X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
חישוב מסלול מחדש
רפורמה בהכשרת רוכבי דו-גלגלי
תוכנית לימודי הרכיבה מבוססת על זו של מכוניות. מהלך משותף של אגף הרישוי והרלב"ד מכריז על מחקר-חלוץ לכ-300 קטנוענים ואופנוענים להקניית "תפיסת הסיכון" מהמסקנות ניתן יהיה ליצור תוכנית ייעודית שתקנה כלים לרוכבים ותיקים כיצד להימנע מכניסה למצבי סיכון
הסיכוי של אופנוען למות בתאונה - פי 16 מבמכונית
עידן יוסף
מנכ"ל הרלב"ד: מאז אמצע 2019 אין תקציב למיגן מעקות הבטיחות * יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: 52 רוכבי אופנוע נהרגו מאז תחילת השנה - זה מצב חירום שחייבים לטפל בו * זינוק של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה
לרשימה המלאה

רוכבי אופנוע מעורבים בתאונות קטלניות פי 11 מחלקם בנסועה, ונמצאים בסיכון גבוה פי 15 להיות מעורבים בתאונה חמורה בהשוואה לרכב פרטי. לאחר עבודת מטה יסודית וממושכת, מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מכרז לקיום מחקר-חלוץ להכשרת רוכבי דו-גלגלי. במסגרת הניסוי, בו ישתתפו כ-300 רוכבים, ילמדו המשתתפים סוגי התנהגות מבוססי מחקר כיצד להימנע מכניסה למצבי סיכון במהלך הרכיבה. המסקנות המחקריות והמעשיות שיופקו יוטמעו במהלך השנה הקרובה בשלב הכשרת הבסיס בלימודי הנהיגה וכן ישמשו עבור הכשרת הרוכבים הוותיקים.
"תפיסת הסיכון" היא היכולת "לקרוא" את הכביש, ולצפות לאירועים שעתידים לבוא ולהימנע מכניסה אליהם. גישה זו מורכבת מתפיסה ומיומנויות קוגניטיביות בשילוב של מיומנויות תפעוליות רלוונטיות של הרוכב ליישומה. תפיסת הסיכון והמיומנויות הנגזרות ממנה הן קריטיות למשתמשי הדרך, וככל שרמת תפיסת הסיכון נמוכה יותר, הסיכוי לתאונה גבוה יותר. מחקרים מלמדים כי הכשרה בנושא תפיסת הסיכון היא היעילה ביותר לשיפור הבטיחות בדרכים של רוכבי דו-גלגלי.
סמנכ"ל הסברה חינוך והכשרה ברלב"ד מסבירה כי "הבעיה בכניסה למצבי סיכון והסתמכות על המיומנות לצאת מהם היא שלרוב לא קיימים התנאים והיכולת להגיב נכון לסיכון, באופן שיאפשר לצאת ממנו בבטחה". לדברי נחמה לאור דרורי, הסיבה לכך היא המורכבות ביישום התגובה לסיכון שדורש כשירות מירבית כל הזמן, בשילוב תנאים שאינם ניתנים לשליטה. כפי שעולה ממחקרים עדכניים בעולם, הגישה המתאימה ביותר להפחתת היפגעות של רוכבי אופנוע בהיבט הכשרתי היא פיתוח תפיסה ומיומנויות של מניעה מכניסה למצבי סיכון להבדיל ממיומנויות של התמודדות במצבי סיכון".

תהליך ההכשרה

הליך ההכשרה מורכב מיום או יומיים של הכשרה מרוכזת בני 8 שעות לימוד, ושני תרגילים נוספים באורך שעתיים וחצי שיתקיימו בשלושת החודשים שאחרי יום ההכשרה. ההכשרה תקנה למשתתפים כישורים ומיומנויות הנדרשים לצורך הימנעות מכניסה למצבי חירום, כגון האטה, פניות וצמתים, סטיות, תמרונים במרחב מוגבל, מעבר של מכשולים ובחירת מרחק ומהירויות בהתאם למצבי התנועה ולתנאי הדרך וכן תגובה למצב חרום. כמו-כן, התוכנית תכלול חשיפה לטעויות נפוצות ביישום התגובה לסיכון. הבולטות מבין טעויות אלו הן טעויות בבלימה, שגיאות בהאצה ושגיאות בהיגוי נגדי ובסטיות.
יומי ההכשרה המרוכזים יכללו צפייה בסרטונים, למידה עיונית בכיתה, ניתוח מקרים, הדגמה של מדריך רכיבה וכן בעיקר תרגול מעשי של המשתתפים. בתום ימי ההכשרה יתבצע מעקב אחר שיפור המיומנות ותפיסת הסיכון של המשתתפים בשני התרגילים ובדיווח עצמי של הרוכבים.
שניר זיידל, מנכ"ל הרלב"ד (בפועל) אומר כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים מעורבות הולכת ועולה של רוכבים בתאונות חמורות במקביל לעליה ניכרת במספר הכלים הדו-גלגליים שעולים לכבישי ישראל. כמחצית מהתאונות בהן מעורבים רוכבים הן תאונות עצמיות ולכן אנו רואים בהכשרת הרוכבים לתפיסת הסיכון כלי חשוב לצמצום היפגעות הרוכבים לצד הסברה, שיפור תשתיות, ואכיפה כלפי עברייני תנועה".
אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי, הוסיף כי "תוכנית לימודי הרכיבה שנמצאת בשימוש היום מבוססת על תוכנית הלימודים של מכוניות. לפני שנתיים עדכנו את מבחן הרכיבה וכעת אנחנו עובדים על עידכון תוכנית הלימודים לרכב דו-גלגלי. לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש יכולות פדגוגיות ומתודולוגיות, ואנחנו כותבים בשיתוף פעולה את התוכנית החדשה לדו"גים, כולל הקניית תפיסת הסיכון לרוכבים".

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מחקרים מראים שעייפות נהגי משאיות ואוטובוסים    היא גורם משמעותי בכחמישית מהתאונות במעורבות רכב כבד תנומות קצרות של 20-10 דקות מועילות יותר בהפחתת הסיכונים כתוצאה מעייפות מאשר תנומות ארוכות יותר
עידן יוסף
אושרה החובה להתקין מערכת שתמנע שכחת ילדים ברכב המסיע ילדים מתחת לגיל 4 - תידחה רק עד 1 במרס 2022 למרות בקשת שרת התחבורה לדחות את כניסת התקנה לתוקף עד ליוני 2022    עוד אושר: השרה מיכאלי תדווח לוועדה פעמיים על ההיערכות ועל התקדמות במתן סיוע וסבסוד - דיווח ראשון יתבצע עד 1 בנובמבר 2021 ודיווח שני עד 15 במרס 2022
איתמר לוין
החוק מורה לשלול לעשר שנים את רשיונו של מי שהורשע פעמיים בעשר השנים הקודמות בעבירות חמורות כגון נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה    אלרון קובע לראשונה: הכוונה היא למספר העונשים שהוטלו על הנהג ולא למספר העבירות בהן הורשע - פער היכול להיווצר כאשר מוטל עונש אחד על מספר עבירות
עידן יוסף
לנוכח שיעור ההיפגעות הגבוה בתאונות דרכים ובעיקר קטלניות בדרכים עירוניות ובתחומן של הרשויות המקומיות, בכוונת הרלב"ד להתקשר עם המועצה לישראל יפה", לקיום תחרות של רשויות מקומיות בתחום הבטיחות בדרכים במרחב העירוני    העלות - כ-264 אלף שקל
איתמר לוין
אלרון דחה את ערעורו של הנהג שדרס את הנער אילון שלו-אמסלם ונדון ל-12 שנות מאסר; אומר שדבריו של שגיא עלולים להתפרש כאילו ניהול ההגנה הביא להחמרה בעונש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il