X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפרקי חברת כוח האדם זרוע הזהב טוענים, כי רשלנות של עו"ד אורן יצחק ובנק לאומי אפשרה לבעלים הקודם, אלון שליט, ליטול את כספי הפנסיה של עובדיו
▪  ▪  ▪
הכספים הועברו לאי ג'רזי [צילום: אנדי הוקינס]

המפרקים הזמניים של חברת כוח האדם זרוע הזהב, עוה"ד חיות גרינברג ואביעד בללתי, תובעים 7.6 מיליון שקל מעו"ד אורן יצחק ובנק לאומי. לטענת המפרקים, אורן ולאומי אחראים לריקון חשבון הנאמנות הייעודי אליו הועברו כספי הפנסיה מחברת מנורה, לטובת חשבונות הנאמנות של 1,000 העובדים הזרים שהעסיקה החברה. התביעה הוגשה (5.7.21) לבית המשפט המחוזי מרכז.
לטענת המפרקים, יצחק היה הנאמן על הפרשות הפנסיה של העובדים הזרים, וברשלנותו הוא אפשר למשוך אותם לטובת בעלי החברה, אלון שליט, או לצד ג' וחשבונות הנאמנות התרוקנו. בכך פעל יצחק בניגוד להסכם הנאמנות ולרציונל שעמד בבסיסו, והוא הגנה על כספי העובדים ושמירה על זכויותיהם.
בנוגע לבנק לאומי, שניהל את כספי הנאמנות עבור החברה, נטען בתביעה, כי מחדליו ורשלנותו הם שאפשרו את משיכת כספי הפנסיה שלא לייעודם, תוך שהבנק אפשר לשליט לרוקן את חשבון הנאמנות לצרכיו שלו, לצרכי הבנק ולצרכים אחרים. לדברי המפרקים, הבנק התעלם משורה של דגלים אדומים שצצו סביב ריקון חשבון הנאמנות, לרבות העברות כספים לחשבונות של אחרים, לרבות באי ג'רזי הידוע כמקלט מס - ולא לטובת העובדים.
בתביעה נאמר כי דירקטוריון החברה הפסיק בצורה מיידית את פעילותה, תוך הותרת עובדיה ללא תשלום שכרם וללא ההפרשות הפנסיוניות להן הם זכאים במהלך שנות עבודתם. בשנת 2018 הגישו המפרקים תביעה בסך 15.5 מיליון שקל נגד שליט, בטענה שהוא אחראי לקריסת החברה, ובהסכם פשרה שילם שליט 7.5 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד קובי קפלנסקי וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוחלט על פעולות נוספות לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות זן הדלתא, ללא החלת מגבלות דרסטיות בשלב זה    רה"מ בנט: "שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים"
מירב ארד
משרד הבריאות: לאחר ההגבלות, ירידה חדה באחוזי הנכנסים לארץ שחלו בקורונה - מספרם עומד כיום על 0.09%    קנס של 3,500 יוטל על מי שנכנס לישראל בלי שביצע בדיקה בעת הכניסה
מירב ארד
על-פי התנאים החדשים רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום    ליברמן: "צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפות במדינה"    דרעי בתגובה: "צעד דורסני ומרושע הפוגע במשפחות ברוכות ילדים"
מירב ארד
במשרד הבריאות איתרו את הווריאנט החדש אצל ארבעה חולים    הזן החדש זכה לכינוי "דלתא פלוס"    דוח של המרכז הלאומי לקורונה מתריע: עלייה מדאיגה בתחלואה בקרב קבוצות הגיל הצעירות אשר אינן מחוסנות
יפעת גדות
המתווה יחול במחצית השנייה של 2021    לעניין בתי המלון מוערך הסיוע בכ-60 מיליון שקל עבור בתי מלון ממוקדי תיירות נכנסת, עם פגיעה של 40% לפחות במחזור לעומת התקופה המקבילה ב-2019    עוד כולל המתווה, סיוע של 45-40 מיליון שקל למארגני התיירות הנכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il