X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדואים ליד מעלה אדומים [צילום: יניב נדב/פלאש 90]
תוכנית החומש לבדואים תגובש באופן אחר
התוכנית לשנים 2026-2022 תכלול עשרות משתתפים, בהובלת משרד הכלכלה ובהם גם נצי הבדואים ומשרדי הממשלה

רגע לפני יזורה של הממשלה, יוצא לדרך התהליך לגיבוש ההמלצות לתוכנית החומש לחברה הבדואית לשנים 2026-2022. עשרות משתתפים, בהובלת משרד הכלכלה והתעשיה וממרבית משרדי הממשלה, ראשי הרשויות המקומיות בחברה הבדואית ובאזור הנגב, נציגי קהילה ומגזר עסקי, ארגוני חברה אזרחית ומובילי דעת קהל בחברה בדואית בנגב - ישתתפו בתהליך, המתקיים בליווי ובשיתוף ארגון ג׳וינט-אלכא.
התהליך הייחודי, המתקיים לראשונה בפורמט זה, צפוי להימשך כחצי שנה ויתבסס על עבודתם של ארבעה צוותי עבודה משותפים: כלכלה ותעסוקה, חינוך והשכלה גבוהה, שלטון מקומי ופיתוח תשתיות וחברה, קהילה וביטחון אישי. כל צוות ינוהל על-ידי ארבעה מובילים: נציג מהאגף לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית בנגב במשרד הכלכלה, נציג תוכן ממשלתי ממשרד הקשור לעניין, נציג מוביל מהחברה הבדואית מתחום העיסוק של הצוות ונציג מטעם הג'וינט. אליהם לצוות יצטרפו עשרות משתתפים ובעלי דעה נוספים.
ראשונה בתהליך, צוות נוסף, המורכב מנשים בלבד, החברות גם בצוותים המקצועיים, ידון בכלל הסוגיות המקצועיות תוך מעבר בין הצוותים ויחווה את דעתו על כלל תחומי העיסוק של התוכנית. צוות זה יובל במשותף ע"י נציגות מהממשלה ומהחברה הבדואית.
שיח משמעותי נוסף יתקיים בהקשר מעורבות השלטון המקומי, ובמסגרתו יתקיימו שני ימי שיח וחשיבה משותפת, למיפוי הצרכים המוניציפליים והקהילתיים. בתהליך ישתתפו תשעת ראשי הרשויות הבדואיות בנגב, מנכ"לי האשכולות האזוריים וכן פקידות מקצועית ממשרדי הממשלה ומהרשויות המקומיות.
את התהליך כולו תוביל מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשיה, אשר תעמוד גם בראש ועדת ההיגוי הממשלתית, בה ישתתפו כל המשרדים הרלוונטיים לתחומי הליבה של תוכנית החומש. תובנות התהליך לגיבוש ההמלצות, יועברו לוועדת ההיגוי, אשר תכתוב את מסמך ההמלצות לתוכנית החומש ותביאו לאישור הממשלה.
אירוע השקת התהליך ותחילת עבודת הצוותים, יתקיים (יום ג', 1.6.21) בעיר רהט. תוכנית החומש הקיימת, לשנים 2017-2021, תסתיים בסוף השנה. תובנות מיישומה יעלו לדיון במסגרת תהליך גיבוש ההמלצות.

התוכנית לפיתוח כלכלי-חברתי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב 2021-2017 (ממשלת ישראל, החלטה מספר 2397) / ספר תוכניות עבודה
ההחלטה הנוכחית מתמקדת ברשויות המקומיות הבדואיות החברה כלל בקרב שינוי להובלת היסוד ומדגישה את היותן אבן היסוד להובלת שינוי בקרב החברה הבדואית בנגב (133 עמ')
מבחן הנגב - תכנית להסדרת התיישבות הבדואים בנגב / נייר עמדה
הצעת תנועת רגבים לתכנית ממשלתית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב: פיתוח היישובים והסדרת הפזורה במסגרתם, ופתרון סוגיית תביעות הבעלות (37 עמ')
סוגיות בהסדרת נושא הקרקעות בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ טאלב אבו עראר לקראת ציון "יום הנגב" בכנסת, והוא עוסק בסוגיות שונות הקשורות בהסדרת נושא הקרקעות בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב. המסמך כולל נתוני רקע על האוכלוסייה הבדואית בישראל, הצגה של סוגיית הקרקעות ותביעות הבעלות עליהן, סקירת ניסיונות קודמים להסדיר את הסוגיה ולבסוף הצגת המדיניות הנוכחית של ממשלת ישראל ודיון בה. יצוין, כי המסמך נכתב במבט רחב ואינו נכנס לרמת פירוט המתארת את מצב הדיור והתכנון כפי שהוא מתקיים באשר לכל יישוב ויישוב (16 עמ')
תאריך:  01/06/2021   |   עודכן:  01/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית החומש לבדואים תגובש באופן אחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' אומרים כי אין באמת תנאי סף לכניסה של ימינה לממשלה בכך שאיילת שקד תתפוס את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים    לדבריהם, חבירת ימינה ללפיד כבר סגורה, ומדובר בהצגה לתקשורת בלבד, כפי שרמזה מיכאלי עצמה
עידן יוסף
השר לביטחון דחה את דרישת הרשימה הערבית המאוחדת להפסיק את גל המעצרים הנרחב במהלך המבצע המשטרתי    במכתב ששלח לחברי הסיעה הסביר כי רוב העצורים הם ערבים מכיוון שרבים מהחברה הערבית בחרו להרים יד על אזרחים יהודים
עידן יוסף
הח"כ מיש עתיד תקף את ח"כ אבי מעוז, שאמר: "האמת הפשוטה שאיש זה איש ואישה זו אישה הפכה לטאבו שאסור אפילו לבטא"    לפיד: "לעולם לא יהיה מצב שבו אנחנו ניטוש את המאבק למען זכויות הקהילה הלהט"בית. יש דברים שיקרו מיד ויש דברים שיקח יותר זמן"
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו מגדיר את גבולות ההסכם הקואליציוני בנושאי דת ואומר כי נפגש עם רבנים בנושא    תקף: "נציגי גנץ אמרו: 'אין לנו שום בעיה להעביר לאיווט את תיק החקלאות'. מישהו מנהל מלחמת קודש על תיק החקלאות - האם זה רק תירוץ?"
עידן יוסף
בשל ליקויי בטיחות במבנה, הוציא ראש מועצת מבואות החרמון צו סגירה זמני לציון, במהלך סוף-השבוע הקרוב, שבו אמורה להתקיים הילולת התנא, מחשש לשלום הציבור    המשטרה תחסום את דרכי הגישה ותאפשר גישה רק לתושבי עמוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il