X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המומחים המטפלים המליצו לחולה סרטן לתת טיפול תרופתי בקיטרודה במינון של 200 מ"ג, הטיפול אושר ע"י קופת החולים, אבל מספר ימים לאחר קבלת האישור מקופת החולים הודיעו לחולה מהקופה כי לא יאושר המינון שהומלץ ע"י המומחה המטפל בבית החולים אלא מינון נמוך יותר של 164 מ"ג וזאת בחישוב לפי משקל גופו
▪  ▪  ▪
משרד הבריאות. הנפיק נייר עמדה [צילום: איתמר לוין]

נציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות הוציאה לאחרונה נייר עמדה ראשון בסוגו בו הודיעה לכל קופת החולים בארץ שאסור להן לספק למטופלים תרופות לפי משקל גופם ולא במינון לפיו רשומה התרופה במשרד הבריאות.
נייר העמדה הופק בעקבות תלונה של חבר קופת חולים כללית בן 74, שחלה בסרטן ריאות גרורתי. המומחים המטפלים המליצו לתת לו טיפול תרופתי בקיטרודה במינון של 200 מ"ג, הטיפול אושר ע"י קופת החולים, אבל מספר ימים לאחר קבלת האישור מקופת החולים הודיעו לחולה מהקופה כי לא יאושר המינון שהומלץ ע"י המומחה המטפל בבית החולים אלא מינון נמוך יותר של 164 מ"ג וזאת בחישוב לפי משקל גופו. יצוין כי קיטרודה נחשבת לתרופה יקרה מחירי קיטרודה ברוב בתי המרקחת גבוהים יותר מ-8,500 ש"ח לאמפולה.
המטופל התלונן בפני נציבות תלונות הציבור וטען שההמלצה שקיבל ממומחה בכיר הייתה למינון של 200 מ"ג וגם הובהר לו כי זהו המקובל בארץ ובעולם לטיפול בסרטן ממנו הוא סובל, אבל הקופה לא קיבלה את המלצת המומחה על מינון של 200 מ"ג ועמדה על כך שדי במינון לפי משקל גופו ואף ביססה את טענתה על מחקרים שנערכו בארה"ב.
הקופה אינה רשאית לכפות מינון לפי משקל החולה
לאחר שמשרד הבריאות בחן את סירוב הקופה לספק את התרופה במינן המבוקש, והתברר כי המינון המבוקש על-ידי המומחים שטיפלו בחולה מקובל בארץ, הוציאה נציבות קבילות הציבור נייר עמדה שקובע כי הקופה אינה רשאית "משיקולים כלכליים" לכפות על הרופא המטפל מתן טיפול במינון לפי משקל שאינו כלול ברישום התרופה. המינון, כך קובע נייר העמדה צריך להיעשות לפי שיקול דעתו המיטבי של הרופא המטפל. הנציבות הודיעה כי בכל מקרה בו הקופה מספקת תרופה בניגוד לעמדת הרופא/ת המטפל/ת, יש לפנות אליה.
הזכות לקבלת תרופות במינון המומלץ על-ידי הרופא המטפל
בעקבות המקרה הודיעה האגודה לזכויות החולה לכל חבריה לחבריה כי לפי בחוק ביטוח בריאות ממלכתי התשנ"ד - 1994 כי על הקופה לספק את התרופה במינון המבוקש לפי שיקול דעת הרופא המטפל.

תאריך:  09/08/2021   |   עודכן:  09/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קופ"ח החליטה לספק תרופה יקרה לפי משקל החולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אלול טוענת שקפלן - אשר הגן עליה בתוקף כאשר הוגשה עתירה לבג"ץ נגד מינויה - מנסה כעת לפטר אותה משום שדחתה את דרישתו לשנות כללי מכרזים ואת נסיונותיו להטותם
עידן יוסף
זאב אלקין יעמוד בראש ועדת השרים לדיור ולתחבורה וממלאת מקומו תהיה מרב מיכאלי    זו הפעם הראשונה שבה קם קבינט משותף    הממשלה אישרה הקמת שלוש ועדות שרים נוספות
איציק וולף
חוקרים אמריקנים טוענים כי כל עוד אין מספיק מנות חיסון עבור אוכלוסיית המדינות העניות, באופן שיביא להתפשטות בלתי נשלטת של זן הדלתא במדינות הללו, לא יעזרו גם זריקות הדחף שיקבלו אזרחי המדינות העשירות אל מול הוריאנטים האלימים והמידבקים יותר מתמיד שעלולים להתפתח ולהתפשט בעולם
עידן יוסף
אביו השכול של רבש"ץ נירים שנהרג מפגיעת פצמ"ר לפני שבע שנים בדיוק, נמצא מת לצד קבר בנו    שרד את השואה אך לא את השכול
עידן יוסף
אלי אבידר מסביר לראשונה כי הסכים להתמנות לשר כדי לקדם חוקי דמוקרטיה נגד נתניהו ובהם הגבלת כהונה, איסור כהונת נאשם בפלילים, חקירת פרשת הצוללות וחשיפת פרוטוקולי קבינט הקורונה    "רציתי להיות חלק מהממשלה הזאת. רציתי להיכנס פנימה ולעשות מה שניתן כדי לשנות את ההתנהלות מבפנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il