X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסדרת מעמד ל-3,000 פלשתינים בשטחי הרשות, הלוואה של 500 מיליון שקל שתיפרע החל מיוני הבא, אישור ל-15,000 פלשתינים נוספים לעבוד בישראל, בנייה בשטח C
▪  ▪  ▪
גנץ. לא הולכים לשום מקום [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]

ישראל תאשר לרשות הפלשתינית להסדיר מעמד של 3,000 פלשתינים שאינם מחזיקים בתעודת זהות שלה, ובהם תושבים שגרים במערות ובספר של יו"ש, עזתים שברחו לגדה לאחר שחמאס השתלט על הרצועה ב-2007 ופלשתינים שמתגוררים עשרות שנים בחו"ל ואיבדו את מעמדם. כך הודיע (יום א', 29.8.21) שר הביטחון, בני גנץ, ליו"ר הרשות, אבו מאזן - מסר גנץ למחרת הפגישה.
גנץ גם אישר תוכניות מתאר לבנייה פלשתינית בשטח C, אך בעיקר בכפרים ויישובים פלשתינים קיימים. זאת, במקביל לתוכנית לבנות למעלה מ-2,000 דירות בהתנחלויות. ישראל תלווה לרשות 500 מיליון שקל, וזו תוחזר החל מחודש יוני הבא מתוך כספי הסילוקין שישראל גובה עבור הרשות. ישראל תאשר ל-15,000 ם פלשתינים נוספים לעבוד בשטח ישראל, ותעביר את העסקים הפלשתינים שעובדים עם ישראל לשיטת חשבונות דיגיטלית - באופן שיבטיח לרשות הכנסה ממיסים בהיקף של 10 מיליון שקל בשנה.
"אמרתי לאבו מאזן, ואני אומר גם לכם, שלא אנחנו הולכים ולא הפלשתינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר", אמר גנץ בתדרוך כתבים. "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלשתינית, שאני מאמין שצריך לחזק אותה. ככל שהרשות הפלשתינית תהיה חזקה יותר, חמאס יהיה חלש יותר. ככל שתהיה לרשות הפלשתינית יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות".
גנץ הוסיף: "אנחנו נערכים למצב שבו אנו נלחמים בשתי חזיתות - בצפון ובדרום". בתגובה לביקורת על העדר תגובה למתקפות הנקודתיות של חמאס מן הרצועה אמר גנץ, כי ההתנהלות מול הרצועה השתנתה "גם באופי התגובות שלנו ועוצמתן, גם בהעברת הכסף הקטארי שהמנגנון שלה שונה, וגם בנושאים האזרחיים והתלות של השיקום בשבויים והנעדרים כפי שאמרתי בסיום המערכה".
גנץ התייחס גם ליחסים עם ארה"ב ולסוגיית אירן, בעקבות הפגישה בין הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה נפתלי בנט בסוף השבוע שעבר. "שיתוף הפעולה באזור הולך ומתחזק. אנחנו עובדים גם כדי להגדיר מה זה plan B ולראות שאם אין הסכם [בנושא הגרעין], יתחילו פעולות אחרות כפי שאמר הנשיא ביידן". גנץ שיגר אזהרה לאוזני ארה"ב ואירופה" "אם אירן תגיע לסף גרעין, מדינות רבות ינסו גם הן לרכוש את היכולת הזו, וייווצר מרוץ חימוש שיסכן מדינות רבות בעולם".

תאריך:  30/08/2021   |   עודכן:  30/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תעניק הקלות לפלשתינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעמד לפלשתינאים???!!!
וינטר הניה  |  30/08/21 19:44
2
בשנת 2010 ניבא הנרי קיסינג'ר
חוזה בכוכבים  |  30/08/21 21:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה יקבל פיצוי בין היתר מעוה"ד דוד שמרון ויוסי כהן    ביהמ"ש: היה אחראי להוצאות החריגות במעון; אדם ערכי ואמין ולכן הצגתו כשקרן היא לשון הרע
איתמר לוין
חן ורוזן-עוזר אומרים שההתכתבויות שהתגלו בפלאפון של אילן ישועה עומדות בניגוד גמור לתיזת התביעה, ולפיה היענותו לדרישות הסיקור של נתניהו הייתה חריגה    חושפים: אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של וואלה, שלח לראש צוות התביעה מסרון ובו כתב "הספין של ההגנה צפוי ועדיין מקומם"
איתמר לוין
מנהל מחוז הצפון במרכז טוען, כי הדרישה הייתה בלתי הגיונית ועמדה בניגוד להגדרת תפקידו בידי הממשלה    אומר שניהול האתר ביום-יום מצוי בידי ועדת החמישה, למרות שהתקציב שייך למרכז
מירב ארד
לוחם מג"ב נורה מטווח אפס בהפרות הסדר בגבול הרצועה    הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אישפוזו    הותיר אחריו הורים שתי אחיות ואח    רה"מ נפתלי בנט ספד: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו"
מירב ארד
נסיונות הלינץ' התרחשו במהלך הפרות סדר נרחבות בכביש 6 סמוך לצומת לקיה    כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי בב"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il