X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט, קורא לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לעמוד מול הלחצים ולהימנע מהענקת פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך "מכבד את פסיקת בג"ץ אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם. תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל"
▪  ▪  ▪
פרופ' גולדרייך. "איוולת מוחלטת" [צילום: יוטיוב]

שר החינוך לשעבר, ח״כ יואב גלנט, אמר (יום ו', 13.8.21) כי הוא מכבד את פסיקת בג"ץ המבקשת להפוך את החלטתו לשלול את פרס ישראל מפרופ' עודד גולדרייך, אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם.
"אי אפשר להפריד בצורה מלאכותית, לצורך הענקת הפרס, בין גולדרייך "המדען" לבין גולדרייך "המחרים", בפרט כאשר פעולותיו של גולדרייך חותרות תחת אותה אקדמיה ישראלית שבזכותה הוא גם הגיע להישגיו המדעיים. כשמדינת ישראל מעניקה את פרס ישראל לגולדרייך "המדען", היא גם מכשירה בעיני רבים את גולדרייך "המחרים", מרפה את ידיהם של מתנגדי תנועת החרם ומהדקת את לולאת החנק על צווארה של אוניברסיטת אריאל. זו איוולת מוחלטת. לו ידעו מקימי המדינה שפרס ישראל בגין הישגים אקדמיים בתחום מדעי המחשב יוענק למדען הפועל על-מנת לפגוע באקדמיה הישראלית, הם היו מתהפכים בקברם", אמר גלנט.
לדבריו, תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל ועל אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "את פעילותם של תומכי תנועת החרם יש לגנות, לא להוקיר. פרופ' גולדרייך אומנם טען לצורך קבלת הפרס כאילו הוא אינו תומך של תנועת החרם, אך מעשיו העקביים לאורך שנים, כדוגמת פעולותיו (לרבות מהעת האחרונה) לקידום חרם על אוניברסיטת אריאל, הם, לכל הפחות, תמיכה דה-פקטו בתנועת החרם, במטרותיה ובשיטות הפעולה שלה, מעבר להיותם הפרה אפשרית של חוקי המדינה", ציין.
גלנט הוסיף כי הוא מקווה ששרת החינוך תפעל ביושרה, תעמוד איתנה נגד מכבש הלחצים שהופעל גם עליו בניסיון לשכנע אותו להעניק את הפרס לגולדרייך, "ותקבל את ההחלטה הנכונה מבחינה מוסרית וערכית", כלשונו.

תאריך:  13/08/2021   |   עודכן:  13/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אי אפשר להפריד בין גולדרייך המחרים למדען"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגיון של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד
אוליבר וונדל   |  14/08/21 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
איתמר לוין
בג"ץ ביטל את החלטתו של השר הקודם גלנט שלא להעניק את הפרס למומחה המחשב והורה לשאשא-ביטון לשקול אותה מחדש - לאור הפסיקה ולפיה הפרס הוא על הצטיינות מקצועית ואין לשקול דעות אישיות
איתמר לוין
אומר בבג"ץ שיש לבטל את החלטתו של גלנט שלא להעניק את הפרס לעודד גולדרייך בנימוק שהוא תומך בחרם על ישראל, משום שאין זה מקרה כה קיצוני המצדיק התערבות בהחלטת ועדת הפרס
איציק וולף
במכתב שנשלח לגולדרייך ביום ראשון על-ידי יועץ של שר החינוך, יואב גלנט, התבקש להסביר את נסיבות חתימותיו על עצומות פוליטיות ואת עמדתו ביחס אליהן אז, והיום    עו"ד מיכאל ספרד: "אין שום תוחלת משפטית לשימוע שאליו זימנתם את מרשי, הפגישה היא שימוע בפני מה שראוי לכנות ועדה לבירור נאמנות ולגילוי סטיות פוליטיות נוסח ישראל, שלמרבה הבושה החליט שר החינוך להקים"
אלישע האס
מי שקורא לפעולות הפוגעות באינטרסים ופעולות של המדינה, ובחלקים גדולים מציבור האזרחים, לא ראוי להיות מופת ולא ראוי להוקרה כה גבוהה כפרס ישראל
זלמן שובל
"פרס ישראל" איננו מוטה פוליטית, וגם איננו צריך להיות כזה, אך מותר לצפות מהזוכים בו — אם לא להפגין אז לפחות להפנים שאין לשמוט את הקרקע מתחת לרגליה של המדינה שמעניקה אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il