X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]
תזכיר חדש של המשרד לשירותי דת:
סמכויות מפקחי כשרות יוסדרו בחוק
38 שנה שנה אחרי שנחקק איסור ההונאה בכשרות, יקבלו המפקחים סמכויות חקירה ואכיפה, לאחר שבמשך שנים פעלו מכוחם של חוקים אחרים הדבר צפוי לייעל את האכיפה ולמנוע הונאה
"אין לסמוך על כשרות השר כהנא"
עידן יוסף
מאות רבנים בכינוס חרום בירושלים דוחים את הרפורמות שמציע השר לשירותי דת * הרב הראשי לאו: "אנשים שהכשילו את חיזוק הכשרות הם מוחאים כפיים לרפורמה" * הרב שמואל אליהו: "כמו שאסור לרופא לשמוע לפקיד פוליטי איך לנתח ואיזו תרופה לתת, נאמר בצורה ברורה לממשלה: לא נשתף אתכם פעולה. איש לא יתן יד למהלך שנעשה ללא הרבנים הראשיים"
לרשימה המלאה

חוק איסור הונאה בכשרות שנחקק ב-1983 נועד למנוע הונאת צרכנים בכל הנוגע לכשרות המזון. החוק אוסר על בית עסק להציג עצמו ככשר אם לא קיבל תעודת הכשר, וזאת במטרה למנוע את הונאת הציבור שומרי הכשרות. החוק קובע נורמות פליליות הנוגעות לתחום ההונאה בכשרות, אולם לא מוסדרות בו סמכויות פיקוח ואכיפה הנוגעות לעבירות אלו.
ברבנות הראשית לישראל, המהווה יחידת סמך במשרד לשירותי דת, פועלת זה 14 שנה יחידה שנועדה לאכוף את איסור ההונאה בכשרות, אולם סמכויותיהם של עובדי היחידה לא הוסדרו עד כה בחוק איסור הונאה בכשרות כלל, ועל כן פעילותם מתבצעת באמצעות סמכויות שונות שניתנו להם מכוח חוקים אחרים כגון פקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות) וחוק העבירות המינהליות, וגם זאת באופן מוגבל ביותר, נתון המקשה על פיקוח ואכיפה יעילים.
תזכיר חוק שמפרסם (יום ג', 24.8.21) המשרד לשירותי דת מבקש להסדיר סמכויות פיקוח ואכיפה שיוענקו למפקחי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל. התזכיר מופץ במקביל לארגון-מחדש במערך הכשרות שמקדם השר מתן כהנא במסגרת חוק ההסדרים. עם זאת, מכיוון שמדובר בהקניית סמכויות אכיפה במישור הפלילי, שיש בהן, מטבע הדברים, כדי לפגוע בזכויות הפרט, אומר המשרד לשירותי דת כי דרך המלך היא לעגן אותן במסגרת של הליך חקיקה נפרד.
התזכיר המוצע מסמיך את השר למנות, מבין עובדי משרדו, מפקחים, שיהיו נתונות להם סמכויות שונות ובהם האפשרות לדרישת הזדהות, דרישת ידיעות ומסמכים, נטילת דגימות של מוצרים וחומרים, סמכות כניסה לבית עסק, ונטילת תעודת הכשר שאינה בתוקף.
המפקח יהיה מוסמך לבצע חקירה, לתפוס כל חפץ הקשור לעבירה על החוק, ואף לבקש מבית משפט צו חיפוש. הוראות חוק זה לא יחולו על מתקנים של מערכת הביטחון.

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמכויות מפקחי כשרות יוסדרו בחוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבצע משותף של המשרד לביטחון הפנים, משרד התחבורה ומשטרת ישראל לאכיפת תקנות הקורונה בתחבורה הציבורית יצא לדרך    לא צפויה אכיפה בקווי הלילה המועדים להדבקה
עידן יוסף
אומר עם יציאתו לפגישה עם ביידן כי הפגישה עם הממשל החדש תעסוק בבלימת תוכנית הגרעין האירנית, בביצור העליונות הצבאית הישראלית    "לצד זה, נעסוק גם בתחומי הכלכלה, ההיי-טק, החדשנות, משבר האקלים שמטריד את כולנו, וכמובן - המאבק בקורונה"
איציק וולף
נחמן שמואל כהן, שהיה מראשוני המטפלים בפצועים ובהרוגים באסון מירון, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית    "רצתי לשוטרים וצעקתי 'אר"ן'. ראיתי פרצופים על הרצפה שוכבים ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום. ראיתי את זה והבנתי מייד שזה הולך להיות אסון"    כוחות ביטחון והצלה שהיו בכניסה למירון לא הבינו את גודל האירוע    שוטר תנועה כיוון אמבולנסים בעיקוף של 50 דקות לצפת, ולא אפשר להם לנסוע בדרך מהירה יותר
איציק וולף
שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו לשר הבריאות ולמנכ"ל מד"א החל ממחר בתי החולים הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת, הצרפתי האנגלי והאיטלקי עוברים למתכונת שבת    לא יקבלו פינויים של מד"א שאינם מצילי חיים
איציק וולף
מהיום יוכלו גם בני 30 ומעלה לקבל את מנת הדחף של חיסון הקורונה    לתיאום תור לחיסון, יש לפנות לקופות החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il