X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דחה את רוב ערעורם של עזרא, אליהו, מאיר ואלן קחטן על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב: הכונסים מטעם בנק הפועלים יוכלו למכור נכסים מסחריים בכפר שמריהו, חיפה ותל אביב
▪  ▪  ▪
בנק הפועלים. חוב של 285 מיליון שקל

כונסי הנכסים מטעם בנק הפועלים יכולים להמשיך בהליכים כלפי הקבלנים לשעבר למשפחת קחטן, למעט בנוגע לנכס אחד. כך קובע (יום ד', 7.7.21) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
עזרא קחטן, אליהו קחטן, מאיר קחטן ואלן קחטן בן-שבת וחברות שבבעלותם צברו חובות של מאות מיליוני שקלים. בשנת 2013 נחתם הסכם בינם לבין בנק הפועלים, ולפיו הועמד סכום החוב על 285 מיליון שקל. כאשר האחים לא עמדו בתנאי ההסכם, מונו עוה"ד אהוד ארצי ויעל דאובר לכונסים לנכסיהם ששועבדו לטובת הבנק. בשנת 2020 התנהל מו"מ למכירת החוב - תחילה לאורן חלפון, ולאחר מכן לחיים וייספיש וישראל שקדי תמורת 41 מיליון שקל. ב-30.12.20 אמור היה להיחתם ההסכם עם האחרונים, אך קחטן לא הגיעו והבנק הודיע שבכך הסתיים המו"מ. למחרת ביקשו נציגי קחטן לחתום על ההסכם - אבל עם חלפון; הבנק סירב.
בפברואר השנה ביקשו קחטן מבית המשפט המחוזי מרכז לאכוף את הסכם המחאת החוב וכמו-כן ביקשו לאסור זמנית על הבנק להמשיך את הליכי הכינוס. מדובר בין היתר בנכסים בכפר שמריהו, חיפה, תל אביב, רמת גן ובת-ים; שלושת הראשונים הם נכסים מסחריים, ובשלישי מתגורר עזרא קחטן, ובחמישי - כמה מבני משפחת קחטן. סגן נשיאת בית המשפט, יעקב שפסר, דחה את הבקשה לצו זמני נגד הכינוס, למעט לגבי הנכס בבת-ים, וגרוסקופף דחה את רוב ערעורם של קחטן.
גרוסקופף אומר כי מעבר לכך שערכאת הערעור לרוב אינה מתערבת בהחלטות הנוגעות לסעד זמני, אין מקום להיענות לבקשה גם לגופה. סיכויי התביעה העיקרית של קחטן אינם נראים גבוהים, שכן אפילו אם ייקבע שבנק הפועלים נהג בחוסר תום לב - קשה להניח שיינקט הצעד הנדיר של אכיפת הסכם המחאת החוב. סעד זה שמור למקרים בהם החוזה היה נכרת אלמלא תום הלב, בעוד שבמקרה הנוכחי לא ניתן לכפות על הבנק לחתום על חוזה עם רוכש בו אין הוא מעוניין. יתרה מזו: אם יימכרו הנכסים המסחריים ותביעתם של קחטן תתקבל, הבנק יוכל לפצות אותם או להפחית את התמורה מהסכום שיקבל תמורת המחאת החוב.
לצד זאת, גרוסקופף אסר זמנית לממש את הנכס ברמת גן, משום שכאמור גם הוא משמש למגורים. קחטן חויבו להפקיד בתוך 21 יום ערבויות להבטחת הנזקים העלולים להיגרם לבנק בשל אי-מכירת שני הנכסים, ואם הללו לא יופקדו - יוכל הבנק לממש גם אותם. את קחטן ייצגו עוה"ד חובב ביטון וישראל שלו, ואת בנק הפועלים - עוה"ד רן פלדמן ועדן וייס.

תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: יימשך מימוש נכסי האחים הקבלנים קחטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אזרח ישראלי נעצר בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות    החשוד נמצא בחקירת שב"כ כמה שבועות: "העבירות חותרות נגד ביטחון המדינה"    על הפרשה מוטל איפול    עורכי דינו: "מדובר בחשד שייגמר בקול ענות חלושה"
איתמר לוין
הפך פסק דין קודם מלפני שנתיים, בו נקבע שחריגה ממגבלת הגיל תפחית את הכיסוי אך לא תבטל אותו    מלצר: החמרת הסיכון והקטנת הפיצוי מתייחסות לשינויים חיצוניים ובלתי צפויים, ולא למעשים שביצע המבוטח בכוונה; הטלת אחריות על המבטח במקרה של הפרה כזאת היא התערבות בחוזה בינו לבין המבוטח ועלולה להביא להתייקרות הביטוח
עידן יוסף
לאחר נאומו בכנסת נערך טקס הרמת כוסית באולם שאגאל, שבו לחצו הזוג הרצוג ידיים למאות מברכים ללא מסכות    יו"ר הכנסת העניק לנשיא את מדליית "המלך דוד"
יפעת גדות
בשנים האחרונות מבסס הטכניון את מעמדו בתחום ה-AI וכיום הוא מדורג במקום ה-15 בעולם בתחום זה, עם כ-100 חברי סגל העוסקים בבינה מלאכותית על גווניה השונים
איציק וולף
עדי ראייה סיפרו שבשעה 11:30 הרימה ספינת הענק את העוגנים והחלה בהפלגה לכיוון הים התיכון    בסוף חודש מרס 2021 חסמה במשך שישה ימים את תעלת סואץ    מצרים דרשה 550 מיליון דולר פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il