X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסחרת בשווי של 155 מיליון שקל

מאבק בעלים בחברת קפיטל פוינט

שיר רויכמן, בעל המניות הגדול בחברת הביומד, טוען שהקצאת 9.7% ממניותיה לכלל ביוטכנולוגיה נועדה לשריין את תנאי השכר המופרזים של המנכ"לים החברה: רויכמן מנסה להשתלט על החברה והוא חלק מדבוקת שליטה בלתי חוקית
▪  ▪  ▪
עסקאות בשבועיים האחרונים

שיר רויכמן, בעל המניות הגדול ביותר בחברת הביומד קפיטל פוינט, מבקש (15.7.21) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את מערכת העסקות, שבמרכזה מכירת 9.7% ממניותיה לחברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה. הוא טוען, כי העסקה מקפחת אותו ונועדה להנציח את תנאי ההעסקה של המנכ"לים המשותפים, יוסי תמר ושי ליאור.
קפיטל פוינט נסחרת בשווי של 155 מיליון שקל, ואת 2020 סיימה עם הכנסות של 46.3 מיליון שקל ורווח נקי של 14.8 מיליון שקל. התביעה עוסקת בעסקות עליהן הודיעה החברה בשבועיים האחרונים. רויכמן החזיק ב-24.3% ממניות החברה עד עסקות אלו, וכיום בידיו 21.9% מן המניות. הוא יוצא גם נגד היו"ר, שוקי גלייטמן; פרופ' יהודה כהנא, דירקטור בחברה המחזיק ב-21.5% ממניותיה; והדירקטורים אריה וובר, ישי טל וירון כרובי.
העסקות בהן מדובר: קפיטל פוינט תרכוש מכלל ביוטכנולוגיה את מניותיה של חברת הביוטק eXlthera ב-12.5 מיליון שקל; כלל ביוטכנולוגיה תרכוש 9.7% ממניות קפיטל פוינט ב-7.5 מיליון שקל; והצעת רכש למניות הציבור ב-19 מיליון שקל; וחלוקת 31 מיליון שקל לבעלי המניות. לטענת רויכמן, כל העסקות בוצעו במחירים בלתי סבירים: הראשונה - במחיר גבוה בהרבה משוויה של eXlthera; השנייה - במחצית ממחיר מניותיה של קפיטל פוינט בבורסה; והשלישית - ב-30% מעל מחיר מניותיה.
לטענת רויכמן, תמר וליאור ביצעו עסקות אלו אך ורק כדי לבצר את כהונתם ותנאי שכרם, לאחר שהוא עצמו הביע בפני כהנא את חוסר שביעות רצונו משכרם של השניים - עלות שכר של 200,000 שקל לחודש לכל אחד מהם. לדבריו, השכר מופרז לנוכח גודלה של החברה, אחזקותיהם הזעירות של השניים במניותיה, העובדה שהם עוסקים בפעילויות נוספות והכהונה החריגה של שני מנכ"לים בחברה שכזאת. עוד הוא טוען, כי לתמר וליאור יש קשרים עסקיים ואישיים עם מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה, עופר גונן, אותם לא חשפו בעת ביצוע העסקות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד איל גבע, שלום מטלון ומור זגרון.
בא-כוחה של החברה, עו"ד רונן עדיני, השיב לפניית באי-כוחו של רויכמן באומרו, כי טענותיו חסרות יסוד והוא פועל נגד החברה למרות שהוא בעל מניות מרכזי בה. לדבריו, רויכמן פועל כדי להשתלט בצורה עוינת על קפיטל פוינט, לאחר שנדחתה דרישתו לקבל עמלה על עסקת נפט של החברה עם גלוב אקספלוריישן. עוד טען עדיני, כי רויכמן פועל בשיתוף פעולה עם רון שמר, המחזיק ב-8% ממניות החברה, ולכן הם דבוקת שליטה - ואף הזהיר שהחברה שוקלת לפנות לרשות ניירות ערך כדי שזו תפתח בחקירה פלילית בנוגע לכך.

תאריך:  16/07/2021   |   עודכן:  16/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מספר המאומתים החדשים היומי שהתגלו בבדיקות אתמול ממשיך לעלות ועומד על 855 בני אדם המהווים 1.52% מכלל הנבדקים    52 בני אדם מאושפזים במצב קשה ו-17 מתוכם נזקקים להנשמה
יצחק דנון
החברה, אשר רכשה את הבנק לפיתוח התעשיה ואת זכויותיו בהסדר הקיבוצים, טוענת שהקיבוץ לא שילם את המגיע לה מעסקות להשכרת קרקעותיו
איציק וולף
החברות פייזר ומודרנה מבצעות מאז חודש מרס ניסוי במתן חיסון נגד קורונה לילדים בני פחות מ-12    גורם רשמי ב-FDA העריך שבאמצע החורף יינתן אישור לשימוש מסחרי בחיסון שיאפשר לראשונה פוטנציאל חיסון מלא של כל האוכלוסייה
יצחק דנון
טוענים שזהו הסכום המגיע להם תמורת חלקם במכירת מנרב פרויקטים ובית אמריקה לקנדה-ישראל והאחים נקש תמורת 714 מיליון שקל
עידן יוסף
בסיעת הרשימה המשותפת מסרו לראש הממשלה החליפי שיש מה לדון בעניין תמיכה בתקציב    "לא רוצים להפיל את הממשלה ושנתניהו יעלה עם ממשלת 65 ח"כים"    ח"כ רוטמן: "מחכה בקוצר רוח להסברים המלומדים של הבנטיסטים שיסבירו לי איך מדובר בשלב חדש בגאולה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il