X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחודש פברואר נרכשו בישראל 10.2 אלף דירות גידול של 10% לעומת פברואר אשתקד שיעור הדירות שנקנו להשקעה מהסך הכולל של העסקות עמד על 19.5%
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחודש פברואר נרכשו 10.2 אלף דירות בישראל, גידול של 10% בהשוואה לפברואר אשתקד וירידה של 3% בהשוואה לחודש הקודם. מספר העסקות בשוק החופשי בלבד עמד על 9.4 אלף, עלייה של 19% בהשוואה לפברואר אשתקד. בחודשיים הראשונים של השנה נרשמה התמתנות בקצב הגידול בעסקות בשוק החופשי מאז הופחת מס הרכישה על דירות להשקעה. בהשוואה לחודש הקודם חלה ירידה של 5% בעסקות בשוק החופשי.
מכירות הקבלנים בחודש פברואר הסתכמו ב-3.6 אלף, גידול של 10% בהשוואה לפברואר אשתקד ועליה של 6% בהשוואה לחודש הקודם. בשוק החופשי בלבד נרשם גידול חד של 47% במכירות הקבלנים בהשוואה לפברואר אשתקד ואילו בהשוואה לחודש הקודם נותרו מכירות אלו ללא שינוי.
סך העסקות בדירות יד שנייה בחודש פברואר עמד על 6.5 אלף, גידול של 10% בהשוואה לפברואר אשתקד וירידה של 7% בהשוואה לחודש הקודם. אזור ת"א ממשיך לבלוט עם ירידה חדה ברכישות אלו, כאשר זו בולטת במיוחד בקרב משפרי הדיור בעיר.
רכישות המשקיעים בחודש פברואר הסתכמו באלפיים דירות, גידול חד של 60% בהשוואה לפברואר אשתקד, על-רקע הפחתת מס הרכישה בסוף חודש יולי האחרון. כשיעור מסך העסקות עמד משקל המשקיעים בשוק בחודש פברואר על 19.5%, גבוה בשש נקודות אחוז בהשוואה לפברואר אשתקד, אולם נמוך ב-1.7 נקודת אחוז בהשוואה לחודש הקודם.
מכירות המשקיעים בחודש פברואר הסתכמו ב-1.8 אלף דירות, ירידה של 8% בהשוואה לפברואר אשתקד וירידה של 15% בהשוואה לחודש הקודם.
בארבעת החודשים האחרונים (נובמבר 2020-פברואר 2021) גדל "מלאי" הדירות בידי משקיעים בקרוב ל-700 דירות, זאת לאחר ירידה ממושכת במלאי זה מאז אפריל 2016, במהלכה נגרעו ממלאי הדירות בידי משקיעים כ-27 אלף דירות.
רכישות "דירה ראשונה" בשוק החופשי הסתכמו בחודש פברואר ב-4.9 אלף דירות, גידול של 7% בהשוואה לפברואר אשתקד, כמו גם בהשוואה לחודש הקודם. בשוק החופשי נרשם גידול חד של 29% ברכישות סגמנט זה בהשוואה לפברואר אשתקד וגידול מתון של 3% בהשוואה לחודש הקודם.
מכירות "מחיר למשתכן" הוסיפו לרדת בחודש פברואר בשיעור חד של 41% בהשוואה לינואר אשתקד, בהמשך לירידות חדות ברכישות אלו מאז פרוץ מגפת הקורונה. בלטו בחודש זה תחילתן של המכירות בפרויקט הגדול באור-עקיבא. עם זאת מסתמן כי חלק לא מבוטל מרכישות אלו הינו למטרות השקעה.
רכישות משפרי הדיור הסתכמו בחודש פברואר ב-3.3 אלף דירות, ירידה של 5% בהשוואה לפברואר אשתקד וירידה של 10% בהשוואה לחודש הקודם. בכך היה סגמנט זה היחידי שרשם ירידה ברכישות בחודש פברואר.

תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 60% ברכישת דירות להשקעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סולברג: העובדה שאלמנתו הסכימה לשידור בידי דרוקר היא בעלת חשיבות מכרעת; כאשר ההגנה טוענת נגד אופן גביית העדויות, יש אינטרס בכך שהציבור יוכל להתרשם ולהחליט
איציק וולף
כהונתה של לבני במועצת המנהלים של בזק תתחיל מחר    בשנתיים האחרונות עבדה כמרצה בארגונים שונים ובאוניברסיטאות בעולם
אביתר בן-צדף
המינוי הראשון של הנשיא ג'ו ביידן בפנטגון: כריסטין ווֹרמוּת תהיה שרת הצבא הראשונה בארה"ב    מינויה דורש אישור הסנאט    לכשיאושר מינויה, תחליף וורמות את ג'ון ויטלי, שממלא את מקום השר מאז חילופי הממשל בארצות-הברית

אביתר בן-צדף
חקירה מצאה, כי קולונל מייקל שינפלדט התעמר בחייליו, אך לא התנהג כלפיהם שלא-כיאות ובגזענות    החטיבה מוצבת בבסיס-הענק פורט הוד בטקסס, שהפיקוד בו נחקר יסודית לאחר שבשנה שעברה נעלמה חיילת מהבסיס, ונרצחה    כתוצאה מהחקירה הושעו עד כה ארבעה-עשר מפקדים בכירים, שנמצאו אחראים לאי-מניעת תרבות של הטרדות מיניות בבסיס הענק

איציק וולף
ראש אגף המבצעים בצה"ל יגיש לרב אלוף אביב כוכבי שורת תרחישים צבאיים אפשריים ברצועת עזה - כולל אפשרות להידרדרות למערכה צבאית רחבה    מצרים מנסה לתווך בין ישראל לחמאס בניסיון להרגעת השטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il