X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל מגיב באיגרת ששלח למפקדי צה"ל על הביקורת שהופנתה לעבר צה"ל לאחר שנמנע מנקיטת צעדים נגד המפקדים בזירת העימות בגבול הרצועה שבה נהרג לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי מטווח אפס "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול האויב במיוחד" "חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שיילחם עבורה. הנכונות לשאת באב"דות היא תנאי לחוסן לאומי"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, שב ומכחיש את הטענה שלפיה כביכול ידי לוחמי צה"ל כבולות וכי האשמה במותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי היא בהוראות הפתיחה באש. האיגרת מתפרסמת יום לאחר שצה"ל פרסם את התחקיר הראשוני מהתקרית ובו נכתב כי פריסת הכוחות באזור גדר המערכת באותה תקרית הייתה שגויה, אך אין להעניש איש מן המפקדים האחראים לה.
"חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שיילחם עבורה. הנכונות לשאת באב"דות היא תנאי לחוסן לאומי, והחוסן הוא תנאי להמשך הקיום", טען כוכבי באיגרת. לדבריו, הגנה מחייבת לחימה ולחימה מחייבת הקרבה, ומצבי לחימה מאופיינים בערפל קרב שבמסגרתו מתקבלות החלטות בחוסר ודאות ובפרק זמן קצר.
"לכן, לעולם ייתכנו שגיאות, ואלו לדאבון לב עלולות להוביל לנפגעים ולהרוגים. אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו שטויות, ובלחימה מול האויב במיוחד. אין מפקד שלא שגה ומפקדים רבים איבדו חיילים שהם אוהבים. חובתנו לתחקר באופן נוקב, להגיע לחקר האמת ולהפיק לקחים, אבל על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים", הדגיש.
באיגרת הכחיש כוכבי פעם נוספת טענות ולפיהן ידי הלוחמים כבולות לכאורה, וכי הוראות הפתיחה באש מנעו מהם לירות במתפרעים שהתקרבו לגדר הגבול - ובהם גם אותו מחבל חמאס שירה בחדריה שמואלי דרך חרך הירי בחומה, שדרכו ירה הלוחם במתפרעים באמצעות נשק הצלפים שלו. "צה"ל מגן לאורך הגבולות וחיילינו פרוסים כחיץ בין האויב לאזרחי המדינה", כתב הרמטכ"ל. "זה יעודנו! נשבענו להגן על האזרחים גם במחיר חיינו".
"הכוחות מצוידים באמצעי לחימה, בהוראות הפעלת נשק, בגיבוי מלא להפעילן ובפיקוד מלפנים. ידי הלוחמים משוחררות ואוחזות בנשק, ובכל מקרה של סכנת חיים סוחטות את ההדק כדי לפגוע באויב. כך פגענו בצדק באויב, באין ספור מקרים בצפון, באזור יהודה ושומרון וברצועת עזה. כך גם נמשיך לנהוג, תוך שנקפיד להיות צבא התקפי ומוסרי, לוחמני וערכי", הוסיף כוכבי.

תאריך:  04/09/2021   |   עודכן:  04/09/2021
+האיום החדש של סינוואר על ישראל
08:24 05/09/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

חמאס מתכוון להסלים את הפעילות העממית על גבול הרצועה בתקופת החגים כדי לאלץ את ישראל להיענות לדרישותיו. מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר,מאיים על ישראל בעימות צבאי נוסף אם לא יתקבלו דרישות ארגונו בנושא הסרת המצור על הרצועה

יחיא סינוואר [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+המדינה תגיש בקשת דחייה של חצי שנה לפינוי חאן אל אחמר
22:48 04/09/21  |  איציק וולף

המדינה צפויה להגיש מחר בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי חאן אל אחמר, יישוב בדואי לא חוקי סמוך למעלה אדומים. הבקשה מוגשת בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ.
אחת הביקורות החריפות של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ומפלגת ימינה שבראשה הוא עומד על קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, הייתה על שהוא נמנע מפינוי חאן אל אחמר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"על טעויות בשדה הקרב לא מאשימים או מענישים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רב עלוב כוכבי=כוכב מת ושומם!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  4/09/21 21:47
2
להביא את לגיון הזרים
באום  |  4/09/21 23:30
3
בית-מטבחיים פוליטי אינו בטעות ל"ת
צאן לטבח  |  5/09/21 01:58
4
מניפולציה ניפשעת !!!
מבין עניין  |  5/09/21 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אודי דקל
הגיעה העת שישראל תשנה את כללי המשחק מול רצועת עזה, תחדל להיות צפויה ותנהג במדיניות יוזמת ותקיפה    במשחק הנוכחי של חתירה להבנות עם חמאס, ישראל מחזקת את מעמדו ככוח המוביל במחנה הפלשתיני    עליה לבחור בין ניתוק מוחלט של הרצועה מישראל לבין ניהול מערכה מתמשכת נגד תשתיות הטרור
עמנואל בן-סבו
כולם עסוקים בהרחבת מיכל ההכלה    ההנהגה הפוליטית, הצבא, זרועות הביטחון, אין ספק שמילת השנה הינה, הכלה
איתמר לוין
אבי זינגר טוען, כי דרישת החברה שלא לשווק את מוצריה ביהודה ושומרון וביטול הסכם הזיכיון כתוצאה מסירובו להיענות לה, מהווים הפרה של התנאים בהם אושרה בשנת 2000 רכישתה בידי יוניליבר
יעקב קורי
הכי גרוע זו מדיניות של הכלה ואי הכלה במקומות ההפוכים, כפי שעשתה גולדה מאיר. היא הכילה את התוקפנות של מצרים ונתנה לה לפתוח במלחמה תוך איבוד אלמנט ההרתעה, אך במקביל הייתה לה מדיניות של אי-הכלה כלפי יוזמות השלום
ערן גרף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il