X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האתר הסיר מודעת דרושים שדרשה עבודה בסופי-שבוע ובחגים בעקבות תלונת ארגון בצלמו נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: "חשד לאפליה לכאורה בקבלה לעבודה מחמת דת"
▪  ▪  ▪
עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה [צילום: יוסי זמיר]

האם מודעת דרושים שפרסם אתר ynet, הדורשת זמינות לעבודה גם בשבת, מהווה עבירה על החוק? נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה אומרת כי קיים חשד לאפליה לכאורה בקבלה לעבודה מחמת דת, כמו גם החשד לפרסום מודעה בדבר הצעת עבודה שיש בה משום אפליה לכאורה.
במכתב לצורך בירור מקדים ל-ynet, ששלחה עו"ד בת-אל אזמרה אסרסה מהנציבות האזורית למחוז ירושלים והדרום, בתגובה לתלונה שהגיש מנכ"ל בצלמו, שי שמאי גליק, נכתב כי לשון המודעה כמו גם תוכנה מעלה חשד, לכאורה, לאפליה בקבלה לעבודה מחמת דת, כמו גם חשד לפרסום מודעה בדבר הצעת עבודה שיש בה משום אפליה לכאורה מחמת דת.
מטעמי זהירות, הסיר ynet את המודעה לעורכי מדיה ותוכן ברשתות החברתיות, שאותה פרסם ראש מערך המדיה שי ספיר ובה דרישה ל"זמינות לתורנות בסופי שבוע ובחגים".
הנציבות מזכירה במכתבה את לשון חוק השוויון האוסר על מעסיק להפלות בין דורשי עבודה מחמת דתם, וכן לפרסם מודעה שיש בה משום הפליה. עוד היא מציינת את האיסור בחוק שעות עבודה ומנוחה לסרב לקבל לעבודה עובד שהודיע עם קבלתו שאינו מסכים לעבוד ביום המנוחה השבועית או לדרוש ממנו להתחייב לעבוד ביום המנוחה כתנאי לקבלתו לעבודה.
לדברי עו"ד אזמרה אסרסה, בפסיקות בתי הדין לעבודה נקבע כי אפליה פסולה בעבודה מחמת השתייכות דתית משפילה היא ומתנכרת לערך של כבוד האדם המעוגן בחוק היסוד ובמיוחד, שעה שהיא מביאה לחסימה מוחלטת של הגישה לעבודה.
ל-ynet ניתנו שבעה ימים להשיב לנציבות, שמצידה הבהירה כי ככל שבמסגרת הבירור יוחלט על נקיטת הליכים משפטיים, ההכרעה הסופית בנושא הבירור לגופו תהיה מסורה בידי בית המשפט או בידי בית הדין המוסמך.
מנכ"ל בצלמו גליק מסר: "אני מברך את תגובתה המהירה של הנציבות. לא ייתכן שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, ימנעו מאנשים את האפשרות להביא לחם הביתה רק בגלל שהם בוחרים לשמור שבת. נמשיך לפעול ולעקוב אחרי כל גוף שיפלה וימנע מאנשים עבודה על-רקע דת או כל סיבה גזענית ומפלה אחרת".

תאריך:  03/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשד לאפליה בקבלת דתיים לעבודה ב-ynet
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הביקורת תתמקד בבחינת פעילות כלל הגורמים, בדיקת הפעולות לתיקון הליקויים שנמצאו במתחם קבר הרשב"י והסדרת אירועים המוניים דתיים    אנגלמן: ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד-משמעי
איתמר לוין
דבריו של ראש המוסד לשעבר תועדו רק במזכרים בדיעבד    ההגנה: נבקש לדעת מי היה המקור שמסר לרשויות האכיפה על המידע המצוי בטלפון של ארי הרו
מירב ארד
מליאת הוועדה הקימה ועדות משנה וכן שומעת סקירות על הערכת המודיעין והערכת המצב האסטרטגית    היו"ר ברביבאי: בכוונתנו להתייחס במלוא הרצינות לסוגיות על הפרק ונעשה את המיטב למפות ולהגדיר את סדר היום ובתוך כל המורכבות
מירב ארד
בהודעת ההבהרה נמסר: "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו, שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו"    מזכירים כי נתניהו הצהיר שלא יקים ממשלה עם תומכי טרור וקוראים לבט וסער לחדול ממשחקי האגו
מירב ארד
שני פצועים עדיין מאושפזים בבית החולים, אחד במצב אנוש והורופאים נאבקים על חייו והשני במצב קל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il