בנייר העמדה מופיע למשל כמה עולה היום לבעל עסק ממוצע אגרת הכשרות מהרבנות (בין 500 ל-1,300 ש"ח לשנה) לעומת אותה אגרה, רק מגוף פרטי (1,500 ש"ח לחודש), לא כולל שכר המשגיח, שכיום תחת הרבנות עולה כ-37 ש"ח כשלדוגמה תחת כשרות צהר הוא עולה למעלה מפי שניים ועומד על 73 ש"ח לשעה.
"הרפורמה הזו הולכת להגדיל את עלות הכשרות במאות אחוזים", מסביר תומר בן צבי, מנכ"ל כושרות, "מספיק להסתכל מה קורה כבר היום. תאגידים עסקיים גובים מחירי פיקוח כשרות יקרים בהרבה מהרבנות (גם בבד"צים וגם בצהר), וישנם גופים חלופיים לא יעילים ולא רווחיים שנאלצים לפנות לתרומות כדי לכסות את ההוצאות הרבות בהפעלת מערכת כשרות ארצית.
"ברור לכולנו שהכנסת גופים עסקיים פרטיים תוביל בהכרח גם למצב של ריבוי כשרויות לעסקים", אומר בן צבי, "כל לקוח יחליט איזה גוף כשרות הכי מתאים לו, ובתי העסק ייאלצו לעבוד עם כמה כשרויות שונות. אגב, בדיוק מהסיבה הזו
מבקר המדינה התנגד לתחרות בכשרות".
אין יכולת אכיפה להונאה בכשרות בנוסף, לפי הרפורמה שהציג השר, אין כל יכולת אכיפה להונאה בכשרות, שכן בית עסק שייתפס עם בעיית הונאה בכשרות יעבור מיד לתאגיד עסקי אחר, כשלאיש מבין הצדדים לא יהיה שווה לפרסם את בעיית הכשרות שהתגלתה. "זה כבר ממש יכול להגיע להונאה עבור צרכני הכשרות" מלין בן צבי.
"נדמה שמשרד הדתות כלל לא עשה עבודת מחקר מקיפה ובדיקה מעמיקה לפני שיצא עם הרפורמה הזו. הבדיקה שלנו הראתה מהרגע הראשון שהמהלך הזה רק יייקר את תחום הכשרות, אז לא מובן כיצד המהלך הזה לא הבהב כנורה אדומה בוהקת לאנשי המשרד ולשר כהנא?" תוהה מנכ"ל כושרות. "איך יוצאים לרפורמת ענק שתשפיע על כל אדם צורך כשרות בישראל, בלי לעשות את הבדיקה הבסיסית כמה עולה כשרות מהרבנות וכמה עולה כשרות מתאגידים עסקיים? אם הם היו בודקים ייתכן שהרפורמה לא הייתה מגיעה לעולם", מבהיר בן צבי.
מחר (ה') בשעה 11:00 יתקיים דיון מיוחד בוועדת שירותי דת יהודיים של הכנסת בנושא הרפורמה בהשתתפות השר
מתן כהנא, נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים וארגונים העוסקים בנושא.