילן ישועה

הפסקה של שבועיים במשפט נתניהו

ההגנה ביקשה הפסקה של חודש; התביעה התנגדה להפסקה כלשהי ישועה: וואלה לא היה אתר שמאל קיצוני; מה שנתבקשנו לעשות לא היה קשור לשמאל קיצוני מבהיר שלא קיבל הבטחה כלשהי מרשות ניירות ערך בתמורה לעדותו
▪  ▪  ▪
ישועה. "הרס העבודה העיתונאית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

משפט נתניהו ייפסק לשבועיים, יתחדש בדיון בבקשות של ההגנה ב-3.5.21, ולמחרת תחל החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה. כך קובע (יום ב', 20.4.21) בית המשפט המחוזי בירושלים. ההגנה ביקשה הפסקה של חודש לפני החקירה הנגדית של ישועה, אשר סיים היום את החקירה הראשית, בעוד התביעה התנגדה להפסקה כלשהי. ההגנה טוענת, כי היא זקוקה להפסקה בשל העובדה שישועה מסר פרטים רבים ברענונים, והללו לא תועדו כיאות. החקירה הנגדית תחל בידי עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, סניגוריהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. עו"ד בועז בן-צור, סניגורו של בנימין נתניהו, ינהל את החקירה הנגדית שלו לאחר מכן.
בנובמבר 2016 אמרה איריס אלוביץ לאילן ישועה, כי "כאשר מסיימים עניינים מסוימים" ניתן יהיה להפחית את הלחץ עליו בנוגע לסיקור האוהד לבנימין נתניהו. ישועה הסביר, כי הכוונה הייתה שלאחר שתקבל קבוצת בזק את הרגולציה הדרושה לה - ניתן יהיה להרפות את הסיקור. ישועה הוסיף, כי זה היה הנרטיב לאורך הדרך: שהדרישה לסיקור חיובי תפחת במקביל לירידת הצרכים הרגולטוריים של בזק.
ישועה אומר כי לא הסתיר את דעותיו מבני הזוג אלוביץ, אם כי לא הציג את משנתו הפוליטית בפני איש. "כריאקציה בתוך הליכים הזויים, בלתי ראויים, הרס העבודה העיתונאית - לפעמים הבעתי את דעתי", הוסיף. התובעת, יהודית תירוש: "הייתה טענה שוואלה הוא שמאל קיצוני". ישועה: "זו טענה לא נכונה. הנסיבות של הדברים לאורך הדרך, וגם מה שנתבקשנו לעשות, לא היה קשור לשמאל קיצוני. סוג הבקשות הוכיח את זה".
בהמשך החודש אמרה איריס אלוביץ לישועה על ניר חפץ: "איזה דביל, הוא תוקע לעצמו גול עצמי". ישועה הסביר, כי הכוונה הייתה לכך ש"חפץ מסתובב ואומר שהוא עורך את האתר וכל ידיעה הוא צריך לאשר". בשיחה אחרת אמר ישועה לאיריס אלוביץ, כי ניתן לחזק את מעמדו של רן ברץ בלשכת ראש הממשלה על-ידי היענות לבקשותיו לסיקור אוהד. "הילד כל הזמן עם תלונות אוויליות, הוא ממש מחפש בנרות להתלונן. כמה שלא נפרגן, הוא מחפש ומרעיל", אמרה אלוביץ על יאיר נתניהו. ישועה מצידו כינה את משפחת נתניהו "האב, האם ורוח הקודש".
בפברואר 2014 כתב זאב רובינשטיין לישועה וביקש לפרסם ידיעה בנוגע לשלדון ומרים אדלסון. ישועה העביר את הבקשה לאלוביץ וכתב ש"לדעתי צריך להעביר קו כלשהו"; אלוביץ הסכים. הוא הסביר בעדותו, כי חשב שיש לשים את הגבול - לא להתחיל לפרסם ידיעות בהן מעוניין רובינשטיין, בנוסף לדרישותיו בשליחותה של שרה נתניהו.
ישועה סיפר גם על זימונו לחקירה בדצמבר 2017. "הייתי בביקור בארה"ב אצל הבן שלי, זה היה בשעת לילה מאוחרת בחוף המערבי. קיבלתי שיחת טלפון: שמי פולינה מרשות ניירות ערך, אני רוצה להזמין אותך לחקירה". ישועה אמר כי לא הייתה כל הבטחה שלא יועמד לדין אם ישתף פעולה בחקירה, וכי לחקירתו לא קדם שיח כלשהו בין חוקרי הרשות לעורכי דינו. לדבריו, בשולי ישיבות דירקטוריון וואלה שאל אותו אלוביץ האם הוא או עובדים אחרים בחברה נקראו לחקירה, והוא השיב בשלילה. אלוביץ אמר לישועה, כי נראה לו שהיועץ המשפטי אינו מאשר להרחיב את החקירה, ולכן ישועה לא נחקר. "באירוע שני הוא שאל אותי אם מחקתי את הכל ואם אני זוכר מה להגיד", הוסיף.
עוד אמר ישועה, כי חוקריו ביקשו ממנו להקליט את אלוביץ וחפץ, והוא השיב בשלילה, כי יש הבדל בעיניו בין הקלטת שיחות הטלפון להן היה צד לבין הקלטה שכזו. ביום בו החלה החקירה הגלויה (18.2.18), זומן ישועה ללהב 433 ו"בשלב מסוים הוציאו אותי למסדרון, שאול עבר וכנראה המטרה הייתה שהוא יראה אותי". ביומיים הבאים הוא עומת עם בני הזוג אלוביץ, חפץ ומנכ"ל בזק דאז, סטלה הנדלר.

תאריך:  20/04/2021   |   עודכן:  26/04/2021
+לקראת החקירה הנגדית של ישועה
19:17 20/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בסוף 2016 היה מוכן ישועה לפטר ולשכור כתבים כדי להכשיר את מינוי העורך הראשי  ▪  החקירה הראשית ציירה הזנייה של וואלה ולא היה בה קשר ישיר עם נתניהו  ▪  החקירה הנגדית תהיה ארוכה ורבת חזיתות

ישועה. "את הידיעות המוטות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איריס אלוביץ: נשבעת לך, הם צרחו עלי
10:46 20/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמרה שיאיר נתניהו "כל היום מנתר את הדברים, כל היום בדיגיטל" ומעדכן את הוריו  ▪  ישועה מעיד: הפרקטיקה הייתה שלא מפרסמים תחקירים על נתניהו, אבל כן מפרסמים את תגובותיו  ▪  מתאר כיצד בנובמבר 2016 ניסה להכשיר בעיני משפחת נתניהו את מינויו של אבירם אלעד לעורך הראשי  ▪  איריס אלוביץ: "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן"

אלוביץ. "הרסת כל מה שעשינו" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אמרה שיאיר נתניהו "כל היום מנתר את הדברים, כל היום בדיגיטל" ומעדכן את הוריו    ישועה מעיד: הפרקטיקה הייתה שלא מפרסמים תחקירים על נתניהו, אבל כן מפרסמים את תגובותיו    מתאר כיצד בנובמבר 2016 ניסה להכשיר בעיני משפחת נתניהו את מינויו של אבירם אלעד לעורך הראשי    איריס אלוביץ: "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן"
איתמר לוין
חוק יסוד הממשלה אינו אומר מי קובע שראש הממשלה נמצא בנבצרות    סביר להניח שהסמכות היא בידי הממשלה ואולי בידי הכנסת; ברור שהיא איננה בידי היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון    אבל מנדלבליט סבור שיש לו סמכות כזאת, ובכך מלמד שאין לו בעיה לבצע הפיכה - שתהיה חמורה בדיוק כמו מצב בו היועץ הביטחוני לממשלה (הרמטכ"ל) יחליט על נבצרות של ראש הממשלה
איתמר לוין
ישועה מספר על שיחות פיקטיביות למכירת וואלה למקורבים לנתניהו, שנוהלו רק כדי שלא להרגיז את ראש הממשלה    הבונוס שלו בעסקת יד2 יככב בחקירה הנגדית    השופטים מאבדים את הסבלנות להתנגדויות
איתמר לוין
טוען בתגובה לעתירה לבג"ץ, כי סמכות כזו אינה מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט העליון; מזכיר שהכנסת נתנה בו את אמונה לאחר הגשת כתב האישום נגדו
איתמר לוין
מנכ"ל וואלה לשעבר התייעץ עם עורכי דינו לאחר פרסום התחקיר בעיתון הארץ על יחסי האתר עם נתניהו    אומר שתגובתו לתחקיר תואמה עם אלוביץ וחפץ ו"לא הייתה נכונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il