X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחד מנאשמי פרשת "טלגראס" ביקש להקטין את העיקול שהטילה רשות המיסים על הביטקוין שנתפס ברשותו, בשל העלייה בשער המטבע גרוסקופף: הוא לא יכול להכריח את פקיד השומה לקחת פוזיציה בהימור על השער העתידי
▪  ▪  ▪
"לקרוא לילד בשמו: הימור" [צילום: צ'רלס קרופה, AP]

עלייה בערכו של ביטקוין אשר עוקל בידי המדינה לא תשנה את סכום המטבעות שיוחזקו בידיה. כך קובע (יום ה', 29.7.21) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף. הוא אומר כי התנודתיות הרבה של מכשירים ספקולטיביים כמו הביטקוין אינה מאפשרת התאמות שכאלה.
המשטרה ורשות המיסים תפסו מיליוני שקלים מידי ארז שמואלי, אחד הנאשמים בפרשת הטלגראס (שיווק כמויות ענק של סמים במכירה סלולרית). בין היתר נתפסו 286 מטבעות ביטקוין ו-212,000 מטבעות וירטואליים מסוג "ריפל". שמואלי מואשם בעבירות מס והלבנת הון, ובמקביל הוצאה לו ולאשתו, קרן שמואלי, שומה בסך 12 מיליון שקל. לבקשת פקיד השומה, הוטל בשנת 2019 צו עיקול על נכסיהם להבטחת תשלום החוב הנטען.
בחודש מאי השנה ביקשו שמואלי (אחרי שנדחתה בקשתם להמיר את העיקול בהפקדת ביטקוין) לצמצם את העיקול, כך שיחול רק על גובה השומה, וזאת בשל העלייה הניכרת בשוויו של הביטקוין. בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת ירדנה סרוסי) דחה את הבקשה וגרוסקופף דחה את הערעור על ההחלטה. הוא אומר כי אין המדובר במקרה חריג בו תתערב ערכאת הערעור בשיקול הדעת הרחב המסור לערכאת המבררת בנושא סעדים זמניים ובהם עיקולים.
לדברי גרוסקופף, העלייה בשווי הביטקוין אינה מהווה שינוי נסיבות המצדיק בחינה מחודשת של העיקול. "בנכסים ספקולטיביים כדוגמת הביטקוין, הנתונים כעניין שבשגרה לתנודתיות גבוהה במיוחד שעשויה לנוע לשני הכיוונים, לא ניתן לראות בשינויים בשווי הנובעים מעצם תנודתיות זו כ'שינוי נסיבות' המצדיק שינוי ההחלטה המקורית (וזאת להבדיל מעליית שווי נכס מעוקל הנובעת משינוי קבוע בערכו, כגון עליית ערך מקרקעין מעוקלים בעקבות שינוי ייעודם).
"אם תאמר אחרת, הרי שייווצר מצב א-סימטרי, במסגרתו כל אימת ששווי הנכס המעוקל יעלה, יידרש שחרור חלק מהעיקול, וזאת מבלי שתובטח אפשרות המעקל להגדיל את העיקול, במקרה שתתרחש ירידה בשווי הנכס המעוקל לאחר מכן. כתוצאה מכך אם שווי הנכס יעלה תחילה וירד לאחר מכן, עלולה המדינה למצוא עצמה עם עיקול ששוויו נמוך מהסכום הראשוני שעוקל להבטחת החבות... כשם ששווי הביטקוין עלה בתקופה שחלפה, כך יכול הוא גם לרדת, ואין לדרוש מפקיד השומה לשאת בסיכון כי שער המטבע יירד".
גרוסקופף מוסיף: "פקיד השומה נהג בהגינות כלפי המבקשים, ואפשר להם לקבל החלטת השקעה (ואולי מוטב לקרוא לילד בשמו, הימור), כרצונם: מעוניינים הם להוסיף להמר על עלייה בשווי הביטקוין, יכולים הם להותירו בידי המדינה, ובמקרה שבמועד מימושם יעלה שווי המעוקלים על גובה החוב לפקיד השומה, תועבר היתרה לידיהם; מעוניינים הם לממש (באופן חלקי) את הרווח שנוצר להם מההשקעה בביטקוין בשלב זה, יכולים הם להורות לפקיד השומה להמיר את אותו חלק הנדרש לכיסוי החוב המובטח למטבע ישראלי, ויתרת הביטקוין שתיוותר תוחזר לידיהם, ויעשו בה כרצונם. כן, פתוחה בפניהם הדרך לעתור להמרת הביטקוין בערובה מתאימה. כל האפשרויות הללו פתוחות בפניהם. מה שאין הם יכולים לעשות הוא לכפות על פקיד השומה לקחת פוזיציה בהימור על שוויו העתידי של מטבע הביטקוין".
שמואלי חויבו בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את שמואלי ייצג עו"ד איתן פינקלשטיין, ואת המדינה - עו"ד יורם הירשברג.

תאריך:  29/07/2021   |   עודכן:  29/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: עליית הביטקוין לא תשנה את מספר המטבעות שעיקלה המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החקלאות, עודד פורר, הורה על פתיחת מכסת ייבוא הביצים לישראל    במשרדו דיווחו על מידע שהגיע בדבר כוונת מגדלי הביצים לחבל באספקת הביצים לצרכנים בישראל לקראת חגי תשרי    פורר: הדוגמה הטובה ביותר מדוע אסור שיהיה מונופול בתחום המזון
איציק וולף
רעידת האדמה התרחשה בעומק של 35 קילומטרים בצפון האוקיינוס השקט, סמוך לחצי האי של אלסקה    אזהרת צונאמי פורסמה באמריקה הצפונית וברוסיה    גם ביפן ובניו-זילנד בוחנים האם קיים חשש לפגיעת גלי ענק
איציק וולף
מאות חקלאים הפגינו בצמתים מצפון הארץ ועד דרומה נגד כוונת משרדי האוצר והחקלאות לפתוח את השוק לייבוא פירות וירקות חופשי מחו"ל    "מהלך חד-צדדי ברפורמה יחזיר את ישראל 70 שנה אחורה, יערער את חוסנה וביטחונה ויתלה את יכולתה להאכיל את אזרחי ישראל במזון טרי ואיכותי בחסדיו של ארדואן"
איציק וולף
המרכז האמריקני לשליטה במחלות החמיר את אזהרת המסע הבריאותית לישראל לרמה 3 מתוך ארבע    "בשל המצב העדכני בישראל, כל הנוסעים עלולים להיות בסיכון להידבק בווריאנטים של נגיף הקורונה ובהפצה שלהם"
איציק וולף
משרד התקשורת דרש מחברת הסלולר שבבעלות חברת סלקום להחזיר את יתרת סכום ההטבה שניתנה לה, העומד נכון להיום על 59 מיליון שקל    סלקום הודיעה: אין בהחלטה כדי להשפיע על התוצאות הכספיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il