X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה את עידכון שיעורי התגמולים לניצולי השואה תקנות אושרו כפוף לרביזיה של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, על-מנת לאפשר למשרדים להביא תקנות מעודכנות ומתח ביקורת על ההתנהלות
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה את עידכון שיעורי התגמולים לניצולי השואה. בעקבות משבר הקורונה ועלייה גבוהה במדד השכר בסקטור הציבורי, שבהשוואה אליו בוצע העידכון בשנים האחרונות, הוצמד העידכון לבקשת משרד האוצר לעליית המדד בשנים 2018-2019. במקביל הציג המשרד לשיווין חברתי האמון על הנושא את עמדתו כי העידכון אמור להיות גבוה יותר משמעותית, ובבקשת השר בפני הוועדה צוין כי ייתכן שיובא עידכון נוסף בהמשך.
בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים, ולחוק נכי המלחמה בנאצים רשאי שר האוצר, באישור ועדת הכספים, להעלות בצו את שיעור השכר הקובע ואת שיעורי התגמולים על-פי שני החוקים האמורים. כמו-כן, בהתאם לחוק נכי המלחמה בנאצים רשאי שר האוצר לעדכן את שיעורי התגמולים שנקבעו בתקנות נכי המלחמה בנאצים (טיפול רפואי), באישור ועדת הכספים.
במסגרת זו, הוגשה לוועדת הכספים בקשת השר לשיווין חברתי אליו הועברו הסמכויות לעניין העידכונים, כאשר נקבע כי הדבר יעשה בהסכמת שר האוצר, ובה צוין כי הרשות לזכויות ניצולי השואה ביקשה לעדכן את שיעורי התגמולים הניתנים לנכי רדיפות הנאצים ולנכי המלחמה בנאצים, רטרואקטיבית, ביחס לשתי תקופות עידכון: מיום 1 באפריל 2020 ועד ליום 31 במרס 2021, ומיום 1 באפריל 2021 ואילך.
בשנים קודמות, בוצע עידכון שיעורי התגמולים בהתאם לשינויים במדד השכר בסקטור הציבורי הקהילתי, בדומה לעידכון המבוצע ביחס לתגמולי נכי צה"ל. ואולם לאור משבר הקורונה, המדד עלה בשיעור גבוה ומשרד האוצר הציע כי העידכון יהיה בהתאם לעליית המדד בשנים 2018-2019, בשיעור ממוצע של 2.45%, לתקופה שבין אפריל 2020 ועד מרס 2021 ו-2.45% לתקופה מאפריל 2021 ואילך, בשיעור ובאופן דומה לעידכון התגמולים הניתנים לנכי צה"ל.
המשרד לשוויון חברתי ביחד עם הגורמים הרלוונטיים בדקו את הדברים לעומקם על-מנת לוודא שזכותם של ניצולי השואה לקבל את מלוא הסכומים הנובעים מהצמדת תגמוליהם בהתאם לנוהג המקובל בנושא לא תפגע, הואיל ומבדיקה זו עולה כי שיעור השחיקה הריאלית בתשלומים בניתוח רכיבי מדד השכר בסקטור הציבורי, בנטרול השפעות משבר הקורונה על המדד, צריך להיות גבוה יותר, המשרד ביקש לקיים דיון עם משרד האוצר בנושא.
לצד כך ועל-מנת שלא לעכב תשלומים לניצולי השואה עד לסיום הדיון מול האוצר ביקש השר לשיווין חברתי בבקשה שהוגשה לוועדה את אישור ועדת הכספים לצווים והתקנות המורים על עידכון בשיעור 2.45% לשתי התקופות, בהסכמת שר האוצר, וככל שבתום הדיון מול משרד האוצר יוסכם כי שיעור העידכון גבוה יותר, יובאו צווים ותקנות בהתאם ביחס לתקופות הללו.
התקנות אושרו כפוף לרביזיה של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, על-מנת לאפשר למשרדים להביא תקנות מעודכנות. זאת, לאחר שמתח ביקורת על ההתנהלות של המשרדים.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר עידכון התגמולים לניצולי שואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
חגי קמרט
תפארת חקק מנסה לקדש את עקבות סבא שמואל בפסיעת הצעיר בצאצאיו, ההולך על פסיעותיו הפעם במצעד החיים, המהלך על מצעד המוות, לומר לעולם: ובכל זאת נוע תנוע    אי-אפשר למחוק את זכרו, ובכלל זה את זכרם של כל הנספים
איציק וולף
ממלא-מקום יו"ר יד ושם, רונן פלוט, טוען כי יש טעם לפגם בהצעת מכתביה של מלה צימטבאום למכירה פומבית    "קורא לבית המכירות שלא להוות פלטפורמה למכירות מסוג זה ומציע למוכר לתרום את המכתב של מלה צימטבאום לאוסף יד ושם"
הרצל ובלפור חקק
בימים 2-1 ביוני 1941 אירע ה'פרהוד' ביהודי בגדד    נרצחו שני האחים הבכורים של אמנו סעידה    נולדנו כתאומים שבע שנים לאחר הפרעות, והחכמים אמרו להורים השכולים שזה הפיצוי למתים: "שניים תמורת שניים"    מאיתנו הוסתר הסוד עד גיל 29    מאז הפרהוד חלפו 80 שנה
צבי גיל
זה היה ב-21 במאי 1942 - חג שבועות ה' סיוון התש"ב    אם האדם נולד בצלם כמו שלמה ז'ליכובסקי, זאת הייתה שעתו היפה ביותר, בעוד אלוהים מקור הבריאה בכבודו ובעצמו הסתתר כאחד האדם באחת משעות השפל שלו
צבי גיל
טולקה - לוחם פרטיזנים, מפקד, מחנך, ג'נטלמן ואיש רוח משכמו ומעלה    "אחד הגילויים עזי המבע של סיפורם המופלא, יוצא הדופן של השורדים, שאין דומה לו בתולדות ההגירות במאה ה-20 של בני אדם שעברו את הקשה שבאסונות האנושיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il