X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תביעה בסך 3 מיליון שקל

מושב שפיר נגד בכירים לשעבר

המושב תובע את היו"ר לשעבר, אוריאל רחמני, והגזבר לשעבר, משה דעשה טוען שרחמני הנפיק חשבוניות פיקטיביות ב-11.7 מיליון שקל והעביר לאחרים קרקעות ומים של המושב
▪  ▪  ▪
המעשים התגלו ב-2017

מושב שפיר תובע 3 מיליון שקל ממי שהיה היו"ר שלו במשך 15 שנים, אוריאל רחמני; משה דעשה, שהיה גזבר המושב במשך 19 שנים; ורוני אברהמי, שהיה חבר ועד המושב. המושב טוען, בכיריו לשעבר גרמו לו נזקים בסכום התביעה, בעיקר כאשר רחמני הנפיק חשבוניות כוזבות שגרמו לחיוב המושב במע"מ בסך מיליון שקל.
התביעה, שהוגשה (15.6.21) לבית המשפט המחוזי מרכז, היא גם נגד ציונה רחמני, רעייתו של אוריאל; גלית אזולאי, בתם של בני הזוג רחמני; אגודת ברית פיקוח, שהיא רואה החשבון של שפיר; וחברת הביטוח הפניקס, אשר ביטחה את המושב בביטוח נושאי המשרה. לדברי המושב, הוא גילה את המעשים הפסולים בסוף 2017 לאחר החלפתם של המעורבים, ושילם למע"מ מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה.
בתביעה נטען, כי בני הזוג רחמני הסתירו מהמושב את קיומם של הליכי פשיטת רגל נגדם בשל חובות בסך 34.5 מיליון שקל. הם משכו כספים מחשבון הבנק של המושב למרות שכרטיסם היה ביתרת חובה ולא היו רשאים לעשות זאת, כאשר לעיתים יצר רחמני בצורה פיקטיבית יתרת זכות. במקביל, כך נטען, ניהל רחמני בשנים 2014-2008 פעילות פלילית של הוצאת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 11.7 מיליון שקל, שהמע"מ בגינן היה 2 מיליון שקל, והוא כלל אותן באיחוד העוסקים של שפיר.
לטענת המושב, הבכירים הנתבעים ידעו מאז 2011 על קיומה של חקירה פלילית נגד רחמני, אך לא עדכנו את חבריהם. כתוצאה מכך, רשות המיסים גבתה מחשבונו של הבנק את הקנסות שהוטלו על רחמני - שכן עד 2016 הוא ניהל את עסקיו האישיים במסגרת איחוד העוסקים של שפיר. כאמור, המושב אומר ששילם מיליון שקל לפי דרישת רשות המיסים, בשל מעשיו של רחמני.
עוד נטען, כי רחמני השכיר לצדדים שלישיים 450 דונם של המושב שהוא קיבל רשות להשתמש בהם, אך לא להעבירם לאחר; הוא שלשל לכיסו את התמורה, בסך 580,000 שקל. רחמני גם נייד לאחרים זכויות מים של שפיר ונטל לעצמו את התמורה - למעלה ממיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד צבי שורץ ונעמה שורץ-ברק, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי שורץ / Tzvi Shwartz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרשת המאוחדת תמנה כ-200 עמדות הטענה, וצפויה יותר מלהכפיל את עצמה במהלך השנתיים הקרובות ותגיע לכ-500 עמדות הטענה במתחמי התדלוק של דור אלון, בכביש 6 ולאורך צירי התנועה, במרכזי קניות ותרבות, במרכזי תעסוקה ובשכונות מגורים בכל רחבי הארץ מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום
מירב ארד
הוסיף: "החפיפה הזאת הייתה יותר איך יוצאים מכאן לחפיפת הצוותים"    לגבי הישיבה בספסלי האופוזיציה אמר: "יש אפשרויות לעשות בעיות - ואנחנו נעשה אותן"
איתמר לוין
התביעה ביקשה הפסקה של שבועיים להכנת החומרים החדשים שהתגלו בפלאפון ובדוא"ל של ישועה, ולאחר מכן לשמוע את עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר    ההגנה טענה שלא תהיה מוכנה לחקירתו של ברגר    השופטים החליטו תחילה להמשיך את המשפט בשבוע הבא, אך שינו את ההחלטה לנוכח הסכמת הצדדים
מירב ארד
פרופ' אסף יסעור לנדאו, ראש המכון ללימודי ים של אוניברסיטת חיפה: "תחשבו על עלייה של שני מטרים שמתרחשת בתוך 200 שנים כיום. החוף בתל אביב נעלם, חלקים מהעיר מוצפים, כל ערי החוף סובלות מהצפות, אובדן מבנים בחוף והמלחה של בארות. מהממצאים שמצאנו זה מה שעבר על תושבי האזור שלפני כאלפיים שנים"
מירב ארד
מטוסי קרב תקפו מתחמים צבאיים של חמאס בתגובה על שיגור בלוני התבערה מהרצועה    היעדים: מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות וכאתרי מפגש של פעילי טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il