X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתגובה לאישור החוק אמר יו"ר הכנסת, מיקי לוי, כי מדובר בגזל מקומם המהווה גם פגיעה בזיכרון השואה והודיע כי יימנע מהקמת קבוצת ידידות בין הכנסת לבין האסיפה הלאומית הפולנית "על נשיא פולין להטיל וטו"
▪  ▪  ▪
יהודים בגטו ורשה. רצחת וירשת [צילום: גיאורג וילי, וורמאכט; עיבוד: יוסי בירן]

הפרלמנט בפולין אישר את החוק המגביל תביעות על רכוש ממלחמת העולם השנייה, האמור למנוע מיורשי פולנים לתבוע את הרכוש שנגזל ממשפחותיהם על-ידי הנאצים ועל-ידי פולנים במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר שנשיא פולין אנדז'יי דודה יחתום על החוק הוא ייכנס לתוקף.
במהלך החקיקה הוכנסו בחוק הרכוש שני תיקונים: אי-החלה רטרואקטיבית שלו על תביעות רכוש שכבר הוגשו ואשר נמצאות בהליכי בירור, ומתן ארכה של שלושה חודשים נוספים מרגע כניסת החוק לתוקף לצורך הגשת תביעות רכוש.
בתגובה לאישור החוק אמר יו"ר הכנסת, מיקי לוי, כי מדובר בגזל מקומם המהווה גם פגיעה בזיכרון השואה. "ההחלטה של פולין ללכת בדרך הפסולה הזו, פוגעת ביחסי שתי המדינות ובידידות ששררה ביניהן. במצב דברים זה אין מקום להקמת קבוצת ידידות בין הכנסת לשני בתי האסיפה הלאומית של פולין המקיימים בדרך קבע פעילויות שונות לחיזוק הקשר בין המדינות. אני קורא לנשיא פולין שלא לחתום על הצעת החוק הבזויה הזו", אמר.
גם השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, קראה לנשיא פולין, אנדז'יי דודה, להטיל וטו על החוק. "אנו קוראים לנשיא פולין להשתמש בסמכות הוטו שבידו על-מנת לעצור את החוק הפולני אשר מבזה את ההיסטוריה של העם היהודי, את זיכרון הניספים בשואה, ומבזה לא פחות את האומה הפולנית עצמה. את העבר לא ניתן לשנות", אמרה. לדברי השרה כהן, עצוב שהפרלמנט הפולני בוחר לעשות שימוש ציני בשינוי כללים משפטיים, כשהתוצאה הברורה היא חסימת אפשרותם של יוצאי פולין להגיש את תביעותיהם. "ההחלטה למנוע מיהודים את הזכות לתבוע את רכושם ההיסטורי היא עוול משווע. לא פותרים עוול היסטורי, בעוול משפטי", אמרה.

"פולין לא אחראית למעשי הנאצים, אבל מרוויחה מהם"

״אנחנו זועמים על ההצבעה היום בבית התחתון הפולני שאינה הוגנת ליהודים ושאינם יהודים", אמר גדעון טיילור, יו"ר הפעולות בארגון היהודי העולמי להשבת רכוש (איל״ר-WJRO), הארגון העולמי שמוביל את הפעולות להשבת הרכוש במרכז ומזרח אירופה.
לדבריו, אם הצעת החוק תיחתם על-ידי הנשיא דודה, ממשלת פולין תבטל באופן חוקי את האפשרות של בעליהם החוקיים של רכוש לקבל פיצוי על מה שנלקח מהם. "פולין, כמובן, אינה אחראית למה שעשתה גרמניה הנאצית בזמן השואה. עם זאת, יותר משלושים שנה לאחר נפילת הקומוניזם, פולין עדיין מרוויחה מרכוש זה שלא כדין. השבת רכוש היא יותר מכסף - עבור ניצולי שואה רבים ובני משפחותיהם, בית הוא הקשר הפיזי האחרון שנותר לחיים שהם ניהלו פעם, למדינות בהן נולדו ולעיירות בהן גדלו, לפני שהחיים התנפצו", אמר.

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  12/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה הגבלת תביעות רכוש ממלחמה"ע השנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יוראי להב הרצנו
האנטישמיות הפולנית לא נשארת רק בגבולות הרשתות או רק בקמפוסים או רק בקרב הארגונים הקיצוניים, והיא בהחלט אינה מסתכמת בטוקבקיסטים. היא מקבלת דרור כרגע דרך הדלת הראשית, בחקיקה ראשית, בתוך הפרלמנט הפולני, המבקש לשכתב את ההיסטוריה מתוך עיוורון ובורות
איתמר לוין
זה עוד לא כאן, אבל ממשלות כמו ארה"ב, צרפת, איטליה ובריטניה מחייבות במידה זו או אחרת התחסנות כתנאי לחזרה לעבודה ולכניסה למקומות ציבוריים
הרצל חקק
הקריאה בשורות שיריו מצמררת, ההד חוזר, אלה פסיעות הצללים האבודים במחנות המוות, וזה המשורר שהפנים את נשמותיהם של הנספים בקרבו, זה משה המשורר שנצר הכל בלב
מנחם רהט
החלטתם האנטי מוסרית והאנטי יהודית של הפולנים, למנוע תביעות רכוש בבעלות יהודית, מהווה תוספת חטא על פשע
צבי גיל
דה מרקר, המגזין הכלכלי היומי של הארץ, הוא המגאפון למאקרו כלכלה ולעסקים, ומנוף שיווקי של מוספים וכנסים, אך אינו מוצא לראוי לעסוק בנושא הרכוש היהודי בפולין, שלו יש רבבות יורשים בישראל, או ביתרת השילומים מגרמניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il