X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לראשונה מאז פברואר 2020 ירד שיעור המובטלים מתחת לרף 10 האחוזים המשמעות: קיצוץ של 10% בדמי האבטלה שיקבלו דורשי העבודה מגמה של ירידה בהשפעת נגיף הקורונה על נוכחות עובדים במקומות עבודתם 9.5% מהעובדים שנעדרו שבוע מהעבודה עשו זאת בגלל סיבות הקשורות לנגיף, לעומת 14% בחודש פברואר
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אחוז המובטלים בישראל ירד באופן רשמי אל מתחת לרף 10 האחוזים, ועמד במחצית השנייה של חודש מרס על 8.9%, השיעור הנמוך ביותר מאז פברואר 2020. המשמעות של הירידה אל מתחת לרף 10 האחוזים היא קיצוץ דמי האבטלה המשולמים למובטלים ב-10%.
על-פי החוק, מקבלים המובטלים דמי אבטלה בשיעור של 70% משכרם ערב יציאתם לחופשה ללא תשלום או פיטוריהם. לתשלום זה זכאים כל המובטלים עד ל-30 ביוני 2021. כאמור, דמי האבטלה צפויים להיות מקוצצים ב-10% החל מהחודש הקרוב.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי נגיף הקורונה הפך לפחות משמעותי מבחינת הסיבות להיעדרות זמנית של המועסקים בחודש מרס. רק 9.5% אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע עשו זאת בגלל סיבות הקשורות בנגיף הקורונה, לעומת 14% בחודש פברואר. ירידה נרשמה גם באחוז המפוטרים או מאבדי העסקים שלהם שעמד בחודש מרס על 11.8% לעומת 16.7% בחודש פברואר.
ניתן להבחין במגמת השיפור גם בהשוואה בין השבועיים הראשונים של חודש מרס 2021 לבין השבועיים האחרונים של החודש. אומנם אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עלה קלות ל-4.7% לעומת 4.4% במחצית הראשונה של מרס, אך בכל הפרמטרים האחרים חל שיפור.
כך, נרשמה ירידה באחוז המועסקים שנעדרו מעבודתם כל השבוע בגלל נגיף הקורונה מ-9.8% במחצית הראשונה של מרס ל-8.9% במחצית השנייה של החודש.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנתונים: הנתון ימשיך ויירד. זה קורה בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו לישראל שהביאו לפתיחת המשק, להזנקת הכלכלה הישראלית ולחזרה לחיים״.
שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "נתון זה משקף את המשך המגמה החיובית והתוצאה הישירה של החזרת המשק לפעילות שהתאפשרה בזכות החיסונים ובזכות רשת הביטחון הכלכלית הנרחבת שפרסנו לעצמאים, לבעלי העסקים ולמובטלי הקורונה, ואשר נתנה להם את התשתית הכלכלית לעבור את תקופת המשבר, ואת המשאבים לשוב לפעילות עם פתיחת המשק.
"כעת אנו פועלים במרץ להוציא לפועל סיוע מיוחד למעסיקים לקלוט אנשים שהיו מחוץ לשוק התעסוקה זמן רב, ובמקביל ממשיכים במתן תמריצים שיסייעו למובטלים ותיקים ומאיצים את התקציב ואת ביצוע ההכשרות המקצועיות למקצועות מועדפים בעלי שכר ופיריון גבוה.
"כמו-כן, בימים אלה אני ממשיך לקיים עם בכירי האוצר דיונים רבים לשם התאמת וגיבוש מדיניות התעסוקה לאחר חודש יוני והצעדים הנדרשים, זאת בשים לב לירידה בנתוני האבטלה מתחת ל-10% והמגמה החיובית המסתמנת, הכל כמובן מבלי לפגוע באלו שעדיין אין ביכולתם לשוב ולעסוק במשלח ידם לאור המגבלות שנותרו בתוקף.
"נתון חיובי זה מצטרף לשיפור הכללי במגמות המאקרו של המשק הישראלי ובהם הכנסות המדינה, התאוששות ניכרת במסחר, בפנאי וכן שיא ברכישות כרטיסי אשראי, שמהווים יחדיו איתות לאיתנות הכלכלה הישראלית״.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרווח הנקי עמד בסוף הרבעון הראשון של 2021 על 16.5 מיליון שקל, לעומת 11.1 ברבעון הראשון של 2020    ההוצאות בגין הפסדי אשראי ירדו ב-80.1% - בעיקר בגלל הוצאות שנרשמו להפסדי אשראי כחלק מהיערכות החברה להתמודדות עם הקורונה
עידן יוסף
בהודעת המפלגה נאמר כי "אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין, הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא-ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל"    מאשים את יו"ר ימינה בהיותו מונע מאמביציה בלתי נשלטת    "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס בתוך חודשים ספורים"
מירב ארד
בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5%    מנכ"ל שירות התעסוקה: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו כי מי שייפגעו מהמשבר יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך"
מירב ארד
בוצעו החזרים כספיים לכ-1,000 עובדים בהיקף של 5.1 מיליון שקלים    יותר משליש מהמעסיקים שננקטה נגדם סנקציה, תיקנו את ההפרות והשיבו כספים לעובדיהם.
איתמר לוין
בג"ץ קובע שיש לבטל נוהג זה: הדרישה יוצרת מעין ניגוד עניינים מוסדי, וממילא צדדים אינם יכולים לוותר על זכויות מהותיות כמו זכות הערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il