X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בחיפה קובע:

זכות גישה חלקית לנחל האסי

שרון-נתנאל קובעת שעל המדינה להסדיר את הגישה, תוך איזון עם זכויות חברי קיבוץ ניר דוד בשלב זה תתאפשר גישה לחוף המערבי של הנחל - במגבלה של שעות, מספר המבקרים והפעילות המותרת
▪  ▪  ▪
ניר דוד ונחל האסי [צילום: מנחם לדרמן, פלאש 90]

יש להעניק לציבור גישה לנחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד, אך לא בצורה בלתי מוגבלת. כך קובעת (יום ה', 26.8.21) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון-נתנאל. היא הורתה לקיבוץ להגיש בתוך חודשיים תוכנית שתסדיר את הגישה לנחל, ולמדינה - לקבל החלטה בתוך 18 חודשים.
שרון-נתנאל קיבלה חלקית את עתירת ח"כ משה ארבל וש"ס, אשר דרשו לפתוח מיידית את הגישה לנחל ללא כל מגבלה. היא מותחת ביקורת על כך שלא עשו דבר במשך שנים רבות, אם כי קובעת שאין המדובר בשיהוי המצדיק לדחות את העתירה; אומרת שהעתירה הוגשה בצורה בלתי נאותה, כולל מידע שלא נמסר במסגרתה; דוחה את הטענה לפיה מניעת הגישה לנחל נובעת ממניעים גזעניים; ומביעה צער על כך שסירבו לקבל את הצעת הפשרה לה הסכים הקיבוץ ועמדו על קבלת העתירה במלואה.
שרון-נתנאל מדגישה, כי אין זה תפקידו של בית המשפט למצוא את הפתרונות התכנוניים, אלא רק להפעיל ביקורת בדיעבד על ההליך המינהלי. לכן, לא ניתן להיענות לעתירה: "ברי כי ללא לימוד הנושא לעומק, על בסיס נתונים רחב ועל בסיס חוות דעת מקצועיות, לא ניתן לקבל החלטה בדבר פתיחת שערי הקיבוץ לקהל הרחב ובדבר ההגבלות והתנאים הנדרשים". היא מקבלת את עמדת הקיבוץ, לפיה פתיחת שעריו ללא מגבלה תגרום מטרד קשה ותפגע בפרטיות התושבים, תביא לעימותים ואף לאלימות ועלולה לסכן חיי אדם.
לכן, "ככל שניתן לממש את זכות הגישה של הציבור, בדרכים אחרות, שאינן גורמות הפרעה כה משמעותית לחיי הקיבוץ ושפוטנציאל הסיכון שבהם מופחת, יש להעדיף דרכים אלה" - ובמהלך הדיונים התברר שיש דרכי גישה לנחל שלא יעברו בין בתי הקיבוץ, כך שהפגיעה בחבריו תהיה מידתית. נכון לעכשיו, הקיבוץ מאפשר גישה לאחד מחופי הנחל - בהתאם להסדר הפשרה שדחו ארבל וש"ס - ושרון-נתנאל מורה להמשיך בכך.
שרון-נתנאל מדגישה: "בית המשפט אינו מוסד תכנון ואין הוא צריך ואף אינו מוסמך, לבוא במקום המדינה ולקבוע את האיזון הנכון ואת התנאים אשר יאפשרו את מימושו. בית המשפט אף אינו יכול בהינף יד (או בהינף מקלדת) לקבוע, יֵש מֵאַיִן, את כל הנדרש לשם הסדרת גישת הציבור לנחל. כאמור - זה גם אינו תפקידו, אלא תפקידה של המדינה. העותרים הם שישנו, במשך שנים רבות, על זכויותיהם או, נכון יותר לומר, על זכויות הציבור וכעת הם מבקשים מבית המשפט פתרון מידי, קונקרטי, אשר כפי שהוסבר לעיל, בית המשפט אינו יכול לספק ואף אינו מוסמך לעשות כן".
שרון-נתנאל סילקה על הסף את העתירה נגד המועצה האיזורית עמק המעיינות (בשל העדר כל פנייה מוקדמת אליה), נגד ניר דוד ונגד חברת האבטחה הדסק הישראלי לשמירה וביטחון (שאין בסמכותם לפתור את הבעיה). היא קיבלה אותה חלקית נגד היועץ המשפטי לממשלה ורשות מקרקעי ישראל, וקבעה את הצעדים הבאים:
  • על ניר דוד להגיש לרמ"י בתוך חודשיים תוכנית לביצוע הגישה אל הנחל, שהוא יופקד על מימושה.
  • אם הקיבוץ לא יעשה זאת, תקדם רמ"י את התוכנית בתוך ארבעה חודשים, ותפעל לזירוזה וקידומה.
  • המדינה תבטיח גישה לחוף המערבי של נחל בכל ימות השבוע בשעות 17-9. מספר המבקרים יוגבל ל-400 וייאסרו הצבת רמקולים, השלכת אשפה ולינה.
  • על המדינה "לקבל החלטה ולגבש הסדר תכנוני, אשר ישקפו את האיזון הכולל, הראוי, בין זכות הציבור לגישה לאסי, לבין זכויות הקיבוץ ותושביו, בשים לב לכלל הנתונים והשיקולים הרלוונטיים וכן לפעול, במהירות הראויה ובדרכים המתאימות, לשם יישום ההסדר בשטח", וכל זאת בתוך 17 חודשים.

תאריך:  26/08/2021   |   עודכן:  26/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
זאת לעומת הפסד של 326 מיליון ש"ח ברבעון המקביל    הכנסות הקבוצה בחציון הראשון של 2021 עמדו על כ-3.7 מיליארד שקל לעומת הכנסות של כ-3.3 מיליארד שקל בחציון המקביל
איתמר לוין
אלרון: הרף התחתון צריך להיות העונש המזערי הקבוע בחוק לעבירות החמורות; העונש המירבי צריך להכווין את הרף העליון, אך לרוב אין לפסוק אותו    ברק-ארז והנדל: זה לא התיק להכריע בשאלות אלו
איתמר לוין
הנאשם ברצח תאיר ראדה יהיה באיזוק אלקטרוני ויוכל לצאת מביתו רק באישור בית המשפט ובליווי מפקח    שטיין: ההחלטה על משפט חוזר משמעותה כרסום בעוצמת הראיות נגד זדורוב; החמיר את התנאים שקבע בית המשפט המחוזי בנצרת - הגביל את הביקורים והתיר לבצע האזנות סתר לזדורוב ולמפקחים
מירב ארד
תחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות    היקף הסכם התכנון נאמד בכ-50 מיליון שקלים    עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים
מירב ארד
בשדה התעופה בראש פינה החל מהבוקר יופסקו הטיסות    משעה 14:00 יופסקו הטיסות בנמל התעופה רמון באילת    רש"ת עתרה לביהמ"ש להוצאת צווי מניעה לעובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il