X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרן GIBF (סין-ישראל) של שוקי גלייטמן גייסה קרן שנייה בהיקף כ-300 מיליון דולר והודיעה על סגירת מספר עסקות השקעה נוספות
▪  ▪  ▪
[צילום: תמר מוצפי]

קרן GIBF (סין-ישראל) גייסה קרן שנייה בהיקף של כ-300 מיליון דולר (2 מיליארד יואן). השותפים בקרן הם ד"ר שוקי גלייטמן, פרופ' שלמה נוי, אבנר לושי וקרל גנג שהיה בעבר בכיר בממשל הסיני בתחום של תוכניות מו"פ לאומיות ושיתופי-פעולה בינלאומיים).
GIBF היא קרן השקעות סינית בתחום הרפואי שהוקמה ב-2016 בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו, העיר השלישית בחשיבותה בסין ובירת דרום-סין. באופן חסר-תקדים, על-אף שמדובר בקרן סינית לכל דבר ועניין ועם זיקה ממשלתית, הקרן מנוהלת ונשלטת על-ידי השותפים הישראלים והיא הקרן הסינית היחידה בניהול זר בעלת רישיון לביצוע השקעות פרייבט אקוויטי בסין מאת הרשות לניירות-ערך הסינית (AMAC). לקרן מודל השקעה ייחודי בו היא מקימה במשותף עם חברות זרות, לרבות ישראליות, חברות בנות סיניות (JVs). שלא כמקובל בסין, שם המשקיעים מבקשים לעצמם זכויות לשוק הסיני ושליטה בחברת-הבת הסינית, חברות-הבת הסיניות המוקמות בשיתוף עם GIBF נשלטות על-ידי חברות-האם הזרות, כאשר GIBF משקיעה בחברות-הבת הסיניות סכומים ניכרים (בין 3 ל-8 מיליון דולר), מחזיקה בהן עמדת מיעוט ומסייעת לחברות-האם הזרות בתפעול שלהן. זוהי למעשה האפשרות היחידה הקיימת כיום לחברות ישראליות לבנות ערך בכוחות עצמן בשוק הסיני ולא לוותר על ערך עצום זה בשלב מוקדם לטובת שותף מקומי כלשהו. ערך מוסף זה יבוא לידי ביטוי במודל האקזיט של החברה.
הקרן הראשונה, שהיקפה כ-100 מיליון דולר (600 מיליון יואן), ביצעה עד כה 8 השקעות במיטב החברות הישראליות בתחום המכשור הרפואי והרפואה הדיגיטלית: אינמוד, קרבופיקס, ויזיוניקס, אלפא אומגה, קורניט, ויטאלרטר, ניורוטק וג'י מדיקל. GIBF רשמה אקזיט משמעותי ראשון בעקבות הנפקת אינמוד ונמצאת בשלבים מתקדמים של שני אקזיטים נוספים. בנוסף לכך, בשבועות הקרובים הקרן הראשונה תודיע על סגירת 4 השקעות נוספות הנמצאות כעת בתהליכי אישור סופיים והיא מתכוונת להשקיע בכ-15 חברות בסך-הכול. כל זאת, למרות מגבלות התנועה הנובעות ממגפת הקורונה ובזכות העובדה שלקרן תשתית חזקה הן בסין והן בישראל, דבר המאפשר לה להשלים עסקות השקעה ולהקים חברות חדשות בסין אף במצב בו יכולתם של המנהלים הישראלים להגיע לסין מוגבלת. התשתית של הקרן בסין כוללת צוות מקומי חזק, תמיכה ממשלתית, קשר הדוק עם בתי-החולים וה-FDA, טיפול בכל הנושאים האדמיניסטרטיביים, משפטיים וחשבונאיים, תשתיות פיזיות וכיו"ב.
הקרן השנייה של GIBF תפעל במודל דומה אך תתמקד בחברות ביוטכנולוגיה ישראליות ואירופיות, המפתחות תרופות חדשניות ונמצאות בשלב 3-2 של הניסויים הקליניים. "כיום קיימת הרמוניזציה גלובלית של נתונים קליניים ולכן הרשויות הרגולטוריות המובילות מכירות בניסויים קליניים הנערכים במדינות אחרות כל עוד הם מבוצעים בהתאם לסטנדרטים המקובלים. הכוונה שלנו היא אפוא שחברות-הבת הסיניות שנקים יבצעו בסין חלק מהניסויים הקליניים הגלובליים במימון שלנו, ותוצאות הניסויים של חברת-הבת בסין ביחד עם תוצאות הניסויים של חברות-האם במערב יוגשו בחבילה אחת לרשויות הרגולטוריות בארה"ב, סין ואירופה", ציין ד"ר גלייטמן.
כחלק מה-succession plan של GIBF, לקרן השנייה יצטרפו כשותפים צעירים שני מנהלים שהחלו את דרכם בקרן לפני מספר שנים והגיעו לדרגת סמנכ"לים וכעת יקודמו לשותפים - שימין הונג, ילידת גוואנגז'ו המשמשת כסמנכ"לית תפעול, ויאיר גוברין, ישראלי המתמחה וגר בסין, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקרן.
לדברי פרופ' נוי, הקרן צפויה להגדיל את סכום ההשקעה שלה בכל חברה-בת עד לסך של כ-20-15 מיליון דולר. "ייתכן שאף נצרף משקיעים סינים נוספים לסיבוב ההשקעה", ציין. עוד הוסיף כי במקביל יוקם בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו גוף שירכז ויתאם את הניסויים הקליניים שיבוצעו בבתי-החולים המתקדמים של העיר בשיתוף-פעולה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, כגון בתי-החולים, משרד הבריאות המקומי, ה-FDA הסיני וכיו"ב, ותוך הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים ראויים.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גויסו 300 מיליון דולר לביוטכנולוגיה ישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המגזין ניוזוויק מדווח על העמקת ההשפעה האירנית בצפון אפריקה ובאזורים נוספים באפריקה    אירן, המממנת את החמאס המבצע פעולות טרור נגד ישראל, תומכת באמצעות חיזבאללה בחזית פוליסריו הנאבקת נגד השליטה המרוקנית במערב סהרה    אירן עומדת במקביל מאחורי פעולות תאי טרור מוסלמיים בניגריה
מירב ארד
על עתיד הוועדה אמר גפני: "שמעתי שהולכים לתת לישראל ביתנו גם את שר האוצר וגם את ועדת הכספים, לא היה דבר כזה בכנסת. הוועדה שצריכה לפקח על משרד האוצר, הכל מותר"
איתמר לוין
דוחה את הביקורת בנוגע לכתבי האישום בעקבות ההתפרעויות בערים המעורבות: "לא היה ולא יהיה הבדל בין חשוד לחשוד, מפאת דתו, שיוכו הלאומי, או כל שיקול אחר"
איתמר לוין
"הביטחון בידיים טובות עכשיו ויישאר בידיים טובות ואחראיות גם בממשלת השינוי. שיקולים פוליטיים לא ייכנסו לנושאי הביטחון"    מדבר על "אזעקת אמת" לשמירה על החוסן הפנימי
איתמר לוין
כותרות השתנו וידיעות דורדרו לבקשתו של הרצוג    ישועה: זה היה פיצוי על המתקפות עליו ערב בחירות 2015 ומקרים בודדים לעומת הסיקור המוטה לטובת נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il