X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בור שנפער כתוצאה מתקיפת צה"ל בלבנון אתמול [צילום: מוחמד זעתרי/AP]
חיזבאללה נטל אחריות לירי
מטח לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל
למעלה מעשר רקטות נורו מכיוון דרום לבנון, ומערכת כיפת ברזל יירטה כמה מהן חיל-התותחנים הגיב באש ארטילרית חיזבאללה מאיים להרחיב את טווח הטילים הירי מתבצע יממה לאחר תקיפת ישראל בלבנון בעקבות שיגורים לעבר אצבע הגליל
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

בשעה 10:55 (יום ו', 6.8.21) נשמעו אזעקות בצפון רמת הגולן, ביישובים נווה אטי"ב ועין קנייא ובשניר שבגליל העליון. תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים של מטחי רקטות. דובר צה"ל מסר: "למעלה מעשר רקטות נורו משטח לבנון לשטח ישראל, מרביתן יורטו על-ידי לוחמי ההגנה האווירית והיתר נפלו בשטחים פתוחים במרחב הר דב. העורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון, בשגרה מלאה".
הירי מתבצע יממה לאחר תקיפת ישראל בלבנון בעקבות שיגורים לעבר קריית שמונה. ארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי ואיים: "יש לנו טילים שמכוונים לחיפה ולאזורים הרגישים. אם הכיבוש הישראלי יתקוף את לבנון נרחיב את טווח הטילים בזמן שנחליט".
מדובר בירי מטח רקטי מכיוון דרום לבנון (באזור חוות שבעא), ובכמה יירוטים, ככל הנראה 15 מיירטים, של מערכת כיפת ברזל. דווח על כמה נפילות בשטחים לא מאוכלסים במרחב הר דב ובשריפות קוצים שנגרמו כתוצאה מכך. תותחי צה"ל משיבים באש ארטילרית.
בצפון הארץ שוהים בתקופה זו נופשים רבים. מפיקוד העורף נמסר כי בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון. עם זאת, מרענן הצבא את הנחיות ההתנהגות בקבלת התרעה לירי רקטות - בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו במשך 10 דקות.

מסמך נטילת האחריות של חיזבאללה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

תאריך:  06/08/2021   |   עודכן:  06/08/2021
+סמוטריץ': הממשלה תקבל מאיתנו גיבוי לשינוי המשוואה בלבנון
12:44 06/08/21  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי "הממשלה תקבל מאיתנו כל גיבוי שהיא תידרש לשינוי המשוואה, ללא שום חשבון פוליטי. ביטחון ישראל מעל הכל".
לדבריו, "‏חיזבאללה חייב לקבל מסר לפיו אין לנו שום כללי משחק מולו וממילא אין לו שום יכולת לשלוט בעצימות המערכה ולנווט אותה לפי צרכיו (בעיקר הפנים-לבנוניים בהקשר המשבר האזרחי הכבד שפוקד את המדינה, אבל לא רק). אני קורא לממשלה להורות לצה"ל לנצל את ההזדמנות הזו ולשנות את המשוואה".
עוד אמר: "חיזבאללה מנסה בירי הזה לשמור על 'כללי המשחק' ולמנוע מאיתנו לשנות אותם (ירי מדוד מחוות שבעא לעבר הר דב ולא על ישובים בתגובה לירי הישראלי שנתפס אצלם כהפרת כללי המשחק). וזו בדיוק הבעיה. כללי המשחק המסוכנים שהתקבעו כאן מאז מלחמת לבנון השנייה מאפשרים לחיזבאללה להתעצם בהיקפים אדירים ‏ולשמר 'שגרת טרור בעצימות נמוכה' עם ירי מעת לעת לעבר הצפון, מעורבות בתכנון פיגועים נגד גורמים ישראלים בחו"ל, ושמירה על מתיחות ביטחונית תמידית. אסור שיהיו לנו 'כללי משחק' מול חיזבאללה ולכן התגובה הישראלית לירי היום חייבת להיות חסרת פרופורציה בעוצמתה ובפגיעתה בחיזבאללה ובלבנון. ‏לא עוד 'כללי משחק'. אלא פגיעה קשה בתשתית הצבאית והאזרחית של הארגון ושל מדינת לבנון".

+בלשכת רה"מ מתדרכים שאין כוונה להסלמה
12:38 06/08/21  |  עידן יוסף

בסביבת ראש הממשלה בנט ובכירי מערכת הביטחון מתדרכים כי פניה של ישראל לא להסלמה בצפון אלא לסגירת האירוע. במקביל, ראש האופוזיציה נתניהו ביקש מחברי האופוזיציה שלא להגיב בנושא.

+רה"מ מקיים התייעצות ביטחונית בעקבות מתקפת חיזבאללה
12:09 06/08/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה, נפתלי בנט, עודכן במתרחש בצפון. הוא מקיים התייעצות עם שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובכירי מערכת הביטחון.

+לבנון: פורסמה תמונת הטנדר ששיגר את הרקטות
12:08 06/08/21  |  עידן יוסף

צבא לבנון תפס את הרכב שממנו שוגרו הרקטות. כפי הנראה, מדובר בשיגור של 21 רקטות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטח לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין אם נתניהו מאחורי המהלך
חשדנית  |  6/08/21 12:26
2
ביבי הורה לליכוד-לא להתבטא
חשדנית  |  6/08/21 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הפציצו תשתיות טרור ומרחבים שמהם שוגרו אתמול רקטות לעבר קריית שמונה    "מדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה. צה"ל מזהיר מהמשך נסיונות הפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה"
מירב ארד
שני שיגורים נפלו בשטח ישראל    כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים בשטח לבנון    מד"א מעניק טיפול ל-4 נפגעי חרדה    בקריית שמונה הוחלט לפתוח את המקלטים    בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול
איציק וולף
תושבי מעיין ברוך וכפר יובל הונחו להישאר בבתיהם    כוחות צה"ל וכיתות הכוננות של היישובים ערכו סריקות ובסופן הונחו התושבים לחזור לשגרה
עידן יוסף
בהודעה רשמית טענו הבריטים כי "בסבירות גבוה אירן עומדת מאחורי המתקפה"    הרמטכ"ל כוכבי שוחח עם עמיתו הבריטי • רה"מ בנט הבהיר: נעביר לאירן את המסר בדרכים שלנו    טהרן הכחישה מעורבות באירוע
איציק וולף
שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח במהלך סוף השבוע עם שרי החוץ של בריטניה ושל רומניה ועם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן    במוקד השיחות: הפעילות המשותפת הנדרשת מול הטרור האירני, והצורך בתגובה דיפלומטית מתואמת, ממשית, ויעילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il