X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה אישר לקצא"א לחדש את הזרמת הנפט הגולמי בקו 18 בתנאים חדשים ומגבילים ובלחצים מופחתים קו 18 יופעל מעתה למטרת הזרמת נפט גולמי ממכלל אשקלון אל בית זיקוק אשדוד (פז"א) בלחצים מופחתים, וקו 16 יזרים נפט גולמי ישירות לבית זיקוק חיפה עד למתן הוראה אחרת מהמשרד החברה תפעיל את הקו בלחצים של 6-10 אטמוספרות לעומת כ-50 אטמוספרות במצב הקודם
▪  ▪  ▪
[צילום: המשרד להגנת הסביבה]
בעקבות התקלה בקצא"א: בז"ן צופה הפסד מהותי
איציק וולף
בעקבות דליפת הנפט שאותרה סמוך לאשקלון הושבתה צנרת קצא"א ל-21 יום * בז"ן הודיעה כי בשל סגירת הקו המספק נפט גולמי למתחם בתי הזיקוק היא הקטינה חלק מתפוקות הייצור ונמצאת בהליך סגירה של אחד ממתקני הזיקוק * "כתוצאה מהאמור, צופה החברה כי אבדן הרווחים שיגרם לה עקב השבתת צנרת קצא"א יהיה בסכום מהותי, אשר לא ניתן להעריך כרגע את היקפו"
לרשימה המלאה

המשרד להגנת הסביבה אישר (שבת, 4.9.21) לקצא"א לחדש את ההזרמה של הנפט הגולמי בקו 18, בתנאים חדשים ומגבילים ובלחצים מופחתים. המשרד לא יאפשר חזרה לפעולה שגרתית של הצינור עד שיושלמו בדיקות תקינות מקיפות לכל אורך 36 הקילומטרים של הקו.
המשרד אישר את חידוש ההזרמה בקו לאחר השלמת החלפת חלק הצינור שדלף, נקיטה בפעולות מתקנות ועמידה בתנאים ובדרישות שהציב המשרד להגנת הסביבה לשלב זה; החקירה הפלילית שמבצעת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה נמשכת
ביום א' שעבר התרחשה דליפת דלק בקו הדלק הגולמי 18 שמפעילה חברת קצא"א באזור היישוב משען שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הקו סיפק דלק גולמי לבית הזיקוק בחיפה. מקטע הקו עד לחיבורו לקו 16 באזור צומת עד הלום הוא באורך של 36 ק"מ. מאז יום א' לא מתרחשת הזרמה בצינור זה, בהוראת המשרד להגנת הסביבה.
היום בערב (שבת), אישר המשרד להגנת הסביבה לקצא"א את ההזרמה בתנאים חדשים ומגבילים לתקופת ביניים, עד אשר יושלמו בדיקות התקינות לאורך כל הקו. זאת, לאחר השלמת נקיטת פעולות מתאימות, עמידה בתנאים ובדרישות של המשרד להגנת הסביבה והחלפת מקטע הצינור שנפגע (ביום ד').
המשרד הבהיר לקצא"א, כי חזרה למצב הפעלה של קו 18 בהיקפים ובלחצים שטרם האירוע, תיעשה רק לאחר השלמת בדיקת התקינות לאורך תוואי הקו (קו 18, אורך של 36 ק"מ) והנחת דעתו של המשרד, ועד אז המשרד לא יאפשר חזרה מלאה לשגרה.
לפי התנאים החדשים שהציב המשרד לחידוש ההזרמה בתקופת הביניים, קו 18 יופעל מעתה למטרת הזרמת נפט גולמי ממכלל אשקלון אל בית זיקוק אשדוד (פז"א) בלחצים מופחתים, ואילו קו 16 הסמוך אליו יחזור לשימושו המקורי ויזרים נפט גולמי ישירות לבית זיקוק חיפה. עד למתן הוראה אחרת מהמשרד החברה תפעיל את הקו בלחצים של 6-10 אטמוספרות לעומת כ-50 אטמוספרות במצב הקודם.
בין יתר התנאים החדשים שהציב המשרד להגנת הסביבה: קצא"א תבצע התאמה של מערכת בקרת הדליפות למשטר הלחצים החדש בקווים, תגביר את הסיורים לאורך תוואי הקווים אשקלון-אשדוד ותתגבר את מערך מעגל הבקרה בעובדים נוספים.
החקירה הפלילית שמבצעת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה. בשבוע שעבר ביצע צוות החקירה הייעודי שהוקם חיפוש במשרדי קצא"א אשקלון, במסגרת צו חיפוש, ותפס מסמכים רבים וחומרי חקירה הנבדקים על-ידי הצוות המקצועי של המשרד. קטע הצינור שדלף נתפס, ונלקח אף הוא על-ידי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  04/09/2021   |   עודכן:  04/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנפט יוזרם בתנאים מגבילים ובלחץ מופחת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה שוחח עם הרמטכ"ל ועם המפקדים הבכירים של צה"ל בגזרת רצועת עזה ואמר להם כי הוא מעניק להם גיבוי מוחלט    השיחה - על-רקע הביקורת הציבורית על התחקיר הראשוני בעקבות מותו של בראל חדריה שמואלי ז"ל    "מצפה מפוליטיקאים ואנשי ציבור שלא לגעת בצה"ל ובמפקדיו"
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם עבדאללה בארמונו של המלך הירדני ברבת עמון    "שוחחנו על הסכם לייבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו"
איציק וולף
הרמטכ"ל מגיב באיגרת ששלח למפקדי צה"ל על הביקורת שהופנתה לעבר צה"ל לאחר שנמנע מנקיטת צעדים נגד המפקדים בזירת העימות בגבול הרצועה שבה נהרג לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי מטווח אפס    "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול האויב במיוחד"    "חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שיילחם עבורה. הנכונות לשאת באב"דות היא תנאי לחוסן לאומי"
איציק וולף
משרד הבריאות ממליץ למתפללים בחגי תשרי לקיים את התפילות במקומות פתוחים ולא בבתי הכנסת    ילדים מתחת ל-12 יכולים להיכנס לבית הכנסת על סמך בדיקת PCR בלבד, ולא על סמך בדיקה מהירה    תוקף הבדיקה - 96 שעות ולא 72 שעות כדי לאפשר לילדים כניסה לבית הכנסת בכל ימי ראש השנה
מירב ארד
יותר מ-100,00 חדרים חדשים בשנה    עד כה נוספו יותר מ-50 אלף חדרי מלון חדשים ברחבי אירופה    הגידול משקף עיכובים בפתיחות שנדחו ב-2020 וביטולים של פרויקטים מתוכננים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il