X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית החולים הדסה עין כרם [צילום: משה שי/פלאש 90]
ליאון: "אפעל להכרזת עמק לבן ונחל רפאים גן לאומי"
ראש עיריית ירושלים: לא יותרו פיתוח ובנייה במורדות הדסה ובסביבתה אך יתאפשר גידול טבעי של בית החולים לצרכיו המיידיים של בית החולים ולא שום פיתוח מעבר לכך "בחנתי את תוכניות רכס לבן, ומצאתי כי המתכננים הקדישו מחשבה מעל ומעבר למקובל ועשו רבות על-מנת לשמור על המעיינות בעמק לבן. עם זאת, דאגה זו של המתכננים, בפני עצמה, עלולה שלא להספיק"

עיריית ירושלים הכריזה על מדיניות חדשה בכל הקשור לשמירה על הטבע והסביבה והעמדתה בקדמת העשייה העירונית. בהודעה מיוחדת שנשא (יום ה', 27.5.21) ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בעצה אחת עם ממלא מקומו, אליעזר ראוכברגר, הודיע כי העירייה תפעל בנחישות להכרזה על עמק לבן והמעיינות שבו, ובהמשכו את נחל רפאים, כגן לאומי על-פי חוק הגנים הלאומיים, דבר שיבטיח על שמירת העמק וערכיו לדורות. ליאון אמר כי מזה מספר חודשים, צוותים מטעמו עוסקים בקידום הסוגיה.
עוד מסר ראש העירייה, כי הודיע לוועדה לתכנון ולבנייה כי עיריית ירושלים, לא תאפשר פיתוח ובנייה במורדות הדסה ובסביבתה, פרט להרחבה טבעית של בית החולים.
"זו אינה רק הצהרה אלא אמירה מהותית שבמרכזה הכרזה על מדיניות שיש בה שמירה על ירושלים ועל ערכי הטבע שלה והצבתם בקדמת הפעילות העירונית. הדבר מייצג אמונה שירושלים הגדלה ומתרחבת, למען תושביה ולמען הדורות הבאים, תדאג לשמירה על עברה, והדאגה לדורות הבאים משתקפת ותשתקף בעתיד גם בשמירה ובהגנה על הטבע ועל הסביבה.
"כאן המקום לציין כי בחנתי את תוכניות רכס לבן, ומצאתי כי המתכננים הקדישו מחשבה מעל ומעבר למקובל ועשו רבות על-מנת לשמור על המעיינות בעמק לבן. עם זאת, דאגה זו של המתכננים, בפני עצמה, עלולה שלא להספיק. השמירה על עמק לבן ועל נחל רפאים ועל המעיינות והטרסות הטבעיות ומניעת הפגיעה בעמק כמו גם שמירה עליו לדורות, על שלל ערכיו, מצריכה פעולה חשובה ונוספת: הכרזה על העמק כגן לאומי, על-פי חוק הגנים הלאומיים, על כל המשתמע מכך".
בעניין מורדות הדסה אמר ליאון: "מזה זמן התברר לי כי יש מי שמבקשים לתכנן בינוי ופיתוח של אדמות הדסה בסביבה הרחבה של בית החולים ובשטחים הקרובים אליו (ואף אלו שפחות קרובים). הודעתי לוועדה המחוזית, ואני מכריז כאן היום: עיריית ירושלים, כל עוד אני עומד בראשה, לא תאפשר פגיעה בטבע בשטחים האלה. אנחנו לא נאפשר קידום תוכניות פיתוח ובינוי כלשהן במורדות הדסה. אנו נתיר אך ורק גידול טבעי של בית החולים לצרכיו המיידיים של בית החולים ולא שום פיתוח מעבר לכך".

תאריך:  28/05/2021   |   עודכן:  28/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליאון: "אפעל להכרזת עמק לבן ונחל רפאים גן לאומי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
פרסם ספר נגד המרקסיזם ונגד תורת הגזע הביקורתית, שמנהיג הפנטגון, המנוגדות, לדבריו, לרוח האמריקנית ולמסמכי היסוד של ארצות-הברית
עידן יוסף
כך אומר רונן מנליס בדיון שבו התבררה אי-בהירות לגבי הסמכות והאחריות בתחום ההסברה    תוקם ועדת משנה לעקוב אחרי אתגרי ההסברה הישראלית בעולם    ח"כ סטרוק: "מערך ההסברה של ישראל פוצל לחלקיקי חלקיקים כמו אמבה בגלל שיקולים פוליטיים"
איציק וולף
החברה סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של 8.5 מיליון דולר, לעומת הפסדים בסך של 61.7 מיליון דולר אשתקד    רשמה הפרשות בגובה של 8.7 מיליון דולר בגין ירידת ערך מטוסים
עידן יוסף
למרות ההכחשות והתדרוכים השקריים של בנט על הורדת ממשלת השינוי מהפרק, יו"ר ימינה נפגש בחשאי עם יו"ר יש עתיד, והשניים דנו בהקמת ממשלה    במקביל, גם המו"מ בין הליכוד לימינה קרוב לסיום, אך בנט נמנע מלחתום
עידן יוסף
הותר לפרסום: כוחות צה"ל ושב"כ תפסו את חוליית המחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בית סמוך לגבעת אסף    בנס איש לא נפגע בפיגוע, אך נזק נגרם לרכוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il