X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלת מניות מיעוט טוענת למעשים פסולים:

"בן-זקן ונניקשווילי משכו עשרות מיליונים"

קורן היא בעלת 25% ממניות חברת ברגיל, בעלת קרקע יקרת ערך באילת, בה שולטים נניקשווילי ובן-זקן טוענת שהם השתמשו בחברה כדי ליטול הלוואות לטובת חברות אחרות שבבעלותם וביצעו רישומים כוזבים בדוחותיה מעריכה את שווי החברה ב-353 מיליון שקל ודורשת שהשניים ירכשו את מניותיה
▪  ▪  ▪
נניקשווילי ובן-זקן. שותפים בנדל"ן ואנרגיה [צילום: פלאש 90]

ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי ביצעו במשך שנים פעולות פסולות בעשרות מיליוני שקלים בחברה בה הם שולטים, ואשר בבעלותה קרקע יקרת ערך בתחנה המרכזית באילת ובשטחי מסחר סמוכים. כך טוענת מירי קורן, בעלת מניות מיעוט בחברה וקרובת משפחה של נניקשווילי, בתביעה שהגישה (יום ג', 10.8.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בן-זקן וננישקווילי שותפים בעסקים רבים בתחומי הנדל"ן והאנרגיה. המחלוקת נוגעת לחברת ברגיל, שננישקווילי מחזיק ב-42% ממניותיה, 28% בידי בן-זקן, קורן היא הבעלים של 25% ועוד 5% בידי כדורגלן העבר חיים רביבו (מנאשמי פרשת דוד ביטן). קורן מזכירה גם את עו"ד מירב גולן, אחותו של בן-זקן, שלדבריה מחזיקה כיום יחד עימו ב-50% ממניות חברת הנדל"ן סטאר והיא היועצת המשפטית של ברגיל; ואת יהודית ויצמן, שהייתה יו"ר ברגיל עד החודש שעבר ומשמשת יו"ר חברת סגול השקעות שבשליטת בן-זקן ונניקשווילי.
לדברי קורן, בשנת 2009 הציע לה אביה (בן-דודו של נניקשווילי) בשמו של נניקשווילי להצטרף לחברה, והיא נתנה לה הלוואת בעלים בסך 6 מיליון דולר; קורן מציינת שהיא אינה אשת עסקים אלא מנהלת שירות תעסוקה בעיריית מודיעין. לדבריה, השקעתה באה לאחר שבן-זקן וננישקווילי מסרו לה שצפוי שינוי ייעוד של הקרקע שבבעלות ברגיל, מה שיניב לה רווח ניכר. שינוי ייעוד שכזה לא בוצע, היא טוענת. בפועל, בן-זקן ונניקשווילי הוציאו מהחברה שלא כדין עשרות מיליוני שקלים ובספריה בוצעו רישומים כוזבים - טוענת קורן.
בשנת 2016 נטלה ברגיל הלוואה בסך 36.5 מיליון שקל מחברת מניף בריבית שנתית של למעלה מ-14%, למרות שלא הייתה זקוקה לה ולמרות שיכלה לקבל אשראי בנקאי בריבית כמעט אפסית. לטענת קורן, ברגיל שעבדה לטובת מניף את הקרקע שברשותה, העבירה 27 מיליון שקל מתוך ההלוואה לחברת סטאר ונשאה בתשלום ריבית הנשך.
בשנת 2017 נטלה חברת סגול הלוואה משלה מחברת מניף לצורך עסקת נדל"ן של בן-זקן ונניקשווילי, וגם היא שעבדה את הקרקע של ברגיל לצד שעבוד הקרקע שנרכשה. ואילו בשנת 2018 נטלה סגול ממניף הלוואה בסך 71.5 מיליון שקל, שחררה את השעבוד על הקרקע שרכשה בשנה הקודמת והותירה את הקרקע של ברגיל כבטוחה יחידה. עוד אומרת קורן, כי הוצאות המימון לבדן בגין הלוואות אלו הסתכמו ב-25 מיליון שקל, וכי רשות המיסים הסכימו להכיר רק ב-30% מהוצאות אלו משום שהן לא שימשו לצרכיה של ברגיל.
כאמור, קורן טוענת גם לביצוע רישומים כוזבים בספריה של ברגיל. לדבריה, דוחות 2018 שונו בדיעבד לאחר חתימת שומות עם רשות המיסים, הם נחתמו בידי המנכ"ל ללא ידיעת הדירקטוריון והוגשו לרשות המיסים. בדוחות גם נכתב כאילו הריבית לחברת מניף היא 5% בלבד לעומת 14.3% כפי שהיא בפועל. ואילו ההלוואה שנטלה סגול בשנת 2017 הועלמה מן הדוחות. בחודשים האחרונים העמיק הסכסוך בין הצדדים, כאשר ויצמן התפטרה מתפקידה לאחר העלאת טענותיה של קורן, ואילו קורן עצמה התפטרה בחודש שעבר מן הדירקטוריון לאחר ישיבה רוויית צעקות.
קורן מבקשת מבית המשפט למנות מומחה שיקבע את שוויה של ברגיל; לטענתה, הקרקע שלה לבדה שווה 276 מיליון שקל. עוד היא מבקשת לקבוע, כי לשווי החברה יש להוסיף את הפירות שקיבלו בן-זקן ונניקשווילי מן השימוש שלא כדין במשאביה החברה, אותם היא מעריכה ב-45 מיליון שקל. היא גם סבורה, כי יש להוסיף את עלויות המימון בהן נשאה ברגיל בסך 24 מיליון שקל, וכן 8 מיליון שקל שהועמסו על החברה שלא לצורך כהוצאות שכר ורכב. קורן מבקשת לחייב את בן-זקן וננישקווילי לרכוש את מניותיה ולהחזיר לה את הלוואת הבעלים, שלדבריה עומדת כיום על 28 מיליון שקל.
מדובר לפיכך בשווי חברה נטען של 353 מיליון שקל, כך ששווי מניותיה של קורן לדבריה הוא 88 מיליון שקל - וזאת, כאמור, בלא הלוואת הבעלים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יגאל דורון, גיל זבצקי ואריאל שטרקמן, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  10/08/2021   |   עודכן:  10/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בן-זקן ונניקשווילי משכו עשרות מיליונים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מירב ארד
על בסיס ממצאים ראשוניים נמצא כי בקרב מושתלי לב, ריאות כבד וכליה בבילינסון, החיסון השלישי הגדיל פי 2 את מספר המושתלים שפיתחו נוגדנים לקורונה
יצחק דנון
המדינה: בעליה של מסעדת אבו גוש לא הגיש לרשות המיסים בשנים 2019-2018 דוחות על הכנסותיה של המסעדה, שהסתכמו ב-8 מיליון שקל
מירב ארד
השביתה תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים    כל מוקדי החברה, בהם שירות, תפעול ורכש, יפעלו במתכונת שבת. לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות    החברות בתגובה: "מכבדים את זכות העובדים לשבות, תוך שמירה על אחריות ומקצועיות כלפי לקוחות"
איתמר לוין
כוכב-העל הארגנטינאי שוחרר מברצלונה לאחר שהליגה לא אישרה את חוזהו המקוצץ    ישתכר בפריז 105 מיליון אירו נטו בשלוש עונות ויקבל גם מענק חתימה בסך 30 מיליון אירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il