X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קבע כי עתירתם של 12 פלשתינים שטענו כי הם בעלי הקרקעות במקום היא עתירה מוקדמת וכי טענתם ספקולטיבית ונעדרת בסיס עובדתי השופט עמית: טוב יעשו הגורמים המוסמכים אם יבחנו כיצד התאפשרה פלישה בלתי חוקית בהיקף המוני שכלל הקמתם של 50 תשתיות מבנים שאוכלסו על-ידי מאות אנשים, וכל זאת, תחת עינם של גורמי הביטחון
▪  ▪  ▪
[צילום: הלל מאיר/פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה עתירה שהוגשה נגד ההסדר שעל פיו תוקם ישיבה במאחז אביתר ושתתקיים במקום נוכחות ישראלית רציפה עד לבירור סטטוס הקרקעות ועד להכרזה עליהן כאדמות מדינה ככל שהמהלך יתאפשר.
12 העותרים טענו כי הם בעלי הזכויות במקרקעין שעליהם הוקם המאחז ובאדמות הסמוכות לו, ושעל כן מדובר ב"הסכם בלתי חוקי בעליל", אשר נחתם בחוסר סמכות ופוגע באופן אנוש בשלטון החוק. לטענתם, משמעותו העיקרית של המתווה היא כבילת ידם של המשיבים מלאכוף את החוק, והשעיית יישומו של הדין החל באזור.
המדינה טענה מנגד כי מדובר בעתירה מוקדמת וכי טענת העותרים שתוצאות הסקר ידועות מראש וצפויות לקבוע כי מרבית אדמות המאחז הן אדמות מדינה היא טענה ספקולטיבית נעדרת בסיס משפטי או עובדתי.
שופט בית המשפט העליון דוד מינץ קבע כי העתירה נסמכת בעיקרה על טענת העותרים לזכויות במקרקעין. לדבריו, כל עוד לא הסתיים הסקר עליו הורה המתווה, במסגרתו תיבדקנה טענות העותרים לזכויות במקום, טענות העותרים נסמכות על מסד ספקולטיבי ומשוער. עוד הוסיף כי אין כל בסיס לטענה, שלא לומר ההשערה, כי תוצאות הסקר ידועות מראש. בייחוד לנוכח המתווה המפורסם שלפיו כל מבנה שיימצא כי נבנה על אדמות פרטיות - יפונה.
השופטים יעל וילנר ויצחק עמית הצטרפו לדעתו של השופט מינץ. השופט עמית העיר בשולי פסק הדין כי ללא קשר לתוצאות הסקר שעתיד להיערך על-פי המתווה, טוב יעשו הגורמים המוסמכים אם יבחנו כיצד התאפשרה פלישה בלתי חוקית בהיקף המוני שכלל הקמתם של 50 תשתיות מבנים שאוכלסו על-ידי מאות אנשים, וכל זאת, תחת עינם של גורמי הביטחון. לדבריו, בדיקה זו נדרשת בייחוד לנוכח תשובת המדינה שלפיה הקמת המאחז הבלתי חוקי לוותה בערעור היציבות הביטחונית במרחב בתקופה ביטחונית מורכבת ששררה במדינה במהלך מבצע "שומר החומות", מה שהצריך מן הסתם הקצאה של משאבי ביטחון רבים.

תאריך:  15/08/2021   |   עודכן:  15/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירה נגד מתווה מאחז אביתר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופטי בג"ץ בריאים. הסירו דאגה
עובד 1  |  15/08/21 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מודאג מאוד מהיחלשות מעמדה של הרש"פ בגדה ומאפשרות השתלטות תנועת חמאס עליה. ראש ה-CIA וויליאם ברנס נועד עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודן עמו בדרכים לחיזוקה של הרש"פ,ממשל ביידן סבור כי הדרך הטובה ביותר כעת היא לחזק את הכלכלה הפלשתינית
עידן יוסף
בחברון מנע חייל מעבר לשכונה היהודית והגיע לעימות מול חבר הכנסת אחמד טיבי    בן-גביר: "ח"כ טיבי תקף את החייל ויש להעמידו לדין"
ציפי לידר
הלקסיקון העברי 'התעשר' בביטוי האומלל מבית היוצר של איילת: להכיל את המתים    אסטרטגיה או פליטת פה? מה זה משנה    קבלו מקור מודיעיני חדש מבית היוצר של ממשלת בנט - המקהלה הערבית    חיסונים? תשאלו את אורית פרקש, לצד תזכורת קטנה    ולקינוח פסוקו
איתן קלינסקי
יוסף מיוחס מתאר את ילדותו המאושרת בכפר סילואן, מתאר את אהבתו וגעגועיו לשכניו הערבים ולתרבותם
איתן קלינסקי
שרברב פלשתיני בן 41 נהרג, כי מוט הברזל שהיה בידו עורר חשד, ילד פלשתיני בן 12 נורה כשישב במכונית, שני ילדים נוספים שישבו באותו מושב נפצעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il