X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת הדלק תובעת 30.5 מיליון שקל

חברת טן נגד רו"ח פאהן-קנה

החברה טוענת שרואי החשבון התרשלו כאשר לא דיווחו לדירקטוריון על חוב של 44 מיליון שקל שצבר אחד מלקוחותיה ואשר רובו הפך לחוב אבוד
▪  ▪  ▪
חוב ללא בטחונות

חברת הדלק טן תובעת 30.5 מיליון שקל ממשרד רואי החשבון פאהן-קנה. טן נמצאת בבעלות קרן אייפקס (אשר רכשה אותה בשנת 2017 מאליעזר פישמן), מפעילה 67 תחנות והיא החמישית בגודלה בארץ. פאהן-קנה הוא ממשרדי ראיית החשבון הוותיקים בארץ, משתייך לרשת גרנט-ת'ורנטון ונמנה על החמישייה השנייה בתחומו. פאהן-קנה היה המבקר החיצוני של טן בשנים 2020-2010.
בתביעה, שהוגשה (21.4.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי בפברואר 2020 התברר לדירקטורים של טן, כי חברת אחים אמג'ד להובלות וחומרי בניין חייבת לה 44 מיליון שקל. מדובר בסכום שהיה יותר מאשר כפול מהרווח של טן (20 מיליון שקל ב-2019) וביותר מ-10% מכלל חובות לקוחותיה (שעמדו על 380 מיליון שקל).
החוב לא גובה בביטחונות, וגם ביטוח אשראי שהיה קיים בגין חלק קטן ממנו בוטל ללא ידיעת הדירקטוריון. לדברי החברה, מדובר היה בחוב מהותי שהעמיד אותה ואת בעלי מניותיה בסיכון כלכלי משמעותי, אשר התממש. למעט בטוחה שהושגה בדיעבד בסכום של 2.9 מיליון שקל, החוב האמור היה אבוד והנזק שנגרם לה כתוצאה מהיווצרותו היה ישיר ומיידי. טן נאלצה לתקן את דוחותיה לשנת 2019 ולבצע הפרשה של 20.6 מיליון שקל להפסדי אשראי; הפרשה זו הייתה אף היא נמוכה מדי, ובסך-הכל הפרישה טן 32.5 מיליון שקל.
בתביעה נטען, כי אנשי פאהן-קנה שהשתתפו בישיבות הדירקטוריון וועדת המאזן היו ערים לחוב האמור, אך לא אמרו דבר בנוגע לעצם קיומו ולצמיחתו המואצת מאוקטובר 2018 עד פברואר 2020. הם לא דיווחו על העדר בטחונות של ממש ועל ביטולו של ביטוח האשראי, ועל כך שהלקוח ממשיך לקבל אשראי למרות שלא עמד בפריסות שניתנו לו. רואי החשבון הודו בדיעבד שידעו את הפרטים, אך טענו שהתשובות שקיבלו מן המנכ"ל באותה עת הניחו את דעתם.
לדברי החברה, פאהן-קנה ידע שהחוב אינו מגובה בביטחונות מספקים, ואנשיו הבינו, כי לחברה לא תהיה אפשרות מעשית לגבות אותו, ואולם הם התרשלו ולא מילאו את תפקידם כמתחייב. הם לא הסבו את תשומת הלב של חברי ועדת המאזן והדירקטוריון לצמיחת החוב, לחשיפה המשמעותית ולנזק הכבד העלול להיגרם לחברה כתוצאה מכך. הם גם לא דאגו לכך שיינתן ביטוי לחוב ולסיכון הכרוך בו ובצמיחתו בדוחות של החברה ובחוות דעתם בנוגע לדוחות. עצם תיקון הדוחות מהווה ראיה ברורה להתרשלותם של רואי החשבון, טוענת טן.
לדברי החברה, לו היה המשרד ממלא את תפקידו כמתחייב, הטעות המהותית בדוחות בנוגע להפרשה להפסדי אשראי, הן בדרך של הפרשה לחובות מסופקים הן בדרך של ביטול הכנסות, הייתה מתגלית בזמן אמת. ההכרה בהפסד כבר אז הייתה מביאה לידיעת ועדת המאזן והדירקטוריון את הבעיה שבחוב, והייתה מאפשרת להם לפעול במהירות כדי למזער את הנזק, כפי שנעשה בפועל לאחר הגילוי של העובדות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אורן גרוס, ערן שמעוני, מעין באהר ואלעד ירמיהו, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עיקרי ההסכם קובעים כי הצדדים יקדמו שיתוף פעולה בנושאי בריאות, כולל מאבק משותף במגפות עולמיות, אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות, שילוב טכנולוגיה, רפואה מותאמת אישית ובריאות הציבור
איציק וולף
לראשונה מאז פברואר 2020 ירד שיעור המובטלים מתחת לרף 10 האחוזים    המשמעות: קיצוץ של 10% בדמי האבטלה שיקבלו דורשי העבודה    מגמה של ירידה בהשפעת נגיף הקורונה על נוכחות עובדים במקומות עבודתם    9.5% מהעובדים שנעדרו שבוע מהעבודה עשו זאת בגלל סיבות הקשורות לנגיף, לעומת 14% בחודש פברואר
איציק וולף
הרווח הנקי עמד בסוף הרבעון הראשון של 2021 על 16.5 מיליון שקל, לעומת 11.1 ברבעון הראשון של 2020    ההוצאות בגין הפסדי אשראי ירדו ב-80.1% - בעיקר בגלל הוצאות שנרשמו להפסדי אשראי כחלק מהיערכות החברה להתמודדות עם הקורונה
עידן יוסף
בהודעת המפלגה נאמר כי "אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין, הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא-ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל"    מאשים את יו"ר ימינה בהיותו מונע מאמביציה בלתי נשלטת    "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס בתוך חודשים ספורים"
מירב ארד
בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5%    מנכ"ל שירות התעסוקה: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו כי מי שייפגעו מהמשבר יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il