X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת האכיפה המינהלית ברשות ניירות ערך:

לוקסנבורג יושעה מלפידות קפיטל

יעקב לוקסנבורג גם נקנס ב-300,000 שקל בשל דיווח מטעה על רכישות של מניות בידי בתו ואחיו בהנפקת סאני בספטמבר 2015; סאני שבשליטתו נקנסה במיליון שקל לפידות: נעתור לבית המשפט
▪  ▪  ▪
רכישות ב-2.6 מיליון שקל

יעקב לוקסנבורג, בעל השליטה בקבוצת לפידות קפיטל ובחברת סאני תקשורת, נקנס ב-300,000 שקל ולא יוכל לכהן כנושא משרה בלפידות במשך תשעה חודשים. כך קבעה ועדת האכיפה המינהלית ברשות ניירות ערך, בהחלטה שניתנה בחודש מארס והותרה לפרסום היום (יום ג', 11.5.21). סאני נקנסה במיליון שקל.
הוועדה - השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, טל אבן-זהב ומאיר סוקולר - קבעה, כי סאני ולוקסנבורג אחראים להכללת פרטים מטעים בדוח רבעוני של סאני ל-30.9.15 ובדוח השנתי שלה לשנת 2015. ההחלטה מתייחסת להנפקת סאני בספטמבר 2015, ימים בודדים לפני שמלאו שנתיים להימצאותה ברשימת השימור בבורסה, עקב אי-עמידתה ברף המינימלי שנקבע בתקנון הבורסה לצורך כניסתה לרשימה הראשית. ללא הנפקה היו מניות החברה נמחקות מן המסחר.
על-מנת לצאת מרשימת השימור, הייתה החברה צריכה להציג לאחר ההנפקה החזקות ציבור בשווי של 20 מיליון שקל לפחות; שיעור החזקות ציבור של מעל 25% מהון המניות שלה; והון עצמי מעל 16 מיליון שקל. שלושה ימים לפני ההנפקה העביר לוקסנבורג לבתו, שרון לוקסנבורג, מיליון שקל אותם הורה לה להשקיע ברכישת מניות בהנפקה, והיא עשתה זאת ביום ההנפקה. במקביל, רכש לוקסנבורג ביום ההנפקה מניות ב-1.6 מיליון שקל בחשבון אחיו, דורון לוקסנבורג, תוך שימוש בכספו ובלא ידיעתו.
לוקסנבורג נמנע מלעדכן את אנשי החברה אודות פעולותיו בחשבונות מקורביו. בדוח תוצאות ההנפקה שפורסם ב-10.9.15 סווגו מניות בתו ואחיו של לוקנסבורג כאחזקות ציבור וכך עמדה החברה בדרישות תקנון הבורסה ליציאה מרשימת השימור, חזרה להיסחר ומחיקתה מן המסחר נמנעה.
ב-1.10.15 מונה לוקסנבורג ליו"ר דירקטוריון סאני וחתם על דוחותיה לרבעון השלישי ולשנה כולה. הדוחות לא שיקפו את הרכישות שביצע לוקסנבורג בחשבונות מקורביו, ואת העובדה שמניות אלה לא היו אמורות להיות מסווגות במסגרת החזקת הציבור. בנוסף, מפנים הדוחות לדיווח סאני בנוגע לתוצאות ההנפקה, הכולל פרטים מטעים ביחס לאחזקות הציבור לאחר ההנפקה, וכן פרט מטעה ביחס לעמידת החברה בדרישות ליציאה משימור.
הוועדה קבעה, כי מדובר בהשמטת מידע רלוונטי ומהותי. הרכישות היו פיקציה או מניפולציה שאותה הוביל לוקסנבורג במטרה להגדיל את אחזקות הציבור בחברה. רכישות אלו לא יכלו כאחזקות ציבור וסיווגן ככאלה, כמו גם הדיווח אודותיהן בדוחות הרבעון והשנה, מהוות פרט מטעה. לוקסנבורג פעל בלא שטרח להתייעץ עם עורכי הדין של החברה, כפי שהיה מצופה מנושא משרה סביר ומיו"ר סביר.
לפידות מסרה בתגובה, כי מדובר בסוגיות עקרוניות ותקדימיות שבכוונתה להביא להכרעת בית המשפט, אשר כבר עיכב את מניעת הכהונה עד להכרעה בעתירתה נגד ההחלטה. לדברי החברה, היא בטוחה שלא נפל פגם בפעילותם שלה ושל לוקסנבורג.

תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  12/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בניין מגורים ובית פרטי באשקלון נפגעו פגיעות ישירות    בבי"ח ברזילי טיפלו עד כה ב-70 נפגעים, מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש    באשדוד נפגע בית פרטי - שניים נפגעו קל ו-5 נוספים לקחו בחרדה    דובר הזרוע הצבאית: "מכת הטילים הגדולה ביותר"    שב"כ וצה"ל: חיסלנו את ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלאמי    גנץ בפיקוד הדרום: "נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה ונפגע בהם קשה"
מירב ארד
בעקבות המצב רשתות המלנות ואתרי תיירות יוצאים בהטבות והנחיות למען תושבי הדרום ועוטף עזה
מירב ארד
שוקלת לקבוע כי ביצעה מיזוגים שהיו חייבים בדיווח לפי חוק התחרות ושבכוונתה להטיל על פייסבוק עיצומים כספיים בסך כולל של כ-6 מיליון ש"ח כפוף לשימוע
איתמר לוין
החשש היה מפני ארדן, בשל יחסיו העכורים עם אלוביץ    ישועה: את הסיקור האוהד בתקופת העסקה - מאי 2014 - יש לראות על-רקע דפוס הפעולה שהיה קיים שנה וחצי
איציק וולף, מירב ארד
שר הביטחון אישר לצה״ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים    רא"ל כוכבי הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ    צה"ל חיסל חוליית נ"ט ברצועה, ותקף מהאוויר בניין רב קומות בעיר עזה    ריבלין שוחח עם יו"ר ועדת ראשי הרשויות הערביות: "מראות ומעשים שכאלה צריכים להדאיג את ההנהגה הערבית לא פחות מאשר את ההנהגה היהודית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il