X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שכר נשים חרדיות במגזר הציבורי נמוך משל ערביות ואתיופיות שכר נשים ערביות במגזר הפרטי לא עולה על 64% משכר העובדים היהודים
▪  ▪  ▪
[צילום: מארק שיפלביין, AP]

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה והרווחה מפרסמת (יום ב', 10.5.21) את מדד הגיוון השנתי. המדד הושק לראשונה בשנת 2016 והוא מספק תמונת מצב על האי-שוויון בייצוג במקומות העבודה ובשכר:
בתקופת משבר הקורונה עלה כי הראשונים שיצאו לחל"ת היו נשים ועובדים ערבים וחרדים מקבוצות הגיוון. בחלוקה לקבוצות גיל, גברים בני 45 ומעלה ונשים צעירות בנות 18 עד 29 היו בסיכון גבוה יותר להיות בחל"ת. הדפוס זהה באופן כללי וכן בכל קבוצות הגיוון.
עובדים מקבוצות גיוון - בייחוד ערבים וחרדים - נמצאו בייצוג יתר בחל"ת בתקופה שבין הסגרים, בזמן שרוב העובדים כבר חזרו לעבודה. דפוס זה נמצא במגזר הפרטי בכללותו וגם בענפים מסוימים, כגון ענף האירוח והאוכל, שבו נשים ערביות וגברים ערבים נותרו בייצוג גבוה מאוד בחל"ת בין הסגרים.
בענף תכנות מחשבים, נשים חרדיות וגברים ערבים - אשר השתלבו בשנים האחרונות בענף - מצאו את עצמם בייצוג יתר מובהק בקרב הנמצאים בחל"ת.
בענף הקמעונאות, ענף שבו שירותי קמעונאות מזון שנותרו פתוחים בעת הסגרים, עובדים ערבים ויוצאי אתיופיה עבדו יותר בעת המגפה ולצד זה גם היו חשופים יותר להידבק בה.
יוצאי אתיופיה - המרוכזים במגזר הפרטי בעבודות פס ייצור - יצאו לחל"ת בשיעורים נמוכים. בהשוואה מגדרית, נשים יוצאות אתיופיה היו יותר בחל"ת מאשר גברים.
שכר נשים חרדיות במגזר הציבורי נמוך משל ערביות ואתיופיות
לנשים במגזר הציבורי יש ציוני ייצוג גבוהים מאוד. עם זאת שכרן אינו עולה על 78% משכר הגברים. המגזר הציבורי מדורג במקומות הראשונים במדד שוויוניות השכר בעבור נשים ערביות אקדמאיות ובעבור גברים ערבים (אקדמאים ולא אקדמאים).
לנשים חרדיות יש ייצוג חסר בממשלה המרכזית (50%-63% משיעורן בכוח העבודה) וייצוג שוויוני ברשויות המקומיות, אולם הן מרוויחות כשני שלישים מהגברים החרדים. השכר של נשים חרדיות במגזר הציבורי נמוך אף משכרן של נשים ערביות ויוצאות אתיופיה.
נשים בנות 45 ומעלה במגזר הציבורי מרוויחות בין 60% ל-75% מהגברים באותה קבוצת גיל.
ייצוג גבוה של נשים במגזר הפרטי מאופיין לרוב בשכר נמוך (לדוגמה בענף ביטוח ובענף טקסטיל והלבשה לנשים יש ייצוג יתר אך שכרן עומד על 55% משכר הגברים). שכרן של נשים (אקדמאיות ולא-אקדמאיות) במגזר הפרטי אינו עולה בשום ענף על 79% משכר הגברים.
לערבים - גברים ונשים, יש את הייצוג הנמוך ביותר בחמשת הענפים המשלמים את השכר הגבוה ביותר (מחקר מדעי ופיתוח, תכנות מחשבים, שירותים פיננסיים, ייצור מחשבים, ייצור תרופות).
שכרן של נשים ערביות במגזר הפרטי - אקדמאיות או לא אקדמאיות - לא עולה על 64% משכר העובדים היהודים המקבילים.
ליוצאי אתיופיה יש את ייצוג היתר הגבוה ביותר במספר הרב ביותר של ענפי השכר הנמוך במשק. כך למשל יוצאי אתיופיה מיוצגים בענף התחזוקה בין פי ארבעה עד פי שישה משיעורם בכוח העבודה, ושכרם עומד על 5,106 ש"ח בחודש בממוצע (פחות משכר המינימום במשק).
לערבים וליוצאי אתיופיה ייצוג יתר בענפים שבהם משלמים שכר נמוך (מזון, משקאות וטבק, מכירה קמעונית, שירותי תעסוקה ושירותי תחזוקה), אך לא לחרדים.
ברוב הענפים שכרן של נשים בנות 45 ומעלה דומה מאוד לשכרן של נשים צעירות יותר, והוא עומד על כשני שלישים משכר הגברים.
עו"ד מרים כבהא, הנציבה הארצית בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה והרווחה מסרה: "משבר הקורונה חידד, יותר מתמיד, את הצורך בליצור שינוי מהותי בתפישת המעסיקים את עניין חשיבות הגיוון והשילוב המיטבי של כל קבוצות האוכלוסייה בשוק העבודה הישראלי. אני מאחלת לכולנו שוק עבודה מכיל, שוויוני ומקבל, שבו לכל אחד ואחת מאתנו יש מקום."

תאריך:  10/05/2021   |   עודכן:  10/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרים כבהא / Miryam Cabha
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר הנשים במגזר הפרטי אינו עולה על 79% משכר הגברים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
3 רקטות נורו, כיפת ברזל יירטה אחת מהן    בתגובה תקפו טנקים של צה"ל ברצועה    מעבר ארז נסגר מיידית, לאחר שכבר אתמול הוחלט על סגירת מרחב הדיג
איציק וולף
הנהג איבד שליטה ורכבו נתקע על המדרכה    צעירים זועמים יידו לעברו אבנים וניסו לשלוף אותו מהרכב    שוטר חילץ את הנהג בנשק שלוף    עימותים אלימים בהר-הבית - הפלשתינים מדווחים על מאות פצועים    המשטרה הודיעה: "נאסור עליית יהודים להר-הבית, נאפשר קיום מצעד הדגלים דרך שער שכם    "נאפשר את חופש הפולחן אך לא נאפשר הפרות סדר"
עידן יוסף
במהלך היום הופרחו כ-40 בלוני תבערה, פי עשרה מאשר אתמול    כ-500 פלשתינים מפגינים הלילה בחסות החמאס ליד גדר המערכת ברצועה ומקימים רעש כבד
עידן יוסף
מנסור עבאס צפוי להציג את סיכום שיאפשר תמיכה בממשלה    ההערכה היא שעבאס יהיה חלק מהקואליציה, אך לא יכהן כשר    בנט לסיעת ימינה: לא תהיה החלת ריבונות או הקמת יישובים, אבל גם לא הקפאת בנייה ופינויים    נראה כי תיק המשפטים יעבור לתקווה חדשה ושקד תקבל תיק בכיר אחר
יצחק דנון
שלושה חקלאים ממושב תומר שבבבקעת הירדן טוענים שתקלות קשות באספקת המים בשנים 2019 ו-2020 גרמו להם נזקים קשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il