X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"רבים מדי מהחברה הערבית בחרו לפגוע ביהודים"

אוחנה דחה בקשת רע"ם להפסקת מבצע חוק וסדר

השר לביטחון דחה את דרישת הרשימה הערבית המאוחדת להפסיק את גל המעצרים הנרחב במהלך המבצע המשטרתי במכתב ששלח לחברי הסיעה הסביר כי רוב העצורים הם ערבים מכיוון שרבים מהחברה הערבית בחרו להרים יד על אזרחים יהודים
▪  ▪  ▪
עבאס. בקשתו מאוחנה נדחתה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה דחה (יום ב', 31.5.21) את דרישתו של יו"ר רע"ם מנסור עבאס וחברי מפלגתו להפסיק את המבצע המשטרתי "חוק וסדר" נגד המעורבים בהתפרעויות האלימות בערים המעורבות. במכתב תשובה לפנייתם, הסביר מדוע רוב העצורים במבצע הם ערבים: "רבים מדי מקרב בני החברה הערבית בחרו להרים יד על אזרחים יהודים - על כן, ולא מאף סיבה אחרת, רוב העצורים הם ערבים ומיעוטם יהודים".
"במכתבכם אתם מלינים על כך שרוב המעצרים - למעלה מ-2,000 בשלב זה - וכתבי האישום הם נגד ערבים", כתב אוחנה לחברי הכנסת מהרשימה הערבית המאוחדת. "על כן, מכתירים את המבצע כ'מהלך הפחדה המהווה ענישה קולקטיבית ומביא עשרות של צעירים ערביים לפתח כניסה לעולם הפשע', וכן 'מהלך מפלג וגורם להגברת המתח ותחושת הניכור אצל הצעירים הערבים, ומרחיב את השסע העמוק בין האוכלוסיות השונות בתוך המדינה', ועל כן מבקשים להפסיקו לאלתר".
השר אוחנה המשיך והסביר מדוע לדעתו רוב העצורים הם ערבים ולא יהודים: "בכל הכבוד, דומני כי מה שמרחיב את 'השסע העמוק בין האוכלוסיות השונות במדינה', הוא לא מבצע המעצרים כמו העובדה שרבים מדי מקרב בני החברה הערבית בחרו להרים יד על אזרחים יהודים. אמת, לא כולם, אף לא רובם, אך רבים. על כן, ולא מאף סיבה אחרת, רוב העצורים הם ערבים, ומיעוטם יהודים".
בהמשך הוסיף השר: "שמחתי למצוא בפנייתכם כי אף אתם מגנים את האלימות, וטוב שכך. התרגום של האמירה הזאת למעשים, היא שכל מי שהרים יד, או אבן, או בקבוק תבערה, או נשק, כל מי שהצית וכל מי שהסית - יידע כי משטרת ישראל תגיע אליו. זהו המסר העולה ממבצע חוק וסדר ועל כן, יימשך ככל שיהיה בכך צורך".
בתוך כך, הנחה אוחנה להחזיר לרבשצ״ים מהדרום את הנשק שלהם לאלתר בעקבות הפיגוע אמש. בנוסף הנחה, כי בכל מקרה שבו נסגר תיק נגד רבש"צ מחוסר אשמה, הנשק יוחזר מיד. התיק נגד הרבש"צ שהותקף בפיגוע נסגר כבר לפני חודש אך איש לא עדכן את בעל הנשק בעניין.

תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוחנה דחה בקשת רע"ם להפסקת מבצע חוק וסדר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא
רע"מ  |  10/06/21 03:55
2
נשאלת השאלה איך ינהגו עכשיו
לוגי  |  8/09/21 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
יחיאל שבי
הפרעות הנרחבות שיזמו ערביי ישראל בתמיכה בחמאס - בעת שארגון הטרור המטיר אלפי טילים על המדינה היהודית אותה הוא מבקש להשמיד - מהוות הסלמה מהותית ביחסיהם עם הרוב היהודי במדינה המחייב את ממשלות ישראל לתת לו מענה נחוש. כל המזדהה עם אויבי ישראל, לא כל שכן בעיתות מלחמה, מן הראוי שלא ייחשב עוד כאזרח המדינה ולא יזכה ליהנות ממנעמיה
איציק וולף
נאום השיעולים של מזכ"ל חיזבאללה חשף את מנהיג הארגון השיעי בחולשתו    בישראל מעריכים כי הוא חולה כבר שישה שבועות בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה
עידן יוסף
מנהיג חיזבאללה בטלוויזיה: "כשהמקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות נכנסים למעגל הסכנה, אין משמעות לגבולות, וכל צעד מצד ישראל מול משוואה זו משמעותו השמדתה. מבחינתנו, היעד הוא שכל פגיעה בירושלים תוביל למלחמה אזורית"
מרטין שרמן
לא ניתן עוד להתייחס למצב שהתהווה בימים האחרונים כאל בעיה שעיקרה שוויון אזרחי וזכויות הפרט, אלא כאיום על הקיום הקולקטיבי—וחובה לטפל בה ככזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il