X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה התקבלה לאחר שפורסם שימוע בנושא ולאחר התייעצות עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן חברות התקשורת יחויבו לעדכן מנויים קיימים וחדשים במעבר לחשבונית דיגיטלית. תישמר לצרכן האפשרות לקבל את החשבונית בדואר
▪  ▪  ▪
השר איתן גינזבורג [צילום: פלאש 90]

שר התקשורת, ח"כ איתן גינזבורג, החליט (יום ג', 25.5.21) לשנות את ברירת המחדל לשליחת החשבון החודשי של חברות התקשורת למנויים, משליחה בדואר לשליחה באמצעים דיגיטליים כגון דוא"ל. עד היום הייתה ברירת המחדל משלוח בדואר.
במסגרת האסדרה החדשה, למנוי תהיה אפשרות בכל עת לפנות לחברה על-מנת לשנות את אופן קבלת החשבון. חברה תציג למנוי במעמד ביצוע העסקה את האפשרויות העומדות בפניו למשלוח החשבון החודשי. בעסקה פנים אל פנים יוצגו האפשרויות בכתב או בעל פה. חברה רשאית לשנות את אופן משלוח החשבון החודשי למנוי קיים רק לאחר שהודיעה למנוי על השינוי באמצעות הודעה במסמך נוסף שיצורף לחשבון החודשי ובאמצעות הודעה נוספת במסרון או באמצעות דואר אלקטרוני.
אם המנוי חסום לקבלת מסרונים, הודעה נוספת תישלח באמצעות דואר אלקטרוני. אם לחברה אין אפשרות לשלוח למנוי את החשבונית באמצעי דיגיטלי (המנוי חסום למסרונים או לא מסר מספר טלפון נייד, וכן לא מסר לחברה כתובת דואר אלקטרוני), החברה לא תשנה את אופן קבלת החשבון, גם מבלי שהמנוי ביקש באופן מפורש. החברה לא תהיה רשאית לשנות את ברירת המחדל למנויים שבחרו את אופן קבלת החשבון. החברה לא רשאית לשנות ברירת מחדל למנויים בני 65 ומעלה.
במשרד התקשורת אומרים כי ההחלטה התקבלה לאור התפתחויות הטכנולוגיות והחידושים של השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה עם מגפת הקורונה, שהובילו לעלייה משמעותית בשימושים באמצעים דיגיטליים והעלו את האוריינות הדיגיטלית בקרב הציבור הישראלי על כל מגזריו. התפתחות זו מאפשרת את שיפור הנגשת המידע לציבור שהולכת יד ביד עם המגמה העולמית להגנה על הסביבה באמצעות צמצום השימוש בנייר. על-פי הנתונים שבידי משרד התקשורת, כ-70% מסך המנויים של חברות התקשורת מקבלים כיום את החשבוניות באמצעים דיגיטליים (מסרון או דוא"ל).
מדובר בהחלטה שהיא המשך למגמה של משרד התקשורת לקדם את הנגשת המידע לצרכן ולהפחית אסדרה עודפת ומתוך תפיסת עולם סביבתית ובמטרה לצמצם את השימוש בנייר. ההחלטה התקבלה לאחר שפורסם שימוע בנושא ולאחר התייעצות עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן וגורמים רלוונטיים נוספים.
לחשבוניות הדיגיטליות יתרונות משמעותיים: הגעת החשבון ללקוח ניתנת למעקב; היא נמסרת במהירות ומגבירה את השקיפות לצרכן, ובכך מאפשרת לברר חיובים מבעוד מועד ולערער עליהם בטרם מבוצע החיוב בפועל. בנוסף, אמצעי דיגיטלי אינו מושפע משינויים שונים כגון שינוי כתובת, ונגישותם של חשבוניות דיגיטליות גבוהה ומאפשרת את קריאתם בכל מקום ובכל זמן. לצד יתרונות אלה חשבוניות דיגיטליות מקדמות מדיניות קיימות והפחתת שימוש בנייר.

תאריך:  25/05/2021   |   עודכן:  25/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התקשורת ביטל ברירת מחדל לחשבונית נייר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מגיב: אנשים מקצינים בשיחות; אלוביץ השתמש גם הוא בכינויי גנאי    נתניהו סוקר בוואלה 14,950 פעמים בשנים 2016-2013    בן-צור: ישועה מחניף כלפי מעלה ומטנף כלפי מטה
מירב ארד
שפיגלר טען כי הנפגעים יפוצו בדומה למתווה שהונהג באסון וורסאיי    במשרד האוצר טענו מנגד כי אסון וורסאי היה חריג, ויש לבחון האם יש מקום להבדיל את אסון מירון מיתר האסונות בישראל    עוד טענו במשרד האוצר כי הליך כזה ככל שיוחלט לבחור בו, ראוי שיעבור דרך חקיקה ראשית    יו"ר הוועדה הודיע כי יפנה לרה"מ על-מנת לקדם את הליכי הפיצוי: יש קשר בין המדינה לאסון במירון, לא נרפא מהעניין עד שיפתר"
עידן יוסף
משרד התחבורה החליט להחזיר את דמי הנסיעה לעשרות אלפי נוסעים שלא יכלו להגיע להילולת ל"ג בעומר בשל האסון    לקבלת הזיכוי ניתן לפנות לכל אחד ממרכזי השירות "על הקו"
איתמר לוין
ההתכתבות בין טיפנבורן לישועה לא נמסרה גם היא להגנה, למרות שהעורך הנוכחי של וואלה הוא עד תביעה    ההגנה: טלי בן-עובדיה עזבה בגלל מחלוקת על סיקור סכסוך בפלאפון; ישועה: בגלל דרישה של שרה נתניהו
איתמר לוין
הורשע בחלקו בפרשת התארים הרבניים הפיקטיביים בשנים 2003-1998 ונדון לקנס של 250,000 שקל    הנדל קובע: דמנציה היא עילה להפסקת הליכים; נאשם הטוען לחוסר כשירות חייב להוכיח זאת רק ברמה של ספק סביר ולא במאזן הסתברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il