X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה:

11 מלש"ח להסרת גגות אסבסט והתקנת פאנלים סולאריים

מיליון שקלים נוספים הוקצו לטובת מבצע פינוי וניקוי אתרים שבהם קיימים מפגעי אסבסט בשטחם של מעוטי יכולת
▪  ▪  ▪
מפגע אסבסט [צילום: דני טינדלר, היחידה הסביבתית של לוד]

קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה (יום ב', 31.5.21) תקציב של 11 מיליון שקל עבור עידוד הסרת גגות אסבסט צמנט והתקנת פאנלים סולאריים על הגגות לאחר סיום ההסרה, וכן תקציב של מיליון שקל להפעלת "קבלן בית" לפינוי וניקוי מפגעי אסבסט עבור מעוטי יכולת ובמצבי חירום.
הסרת גגות והתקנת פאנלים סולאריים: על-פי הערכות המשרד, ברחבי הארץ יש כיום כ-85 מיליון מ״ר של אסבסט צמנט - רובם מיושמים כגגות בבתים פרטיים, במבני ציבור, במבנים חקלאיים, במבני תעשיה ובמבנים בבסיסי צה"ל. רוב הגגות הונחו בשנות ה-60 עד ה-80 של המאה הקודמת, ועוברים הליכי בליה טבעית, פגעי מזג אוויר, ושבירה וריסוק מכניים באופן טבעי או בפירוק רשלני, שלא לפי החוק.
כיום, מפונים מדי שנה כ-1.3 מיליון מ"ר אסבסט צמנט באופן מוסדר. ואולם הסרת האסבסט נעשית ללא כל תמריץ, בעיקר בעת שיפוץ מבנים ישנים וכן לצורך התקנת חשמל סולארי, אשר כתנאי להתקנת הלוחות וייצור החשמל נדרשת הסרת האסבסט.
בבדיקה שבוצעה נמצא, כי החסמים להתקנת פאנל סולארי במבנה שגגו מאסבסט הם בעיקר ביורוקרטיים - ובכך גם הליך הסרת האסבסט כחוק מהווה מכשול בפני בעל הגג. בנוסף, נמצא כי המודעות לכדאיות החשמל הסולארי נמוכה.
לכן, בכוונת המשרד להגנת הסביבה לפרסם מכרז ל"סוכני Asbest2PV" - חברות ייעוץ ושיווק, אשר ייבחרו במכרז תחרותי וייתנו שירות בפריסה ארצית להעלאת המודעות ליתרונות האישיים הלאומיים והגלובליים במעבר מאסבסט לסולארי (פוטו וולטאי - PV).
שירות קבלן בית: עוד אישרה קרן הניקיון תקציב של מיליון שקל לטובת המשך מתן שירות "קבלן בית" - קבלן המועסק על-ידי המשרד להגנת הסביבה ומבצע פינוי וניקוי אתרים שבהם קיימים מפגעי אסבסט בשטחם של מעוטי יכולת ובמצבי חירום.
מפגע אסבסט הוא מצב שבו קיים סיכון לחשיפה של הציבור לאבק המכיל סיבי אסבסט - מצבי שריפה של אסבסט-צמנט, קריסת מבנה המכיל חלקי מבנה מאסבסט, או במקומות בהם קיים מצבור פסולת אסבסט החשוף לאוויר. לפי החוק, חובה על בעל הנכס לפנות את מפגע האסבסט אולם בנכסים בבעלות מעוטי יכולת שאין ביכולתם לממן את הסרת המפגע, מופעל קבלן המשרד לפינוי המפגע - לאחר שנבחנה התאמה לאמות המידה שקבע המשרד בנוהל ייעודי.
שירותי הקבלן כוללים ביצוע פעולות מיידיות באתר מפגע אסבסט (תיחום, שילוט, התזת חומר מלכד למניעת פיזור סיבים), סילוק מפגע אסבסט (פינוי האסבסט לאתר הטמנה בהיתר מאת המשרד) וכן סילוק מפגע במצב חירום (פינוי מפגע אסבסט, עשוי להיות בהיקפים נרחבים).

תאריך:  01/06/2021   |   עודכן:  01/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
11 מלש"ח להסרת גגות אסבסט והתקנת פאנלים סולאריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ביטול התו הירוק מאפשר כניסה ללא הגבלות לכל המקומות ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית או תעודת מתחסן    ביטול התו הסגול מאפשר פעילות ללא הגבלת מספר משתתפים - גם במקומות עבודה ובתחבורה ציבורית    מגבלות קורונה אחרות נשארות בתוקף ובהם חובת עטיית מסיכה במקומות סגורים, חובת בידוד למי שאינו מחוסן ושבא במגע עם חולה קורונה ועוד ובדיקת קורונה בכניסה לישראל    מהבוקר הפכו בדיקות הקורונה בכניסה לארץ לבדיקות בתשלום
איציק וולף
בשל ההתאוששות המהירה של המשק הישראלי, שנובעת בין היתר מן האפשרות לפתוח את המשק בעקבות מבצע חיסוני הקורונה, צפוי גירעון נמוך משחשבו כלכלני האוצר בתחילה    התחזית לגירעון של 8.8% עודכנה לפחות מ-8% ועל-פי ההערכות - המגמה תימשך גם בשנת 2022
איציק וולף
למרות המחלוקות של הרגע האחרון - בעיקר סביב חברותה של איילת שקד בוועדה לבחירת שופטים וסביב סמכויות משרד החקלאות - צפוי יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להכריז היום שעלה בידו להרכיב ממשלה    מפלגת הליכוד פנתה אל יועמ"ש בית הנשיא ואל יועמ"ש הכנסת בטענה: אין ללפיד סמכות להעברת המנדט לידיו של בנט
עידן יוסף
התוכנית לשנים 2026-2022 תכלול עשרות משתתפים, בהובלת משרד הכלכלה ובהם גם נצי הבדואים ומשרדי הממשלה
עידן יוסף
במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' אומרים כי אין באמת תנאי סף לכניסה של ימינה לממשלה בכך שאיילת שקד תתפוס את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים    לדבריהם, חבירת ימינה ללפיד כבר סגורה, ומדובר בהצגה לתקשורת בלבד, כפי שרמזה מיכאלי עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il