X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"התרופה משווקת ב-45 מדינות"

פרופ' נאוה זיסאפל נגד טבע

מפתחת התרופה "סירקדין" לטיפול בהפרעות שינה בקרב מבוגרים מבקשת לאסור על טבע לשווק גרסה גנרית שלה טבע: הצו שאסר זאת כבר איננו בתוקף
▪  ▪  ▪
הסכם משנת 2008 [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

פרופ' נאוה זיסאפל מבקשת (28.7.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאסור על טבע להשיק גרסה גנרית לתרופה "סירקדין". זיסאפל (רעייתו של איש ההיי-טק יהודה זיסאפל) היא ממציאת התרופה לטיפול בהפרעות שינה אצל מבוגרים ואומרת שהיא משווקת כיום ב-45 מדינות.
בתביעה נאמר כי בינואר 2008 נחתם הסכם בין טבע לבין חברת נעורים שבבעלות זיסאפל, במסגרתו מונתה טבע למפיצה הבלעדית של הסירקדין בישראל. לאחר שנים התגלעה מחלוקת בין הצדדים בשל כוונתה של טבע להשיק גרסה גנרית לתרופה זו, כאשר לטענת נעורים הדבר עמד בניגוד להסכם ביניהן. נעורים הגישה תביעה נגד טבע, ובהסכם פשרה ביולי 2019 ניתן צו מניעה קבוע האוסר זאת.
לטענת זיסאפל, טבע מתכננת כעת להשיק גרסה גנרית לתרופה, בנימוק שצו המניעה פקע זה מכבר. לדברי זיסאפל, אין ממש בטענה זו, החותרת תחת פסק הדין וההסכמות שעל בסיסן ניתן.
זהו ניסיון להשתחרר מהסכם הפשרה, המבוסס על פרשנות מצומצמת ומאולצת של פסק הדין. טבע התחייבה שלא לפתח גרסה גנרית של הסירקדין כל עוד היא משמשת כמפיצה הבלעדית של התרופה, והתחייבות זו מקבלת תוקף עדכני שעה שהתרופה זוכה להגנה פטנטנית נמשכת עם אישורו של הפטנט לפני חודש. לחלופין נטען בתביעה, כי אף אם היה ממש בפרשנותה של טבע לפסק הדין, אזי מנועה טבע מהשקת סירקדין גנרי מכוח הוראות ההסכם, העומד בתוקפו עד אוגוסט 2022. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גבי מויאל-מאור ואלינור שטרק, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  28/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר האוצר לשעבר תוקף את חוק ההסדרים של ליברמן: "הם הוציאו מתוך המגירות האדומות והשחורות את כל התוכניות שאנחנו זרקנו - כל העלאות המיסים וכל הגזרות. הם יושבים בלילה וצוחקים"
מירב ארד
מטה מקורות החדש יבנה בבניה ירוקה כאשר גגות המבנה יכוסו במתקנים סולאריים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות וחניון עם עמדות טעינה לרכב חשמלי.   מקורות לא תעזוב את המטה הקיים בתל אביב לפני שתושלם במלואה הקמת מטה החברה החדש
עידן יוסף
ח"כ זוהר: "הצעת החוק הזו תחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו ומי האופורטוניסט שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו"    שר המשפטים גדעון סער השיב: "בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן, נתניהו הציג את ההישג המרכזי שבכל המבנה הפריטטי ובכל זכות הווטו, החריג היחיד זה עניין הריבונות. אז למה אין ריבונות?"
איתמר לוין
ששת הח"כים טוענים שהממשלה מעקרת את יכולתה של האופוזיציה למלא את תפקידה בכך שנטלה לעצמה רוב של שניים-שלושה ח"כים בוועדות העיקריות    בג"ץ פסק שוב ושוב שאינו מתערב בעבודת הכנסת
עידן יוסף
מחתה בסערת רגשות על שתיקת הפמיניסטיות על אונס אישה בידי מסתנן בדרום ת"א    מעצרו של החשוד בתקיפה הוארך ביום אחד לאחר שהנאנסת לא יכלה להצביע עליו במסדר זיהוי    השרה מיכאלי לדיסטל: את לא עומדת בפיתוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il