X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוצג מתווה קיצור תורנויות מתמחי הרפואה

ארגון המתמחים לרפואה: "נגיש אלפי מכתבי התפטרות"

השר ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הודיעו על קיצור משמרות המתמחים ל-18, אך רק בפריפריה יו"ר ארגון "מרשם": "אין בשורה אמיתית במתווה"
▪  ▪  ▪
הפגנת המתמחים לרפואה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מודיעים (יום ד', 7.10.21) על המתווה לקיצור תורנויות הרופאים המתמחים. לפי המתווה החדש התורנויות ייערכו 18 שעות (16 שעות + שעתיים העברת משמרת), במקום 26 שעות כפי שקורה כיום. עם זאת, המתווה אינו רלוונטי לכלל המתמחים, והוא מתמקד רק בעשרה בתי חולים בפריפריה (כ-10% מהמתמחים).
השר אורנה ברביבאי: "הרעיון הוא להגיע באופן מדורג של חמש שנים למודל מכליל של כלל מערכת הבריאות. אנחנו מחריגים את הכירורגיה. במהלך 2023 תהיה תחנת יציאה - נסתכל על הנתנונים ונראה כמה התקדמנו וכמה זה יושם. התוכנית לא מושלמת, היא חלקית והיא רק תחילתו של דבר. היא פריצת דרך שמסמנת יעד נורמטיבי ערכי של שעות העבודה ובכל הקשר של תנאי עבודה".
שר הבריאות ניצן הורוביץ: ""המתווה הוא בשורה היסטורית - לא פחות. אחרי שנים של דיבורים עברנו למעשים". עוד הוסיף הורוביץ כי "עד עכשיו איש לא רצה לגעת בנושא הזה, כי הוא סבוך. עד עכשיו דחו את זה בלי לשנות כלום. הרכבת יצאה היום מהתחנה".
יו"ר ארגון "מרשם", ד"ר ריי ביטון, אמרה על המתווה המסתמן: "אנחנו בבוקר לא פשוט היום. בעוד חצי שעה נתבשר כולנו בחגיגה גדולה על המתווה לקיצור תורנויות, אך לצערנו במתווה שיוצג אין בשורה אמיתית. הצגנו דרישות ברורת איך צריך להראות מתווה. מה שניתן לנו הוא קיצור ל-16+2 למקצועות שאינם כירורגים בפריפריה בלבד הוציאו הרדמה וטיפול נמרץ. נאלץ להגיש מחר 2,360 מכתבי התפטרות של סטודנטים, סטאז'רים מתמחים".
כדי שהמתווה יהיה מקובל על המתמחים. 25 עד 30 אחוז מהמתמחים צריכים להיכנס לתוך המתווה כולל פנימיות ומלרדים בכל הארץ כבר ב2-022. והעובדה שהם מוחרגים מהמתווה בלי שום צפי היא בלתי מתקבלת. אין לנו הבטחה להמשך לכלן- בלי התחייבות ומתווה ברור שמתווה באמת את הדרך לקיצור, עם תאריך יעד, אנחנו נישאר לנצח עם 90%מ המתמחים שימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות.
לאורך כל השנים ניסינו להימנע מהצעד הזה. אנחנו למודי ניסיון ואכזבות. אנחנו לא יכולים לקבל את זה כהישג."

תאריך:  06/10/2021   |   עודכן:  06/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון המתמחים לרפואה: "נגיש אלפי מכתבי התפטרות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
היועץ המשפטי הסכים ב-2018 לפתוח קבר בו על-פי הנטען נטמן ב-1953 בן לעולים מתוניסיה - אך ב-2020 חזר בו והמדינה לא עמדה במועדים שקבעו בתי המשפט
מירב ארד
7,855 נפטרים מפרוץ המגפה לאחר שאתמול נפטרו 7 שני אדם    עד כה התחסנו במנה השלישית 3,634,984 ישראלים    קבינט הקורונה יתכנס לאשר שורה של הקלות
אביתר בן-צדף
לוטננט-קולונל סטוּ שילר קרא בהסכת להעמיד את מפקד הפיקוד המרכזי האמריקני לדין על התרשלות במילוי תפקידו, והודיע על התפטרותו מהמארינס    מפקדו שלח אותו לבדיקה של בריאותו הנפשית, וכעבור כמה ימים נעצר שילר, ומחכה למשפטו הצבאי
מירב ארד
עובדי חברה ישראלית חשודים כי הונו אזרחים אמריקנים במיליוני דולרים באמצעות סחר במטבעות וירטואליים    מעצרים נוספים בוצעו במדינות נוספות בעולם
מירב ארד
1,292 עמודים הכוללים תמלול של ישיבות הנהגת המדינה והתייעצויות מדיניות-ביטחוניות רגישות הותרו לפרסום    גנזת המדינה: "לראשונה זה 48 שנה ניתן לעקוב אחר הדינמיקה שהתרחשה בתוך הממשלה בנוגע למלחמת יום הכיפורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il