X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההיערכות להילולה מתחילה בדרך כלל כבר בחודש דצמבר, והממשלה הסמיכה את הוועדה לפרסם המלצות כאלו צפויות לעסוק בקביעת האחראי על האירוע ובאפשרות להגביל את מספר המשתתפים ומספר ההדלקות
▪  ▪  ▪
מימין: ינאי, נאור, קרליץ [צילום: לע"מ]

ועדת נאור לחקירת אסון מירון תפרסם דוח ביניים ובו המלצות להיערכות להילולת ל"ג בעומר הקרובה, אשר תתקיים בעוד שבעה חודשים. הוועדה החליטה על כך (יום א', 3.10.21) על הסמכות שהקנתה לה הממשלה בהחלטה על הקמתה, לפיה היא רשאית לפרסם "דוח ביניים כדי לאפשר היערכות מתאימה לקראת ההילולה הבאה". בדיוני הוועדה הובהר, כי ההיערכות מתחילה בדרך כלל בחודש דצמבר שלפני ההילולה.
הוועדה אומרת, כי ביכולתה לעשות זאת לאחר שאספה מסמכים ושמעה שורה על עדים. היא מורה לגופים המעורבים בהילולה להגיש לה הודעות עדכון ומסמכים, ככל שיש כאלה, בתוך שבועיים מהיום. מדובר במשרדי המשטרה הרלוונטיים, המשטרה, נציבות כבאות והצלה, המועצה האיזורית מרום גליל, המרכז לפיתוח המקומות הקדושים וועדת החמישה לעניין קבר הרשב"י.
חברי הוועדה - מרים נאור, הרב מרדכי קרליץ ושלמה ינאי - שאלו רבים מן העדים מדוע לדעתם התרחש האסון בל"ג בעומר אשתקד וכיצד ניתן למנוע את הישנותו. התשובות היו מגוונות ועסקו בין היתר בקביעת האחראי על האירוע (המשטרה, אחד הגופים או מפיק חיצוני), בהגבלת מספר המשתתפים בהילולה כולה או לפחות בהדלקות, בהפחתת מספר ההדלקות, בקיומן במקביל במספר מוקדים, בהסדרי התחבורה ועוד. השאלות לטווח הארוך, בהן צפויה הוועדה לטפל בדוח המסכם שלה, עוסקות בין היתר בהסדרת האתר והפיקוח עליו, בבינוי מחדש של ההר ובהחלת חוק רישוי עסקים על אירועים המוניים עליהם אינו חל כיום (כגון אירועי דת). גם מסקנות אישיות, אם יהיו כאלו, ייכללו בדוח הסופי.

תאריך:  03/10/2021   |   עודכן:  03/10/2021
+גם קבר הרשב"י עלול להיות מסוכן
15:45 03/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מזהיר: באירוע חריג היציאה מהציון כמעט בלתי אפשרית  ▪  כל המבנים באתר, למעט הציון, הם בלתי חוקיים  ▪  אומר שניתן לבצע את הסדרת ההר בתוך שלוש-ארבע שנים - אם המדינה תפקיע את כל הקרקעות  ▪  מדגיש: לכל היותר יכולים להיכנס לאתר 25,000 איש בבת אחת  ▪  מתאר את המצב בהדלקות: "הם מטפסים על הגדרות כמו חיילי מרינס. חששנו שטריבונה תתמוטט"

מבל. "סירבתי ללכת כי פחדתי"[צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת נאור תפרסם המלצות ביניים כדי להיערך לל"ג בעומר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
מזהיר: באירוע חריג היציאה מהציון כמעט בלתי אפשרית    כל המבנים באתר, למעט הציון, הם בלתי חוקיים    אומר שניתן לבצע את הסדרת ההר בתוך שלוש-ארבע שנים - אם המדינה תפקיע את כל הקרקעות    מדגיש: לכל היותר יכולים להיכנס לאתר 25,000 איש בבת אחת    מתאר את המצב בהדלקות: "הם מטפסים על הגדרות כמו חיילי מרינס. חששנו שטריבונה תתמוטט"
איתמר לוין
משה ברקוביץ: אין בידוק כלשהו בכניסה לאתר; אם נער יזרוק חזיז - זה אסון נורא, ואני לא מדבר על קטיושה    טוען שסוגיית מירון הגיעה לשולחנו של נתניהו, שגם הבטיח ב-2011 שהבעיה תיפתר - אך הדבר לא נעשה    אלכס ויז'ניצר אמר ב-2014, בתגובה לאזהרתה של רגב מפני אסון אפשרי: "לא יהיה אסון, הצדיק שומר"    אומר שיש צורך בחקיקה שתאפשר למשטרה להגביל את הכניסה להר
איתמר לוין
פיני אזרזר, שהיה ממפקדי האירוע, טוען שהמשטרה התמקדה בהגעה להר במקום בוויסות המבקרים בו; אומר שיש קשר בין האסון לבין ההחלטה לקיים השנה את ההדלקות בזו אחר זו ולא במקביל
איתמר לוין
מהנדס הבטיחות, עאמר חלאיילה, הגביל את מספר המשתתפים בהילולה ל-16,819 - אך שנה אחרי שנה העניק אישור לאירוע, למרות שידע מנסיונו שהמספר יהיה גבוה בהרבה    טוען ששמע רק ברגע האחרון על ההחלטה שלא להגביל השנה את הכניסה להר
צ'לו רוזנברג
באיגרת הנציבה פרי הגיבה לשמועות שמרמזות על עזיבתה הקרבה ולביקורת הרבה שנשמעת נגד ראשי הארגון והבהירה שאין בכוונתה להתפטר: "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה"
רשימות נוספות
"לא אתן שוועדת מירון תהפוך לאגרנט"  /  איציק וולף
"זו לא הופעה של שלמה ארצי, אין גדרות"  /  איציק וולף
אלפים מעל המותר באופן קבוע במירון  /  איתמר לוין
כמה אנשים למטר רבוע  /  אפרים הלפרין
ברדק המנהלים והצמרמורת של החובש  /  איתמר לוין, איציק וולף
שאלה פשוטה: כמה אנשים נכנסים במטר  /  איציק וולף, איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il