X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת לפסול את זכייתן של אמזון וגוגל במכרז שפרסם האוצר עבור כל הממשלה ויחידות הסמך, בטענה שיש חשש שהן ייסוגו ממנו בשל לחצי עובדיהן
▪  ▪  ▪
מבקשת לקדם את הצעתה [צילום: פול סקומה, AP]
הפנטגון ביטל חוזה מחשוב ענק עם מיקרוסופט
איתמר לוין
בשנת 2019 זכתה מיקרוסופט במפתיע במכרז מחשוב הענן למשך עשר שנים, תמורת 10 מיליארד דולר * אמזון תבעה לבטל את הזכייה, בטענה שההחלטה הושפעה מעוינותו של טראמפ כלפי בזוס * בית המשפט החליט לדון בטענה לגופה, ובדיקת ממשל ביידן הובילה למסקנה שההליך יהיה כה ארוך - עד שהמערכת תתיישן כאשר תופעל * סיבה נוספת: החלטה עקרונית לפצל את השירותים בין כמה חברות
לרשימה המלאה

חברת אורקל ישראל מבקשת (11.7.21) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את זכייתן של חברות אמזון וגוגל במכרז של משרד האוצר לאספקת שירותי ענן עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך על גבי פלטפורמה ציבורית. לטענתה, הצעתה של אמזון פסולה בשל איחור בהגשתה בשלב המקדים של המכרז ובשל הוספת הסתייגות אסורה. אורקל מבקשת גם לבטל את החלטת ועדת המכרזים שלא להעביר את הצעתה לשלב הבדיקה הכלכלית במכרז. היא מבקשת להורות לוועדת המכרזים לבצע מחדש את שלב הבדיקה הכלכלית במכרז ביחס להצעות שלה ושל גוגל בלבד.
בעתירה נאמר כי המכרז הוא חלק מ"פרויקט נימבוס", פרויקט רב-שנתי שנועד לתת מענה מקיף ומעמיק של אספקת שירותי ענן למשרדי הממשלה ויחידות הסמך, וכי תקופת ההתקשרות המירבית על פיו היא 23 שנה. לטענת אורקל, בהליכי המכרז נפלו פגמים מהותיים וועדת המכרזים קיבלה החלטות בלתי סבירות ובלתי מידתיות.
לדברי אורקל, קיים חשש מוחשי שמא אמזון וגוגל עלולות להפר בשלב כלשהו את ההסכמים שלהן עם משרד האוצר, בשל לחצים אדירים של התארגנויות עובדים בנוגע להתקשרויות עם המדינה על הרקע הביטחוני והמדיני. לדבריה, לחצים כאלה כבר גרמו להפרה ולביטול התקשרויות גדולות היקף של אמזון וגוגל עם ממשלות אחרות, לרבות עם ממשלת ארה"ב. לדעתה, מדובר בשיקול כבד משקל אשר ועדת המכרזים הייתה מחויבת לשקול על-מנת להכשיר את הצעתה שלה למכרז, ולצורך הקטנת הסיכון הנובע מההפרה הצפויה.
אורקל מציינת, כי במכרז השתתפה גם מיקרוסופט, אשר הצעתה נפסלה בשלב בדיקת איכות ההצעות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסי לוי, אסף הדני, תומר רייף ותום אפלשטיין, וטרם הוגשו תגובות משרד האוצר, אמזון וגוגל.

תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
מרדכי קלנר חושף: ב-50 הימים הראשונים של 2020 התרחשו ארבעה אירועים בטיחותיים חמורים; באחד מהם כמעט התנגש מסוק אותו הטיס מפקד בית הספר, אל"ם יובל הראל, ברכבת    טוען שהוא פוטר בעקבות אירוע שולי בשל חששם של מפקדיו שהם יודחו בעקבות שרשרת האירועים הקודמים
מירב ארד
בעופות הקפואים - לא צפוי מחסור    הסיבה למחסור: היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל הצום והסמיכות לחג הקורבן    משרד החקלאות ממליץ לצרכנים להיערך מבעוד מועד לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי
איתמר לוין
המכרזים לתפקידי פרקליטים ומשפטנים יוקפאו לפחות לשלושה חודשים; הצדדים יקיימו מו"מ במטרה "להביא לפתיחת תפקידים משפטיים לפרקליטים ולמשפטנים כאחד"
מירב ארד
"המסר עבר והגענו להבנות"    ח"כ וליד טאהא חשף את רשימת הדרישות ולא שלל הצבת אולטימטום נוסף: "מקווה שלא, אבל אם צריך - זה יקרה"
מירב ארד
הכתובת בת ה-3,100 שנה התגלתה ליד קריית גת    הארכיאולוגים: "כינויו של השופט גדעון בן יואש בתנ"ך היה ירובעל, אך אין לדעת אם הכלי שעליו נכתבה הכתובת בדיו, היה שייך לו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il