X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגן הממונה על השכר טוען שהממונה קובי בר-נתן רוקן מתוכן את תפקידו - למרות זיכויו המוחלט מן ההליך המשמעתי נגדו, וזאת בנימוק של "אובדן אמון"
▪  ▪  ▪
בר-נתן. שלל סמכויות [צילום: דוברות האוצר]
הליך משמעתי שימש ל"סגירת חשבונות" באוצר
איתמר לוין
יובל מכפש, שהיה הממונה על החקירות באגף הממונה על השכר, הואשם בדין משמעתי בעשרות דיווחים כוזבים על עבודתו - בעקבות הליך אותו החל מנהל רשות המיסים, ערן יעקב * בית הדין זיכה את מכפש בשל העדר ראיות ופגמים בחקירתו, תוך שהוא מדגיש את היחסים העכורים במשרד ושלא ישמש ככלי לסגירת חשבונות בין העובדים
לרשימה המלאה

יובל מכפש, סגן הממונה על השכר (חקירות) ומנהל יחידת החקירות באגף לשכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, מבקש (28.4.21) מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים להקפיא את החלטת הממונה על השכר, קובי בר-נתן, ליטול באופן חד-צדדי את כל סמכויותיו ולפגוע בתנאי העסקתו.
בספטמבר אשתקד זיכה בית הדין המשמעתי של עובדי שירות המדינה את מכפש, בקובעו שנציבות שירות המדינה העמידה אותו לדין בהתבסס על ראיות נסיבתיות שלא נבדקו כראוי ולא בדקה את הסבריו, אלא כתוצאה של יחסים עכורים בין עובדים במשרד. באישום העיקרי נגדו נטען, כי 49 פעמים מסר דיווחים כוזבים כאילו הוא נמצא בעבודה, כאשר למעשה עסק בענייניו האישיים. עוד נטען, כי 85 פעמים דיווח מכפש על "יציאה בתפקיד" ממשרדו למטה משרד האוצר, כאשר למעשה לא ביצע שום עבודה.
מכפש טען, כי החקירה החלה כאשר מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, שהמשיך זמנית בתפקידו כממונה על השכר, הציג בפניו ביוני 2018 ראיות נגדו והציע לו להתפטר מיוזמתו. לדבריו, לאחר שדחה את ההצעה, הציע לו שוב יעקב כעבור חודשיים "לעזוב בשקט", והציג בפניו הערכת עובד לפיו נתן לו את הציון הנמוך ביותר - 1. לטענתו, יעקב לא השמיע בפניו ביקורת כלשהי קודם לכן, ורק ניסה להפעיל עליו לחץ פסול. לאחר שימוע בפברואר 2019 הוחלט שלא לפטרו אלא להעמידו לדין משמעתי. בפסק הדין לא הייתה הכרעה לגבי טענותיו של מכפש כלפי יעקב, אך נקבע שההליך המשמעתי היה פגום מיסודו (ראו קישור משמאל).
בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את בקשתה של המדינה לערער על פסק הדין, ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הורה להשיב מיד את מכפש לעבודתו. לדברי מכפש, בתחילת השבוע הוא התייצב במשרדו, אך בר-נתן זימן אותו מיד לשיחה והודיע לו, כי תחום החקירות יילקח ממנו והוא יטפל אך ורק בנושא מודיעין, ולא יוכל לעבוד מול יחידת התביעה בנציבות שירות המדינה הגם שהדבר אינהרנטי לתפקיד כמנהל יחידת החקירות. עוד מסר בר-נתן, כי מכפש לא ינהל עובדים; יעבור לחדר מבודד בבניין הראשי של משרד האוצר בקריית הממשלה ולא במשרדי היחידה בגבעת שאול; והוא יהיה כפוף למשנה לממונה על השכר, אפי מלכין, ולא לבר-נתן עצמו.
לדברי מכפש, הוא ניסה לברר מה פשר החלטה זו ומה הבסיס לה, והתשובה הייתה, כי בר-נתן והממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, גיא דוד, "איבדו בו אמון". לטענת מכפש, למרות שהוא זוכה לחלוטין ושמו נוקה, הוחלט למעשה לרוקן מתוכן את תפקידו מתוכן וניטלו ממנו כל סמכויותיו ותפקידו. לטענתו, החלטה זו בלתי חוקית בעליל ומנוגדת לחוש הצדק הטבעי. לדבריו, מרגע שזוכה - חובה להשיבו מיד לתפקידו ולהשיב לו את כל סמכויותיו והתנאים שהיו לו ערב השעייתו. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אילה הוניגמן וטרם הוגשה תגובת המדינה.

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יובל מכפש שוב במאבק נגד הנהלת משרד האוצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף כי הכניסה תהיה תוך קבלת קווי היסוד של הממשלה - שאני מקווה שיהיו ליברליים    שלל מגעים עם הליכוד - "אין אמון"
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את הרוב המכריע של הערעורים    בני משפחת הירשמן שעמדו בראש המרמה נדונו לעונשים של עד חמש שנות מאסר
איתמר לוין
קנסות של 780,000 שקל על הכנסות מיליונים במזומן    אזרח רוסיה הכניס 129,500 אירו ונקנס ב-140,000 שקל    העלמת הכנסות מפעילות בעיר אומן הובילה לקנס של 104,000 שקל
איציק וולף
המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה 41 מקרים של וריאנט הודי בישראל    מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל    בין הנדבקים - חמישה ילדים מבתי ספר שונים
איציק וולף
חברת הבנייה אזורים חתמה, באמצעות חברת-בת שלה, על הסכם קומבינציה לרכישת 52.5% מהזכויות במגרש בשטח 4,488 מ"ר בשכונת הר נוף בירושלים    החברה הבת תבנה 240 יחידות דיור מעל לקומת מסחר ותמסור לידי המוכר את יחידות הדיור המשקפות את אחוזי הבעלות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il