X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחר פוקעת ההכרזה שאפשרה קיום דיונים בהיוועדות חזותית - ובכירי משרד הבריאות והשב"ס מתריעים שהצורך להביא אסירים ועצורים לדיונים בבתי המשפט יוביל לזינוק בקורונה ואף למוות
▪  ▪  ▪
רק 9% מהעצורים מחוסנים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בשל העובדה שאין שר משפטים, חובה להביא ממחר (22.4.21) לדיונים בבתי המשפט את כל האסירים והעצורים - למרות שרובם המכריע אינם מחוסנים נגד קורונה. כך אומר (יום ד', 21.4.21) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במכתב לבנימין נתניהו ובני גנץ.
הוראת שעה שנקבעה באפריל אשתקד, בתחילת המגיפה, אפשרה לקיים דיונים בהיוועדות חזותית, כאשר האסיר/העצור איננו שוהה באולם - בתנאי ששר המשפטים יקבע זאת. ההכרזות המתאימות היו לשנה ולא הוארכו, ו"בהעדר הסדר חוקי אחר המאפשר קיום דיונים בהיוועדות חזותית, נדרש יהיה להביא החל ממחר את כלל העצורים והאסירים, מדי יום, לדיונים בעניינם בבית המשפט".
מנדלבליט מצטט את מכתבה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לפיו מצב זה יוצר סיכון משמעותי של תחלואה בקרב האסירים והעצורים. רק 9% מבין עצורי הימים מחוסנים, וכך גם רק 17% מן הנקלטים במתקני שירות בתי הסוהר - ואלו מי שנדרשים להגיע לבתי המשפט במספרים גדולים ובתדירות גבוהה. הסיכון להתפרצות תחלואה במתקני הכליאה יאמיר דרמטית, גם בשל ריבוי המגעים של הכלואים עם אחרים וגם בשל התנאים הקשים השוררים ממילא בבתי הכלא ובבתי המעצר, מתריעה אלרעי-פרייס.
קצין הרפואה הראשי של השב"ס, ד"ר ליאב גולדשטיין, התריע מצידו: "כל החלטה אשר תביא לביטול המנגנון של הוויעודים החזותיים משמעותה - עלייה משמעותית בחשיפה להדבקה והתפשטות הנגיף לכלל מתקני שב"ס, עם עלייה במקרי התחלואה ואף מוות". מנדלבליט אומר בעקבות זאת, כי זהו ביטוי נוסף לחומרת המצב בו אין שר משפטים, והגורם ל"פגיעה מהותית וקשה באינטרסים ציבוריים כבדי משקל", כולל "הצורך בשמירה על בריאות הציבור ומניעת סכנות בריאותיות ואף מוות".
יצוין, כי בית המשפט רשאי לפטור עצור/אסיר מנוכחות פיזית בדיון ולאפשר לו לצפות בו בהיוועדות חזותית. אולם, יש צורך בבקשה פרטנית שכזאת, בניגוד למצב עד כה, בו החלופה הופעלה בצורה אוטומטית. אם עצור/אסיר או עורך דינו לא יבקשו זאת, יהיה חייב בית המשפט לאפשר את הבאת האדם - על כל הסכנות הכרוכות בכך.
בית המשפט העליון ידון מחר בעתירות נגד אי-מינוי שרים במקום אלו שהתפטרו מאז תחילת השנה, ובראשם - שר המשפטים. מנדלבליט ביקש מבית המשפט לאפשר לו לעדכן בתחילת מאי, שכן לשכתו של נתניהו הבטיחה שהנושא יידון בממשלה עד סוף החודש - אך הבקשה נדחתה. הדיון יתקיים בהרכב הבכיר ביותר של בית המשפט: הנשיאה אסתר חיות והשופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
+חובת בדיקת קורונה לפני עליה לטיסה - עד 6 במאי
00:41 22/04/21  |  איציק וולף

הממשלה אישרה הערב (ד׳, במשאל טלפוני) את המלצת משרד הבריאות להאריך ללא שינויים את תוקף תקנות התעופה המסדירות את החובות המוטלות על שדות תעופה, כלי טיס, נוסעים ואנשי צוות, לרבות החובה להציג בדיקה שלילית לפני עליה לטיסה, ב-14 ימים נוספים, עד ליום חמישי, ה-6.5.21.
כמו כן, נקבע כי עד ליום שלישי, ה-4.5.21 יתקיים דיון בהמלצות הצוות שבראשות מנכ"ל משרד רה״מ בפועל בעניין פרסום המכרז להקמת מתחם לבדיקות קורונה מחוץ לטרמינל בנתב"ג.

+נחתם הסכם שת"פ בריאותי עם האמירויות
17:08 21/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עיקרי ההסכם קובעים כי הצדדים יקדמו שיתוף פעולה בנושאי בריאות, כולל מאבק משותף במגפות עולמיות, אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות, שילוב טכנולוגיה, רפואה מותאמת אישית ובריאות הציבור

החתימה בצד האמירתי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנת מוות במתקני שב"ס בשל העדר שר משפטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך שר משפטים-גוי בהמי!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/04/21 21:21
2
מעניין ??!!
פילוח   |  23/04/21 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
עיקרי ההסכם קובעים כי הצדדים יקדמו שיתוף פעולה בנושאי בריאות, כולל מאבק משותף במגפות עולמיות, אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות, שילוב טכנולוגיה, רפואה מותאמת אישית ובריאות הציבור
מירב ארד
בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5%    מנכ"ל שירות התעסוקה: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו כי מי שייפגעו מהמשבר יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך"
עידן יוסף
דנו באפשרות להגברת שיתוף הפעולה במחקר, פיתוח וייצור חיסונים נגד הקורונה ונגד נגיפים עתידיים    שר הקבינט הבריטי: מעוניינים ללמוד מהניסיון הישראלי כיצד לחזור לשגרה    נתניהו סיכם עם הבריטי שהסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות ישודרג
עידן יוסף
גם רכבות הלילה תשובנה לפעול    נוסעי הרכבת בתחנת נתב"ג יידרשו להנפיק שוברי כניסה לרכבת    החוזרים ארצה המחויבים בבידוד אינם רשאים להשתמש ברכבת
מירב ארד
החוקרים ערכו השוואה בין מקדם ה-R של וירוס המקורי למקדם ה-R של הווריאנט הבריטי ומצאו כי הווריאנט הבריטי מדבק כמעט פי 1.5 יותר מהנגיף המקורי    החוקרים: ניטור אקטיבי באוכלוסיות בסיכון יכול לחסוך תמותה של מאות אנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il